needlehole Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Cześć, wszystko jak na filmiku. Czy jest to prawidłowa praca zacisku? https://www.youtube.com/watch?v=z-s5cgw0i5A&feature=youtu.be Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Koledze gratulujemy zapowietrzenia hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Zapowietrzyłeś hamulec ... Jeśli tłoczki chodzą nierówno to zacisk do rozebrania i przesmarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Czy w przypadku zapowietrzenia, wystarczy wkręcić lejek w klamkę, zalać go w 1/3 i pompować klamką? Bo taką otrzymałem informację w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Tak , ale to potrwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Więc spróbuję zaraz. Jednak po kilku pompowaniach, klocki się przecież zetkną ze sobą i pompować już nie będzie można. Wtedy je rozsunąć i pompować ponownie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Wyjmujesz je , cofasz tłoczki wkładasz bloker między klocki i wtedy pompujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Nie mam blokera. Nie mogę zostawić klocków ale zdjąć z koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Wsadź coś między tłoczki bo inaczej nic nie poprawisz. Grubość ok 1 cm. Ja sobie wystrugałem z kawałka drewna bloker. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 OK. Zaraz coś wymyslę i będę pompował. Ile taki proces powinien trwać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Ciężko powiedzieć , jak klamka zacznie chodzić "normalnie" to będzie wiadomo że jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 A jesli zadne powietrze nie bedzie wypływało do lejka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Jak przestanie wypływać to będzie dobrze , ale zanim zacznie w ogóle wypływać to trochę minie. Na przykładzie aurigi: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 cóż... jest problem z zaciskiem. tylko jeden tłoczek praktycznie się wysuwa, w dodatku krzywo. tak to wygląda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Zacisk rozebrać , wyczyścić tłoczki i ich miejsca w zacisku , złożyć , odpowietrzyć i jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalj Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Spróbuj przyblokować pracujący tłoczek (docisnąć do zacisku) i delikatnie nacisnąć klamkę tak aby "rozruszać" zablokowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Czy można rozebrać zacisk bez ściągania przewodu hamulcowego? po prostu wykręcić te dwie śruby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Można z tym że płyn będzie wyciekał cały czas , a z przewodu możesz go spuścić bez brudzenia wszystkiego dookoła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Więc najpierw lepiej spuścić odpowietrznikiem płyn i wtedy? Tylko słyszałem, że na końcu przewodu jest specjalny gwint miedziany, który się układa i po ściągnięciu przewodu trzeba nowy. Prawda to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalj Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Hamulec jest nowy? Jeśli tak to po co rozbierać? Jeśli nie to dobrze by mieć jakiś zestaw naprawczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Gwint miedziany? Nic o tym nie słyszałem , wiem że jak skracasz przewód albo zmieniasz klamkę to trzeba nową oliwkę kupić. Do zacisku to się nie tyczy. Więc najpierw lepiej spuścić odpowietrznikiem płyn i wtedy? Tak , tłoczki wypychasz wtedy po rozebraniu zacisku kompresorem , pompką etc. Jeśli tak to po co rozbierać? Jak nie chodzi tłoczek to wypadało by wyczyścić etc. albo na gwarancję. Jeśli nie to dobrze by mieć jakiś zestaw naprawczy. Shimano nie produkuje zestawów naprawczych , jedyne co można kupić to całe klamki , zaciski , przewody , oliwki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Chodziło mi właśnie o oliwkę Jest progress. Przytrzymałem jeden tłoczek i drugi się wysunął. Teraz pracują oba mniej wiecej tak samo. Jednak nie zmienia to faktu, że hamulec chyba nadal zapowietrzony ponieważ tłoczki cofają się po puszczeniu klamki. Próbowałem odpowietrzyć, 100 razy pompowałem klamkę i nie wyszedł nawet malutki pęcherzyk.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Mają się cofać , bo inaczej by tarły na tarczy cały czas. Załóż na rower , ustaw i sprawdź skok klamki. Jeśli idzie miękko i pod kierownice to zapowietrzony , jeśli idzie normalnie to dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 chyba się udało, trochę zabawy z cofaniem tłoczkiem, moment jakby jeden 'wskoczył' na odpowiedni tor i poleciało mnóstwo powietrza z układu. co ciekawe, przy klocku klamka była bardziej twarda niż już na rowerze. jutro przetestuję. wszystkim zainteresowanym OGROMNE podziękowania. jeszcze zostanie zabawa z tyłem, ale najpierw musze klamkę zmienic.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Przy klocku była twardsza bo pewnie klocki hamulcowe nie są już w stanie idealnym , a zużycie wpływa na skok klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.