firefly Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Witam, posiadam amortyzator epicon z drobna nieszczelnoscia - traci ciśnienie po około 100 - 150 km. Chciałem się zabrać za jego serwis, szukałem wiec informacji o tym co może być problemem. Trafiłem jedynie na problem z oringami, co miałoby się objawiać uciekaniem oleju do dolnych goleni. Jak mogę stwierdzić czy tak się dzieje bez rozkrecania calosci - czy powinno np wyciekac przy poluzowaniu dolnego imbusa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Odkręć korek u góry lewej goelnii kluczem nasadowym i wlej 3-7ml gęstego oleju np Hipol 85w. Powinno pomóc . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Ok spróbuję. Jest jeszcze drugi objaw, amor zostawia po uginaniu ślad smaru na goleniach (obu). Czy to normalka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 26 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 To znaczy że masz nasączone gąbki. To norma dla nasmarowanych goleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Ok. Postaram się na dniach dolać oleju i dam znać czy jest juz ok Edit: a wylać jakoś stary olej, czy tylko dolać? Jeżeli wylać to jak, przechylić zwyczajnie żeby wyciekł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Dolej tylko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 http://allegro.pl/orlen-hipol-olej-do-przekladni-15f-85w-90-gl-5-1l-i5052535005.html coś takiego, bądź inny olej 85w90? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Ok. A jeszcze apropo oleju na górnych goleniach - zastanawia mnie to, że jest on czarny, pewnie przepracowany? Czy serwis trzeba wykonać natychmiast, czy mogę dojezdzic do końca sezonu bez szkody dla widelca? Nie wiem kiedy był serwisowany, kupiłem używke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crupez Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Pełny serwis tego widelca zajmuje 30 minut, poczytaj i zrób dla świętego spokoju, nie ma w tym nic trudnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 26 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 zastanawia mnie to, że jest on czarny, Gdybyś jeździł w warunkach sterylnych byłby jaśniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Czyli nie trzeba już zaraz go serwisowac? Bo teraz rower żony do roboty mam A czy znajdę gdzieś instrukcje serwisowania lub schemat tego amora? Bo nie mogę znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Może ci cos podesle, lecz podaj konkretnie co masz za model epicona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefly Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 http://www.aukcjoner.pl/gallery/020509224-.html#I1 Blokada na koronie, złote golenie, mocowanie is, regulacja tłumienia metalowa srubka. Niestety nie wiem co to za rocznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefly Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Witam, problem niestety pozostał, po tygodniu stania plus 30 km jazdy ciśnienie z 6 barów spadło do 5 (odliczajac około pół bara które ucieka przy podłączeniu pompki daje to stratę pół bara). Czego teraz spróbować? I drugie pytanie - ustawiłem ciśnienie na 6 barów przy mojej wadze 65 kg. Sag przy siedzeniu ba siodełku to 1,5 cm przy skoku 100 mm (jeżdżę po mieście, zero terenu). Jednak jadąc na stojąco i naciskając ciałem na kierownicę jestem w stanie uciąć amor na około 9 cm na plaskim. Czy to znaczy ze ciśnienie jest jednak za małe? Ustawiłem wg sagu 15%. Chyba ze Sag ustalać na stojąco? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Musisz uszczelkę wymienić a potem z góry zalać 3-5ml oleju min. 80W na ten tłoczek http://www.activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/uszczelki-i-podzespoly/uszczelki_uszczelka-tloczka-do-aluminiowych-rur-goleniowych/283 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefly Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Ok. A co z tym sagiem, zostawić takie ciśnienie czy jest jednak za małe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Sag na stojąco ustawia się ale w rowerach o innym zastosowaniu , zostaw jak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.