sidorof Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Witam! Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o szosę. Od zawsze jeździłem na mtb/xc tylko raz miałem okazję wsiąść na szosę kuzyna która i była na mnie za duża. Jednak teraz chce przesiąść się na rower szosowy. Budżet jakim będę dysponował to ~2000 zł. Wstępnie rozglądałem się po rynku i rowery w które celuje to KROSS Vento 1.0 oraz kolarki z Decathlona Triban 500/530. Rower zamierzam używać do codziennej jazdy na uczelnie okolo 15min jazdy, a w weekendy mam nadzieje wypady za Kraków około 100-150km. Zależy mi na komforcie jazdy oraz na tym żebym mógł bez problemu tym rowerem na wyruszyć w kilkudniowy wypad z bagażami na rowerze. Wiem że Triban oferuje lepszy sprzęt ale wydaje mi się ze dla mnie lepiej sprawdzi sie KROSS. Będę wdzięczny za jakieś sugestie rady lub inne rowery w tym przedziale cenowym. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin13 Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Ten Vento 1 to nieporozumienie w porównaniu do Tribana 520. Nie ma się nad czym zastanawiać, bierz Tribana. Sora 9biegowa to dobry sprzęt na początek, a Kross ma osprzęt 'no name', aluminiowy widelec (Trbian ma karbonowo-aluminiowy), prawie 1kg różnicy wagi na korzyść Tribana. No i Triban ma otwory do montażu bagażnika, co jak piszesz może Ci się przydać, a Kross z tego co widzę ich nie ma. wydaje mi się ze dla mnie lepiej sprawdzi sie KROSS. Dlaczego tak myślisz? Bardziej Ci się podoba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Triban zawsze wygra w kategorii cena/jakość,jeśli chodzi o nowe rowery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sidorof Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Nie ukrywam że bardziej mi się podoba ale czytałem na jakiejś stronie że Venta 1.0 to nie jest typowa kolarka ale bardziej rower dla laika który częściej jeździ po mieście, czasem na wypady poza nie. Bardzo dziękuję za bardzo szybkiego odpowiedzi ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1st Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Po pierwsze nie no name, tylko tourney czyli grupa shimano może nie jest to szczyt techniki ale jak dla osoby początkującej będzie w sam raz. Także zanim masz zamiar pisać jakieś głupoty zapoznaj się ze specyfikacją roweru. Może i KROSS jest na słabszym osprzecie ale weź pod uwagę ramę, która jest najważniejsza rzeczą, osprzęt możesz sobie po którymś sezonie zmienić. W Go sporcie masz teraz Vento 1.0 za 1899zł. Ale jak Ci zależy bardziej na osprzecie to możesz się sugerować postami kolegów. A jeśli myślisz nad czymś pomiędzy czyli na prostej kierownicy a rama szosowa + osprzęt szosa to obczaj sobie Pulso 1.0 nowy 2.2 tyś ale jakbyś szukał używanego z tego roku pisz na pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przmor Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Witam na forum. Specem nie jestem ale jako ze poszukuje pierwszej szosy moge podzielic sie efektami tych poszukiwan. Vento 1.0 2015 widzialem w Go Sport z duza obnizka bo za 1399 o ile mnie pamiec nie myli. Inny model na Tourneyu to Romet Huragan 1.0 2014 na Allegro w cenie ponizej 1200zl. Jest tez Huragan 1.0 2015 na Clarisie w okolicach 1800zl. Tak jak na wstepie, specem nie jestem ale z innych dziedzin wiem, ze na forach poleca sie sprzet przez pryzmat wlasnych potrzeb czesto absurdalnie wysokich typu zestaw foto do okazjonalnego fotografowania dziecka za 10 tys. zl. czy zestaw ekspres plus mlynek do kawy za 7 tys. zl zeby dwa trzy razy dziennie napic sie kawy. Nie kazdy potrzebuje od razu wyczynowego sprzetu. Post moj odnosnie znalezionych szosowek prosze traktowac jako informacje a nie porade bo absolutnie nie czuje sie na silach aby doradzac akurat w tej dziedzinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1st Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 To jak widziałeś vento w takiej cenie to nawet się nie zastanawiaj, cena zakupu to jakieś 1.1 tyś zł taniej nie dostaniesz nigdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przmor Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Przed Tourneyem powsztrzymuje mnie jedna rzecz mianowicie klamkomanetki jak w poprzedniej Sorze. 7 rz jakos bym przebolal. W koncu 30 lat temu czasem jezdzilem damska Gazela produkcji Rometu. Cos jak dzisiejsze crossy, duze kola, waskie opony, turystyczna geometria i kierownica i naped 1x5 z manetka na ramie i oczywiscie bez indeksacji. Dalo sie jezdzic? Dalo a jak czlowiek przycisnal to i motorower przegonil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przmor Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Z ciekawostek w Deca Triban 300 za 999zl i stary Triban 500 za 1499zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek610 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Tylko wybór rozmiarów praktycznie żaden. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Tribana 520 należałoby porównywać do Vento 3.0, a nie 1.0 . Różnica w osprzęcie to dwie półki! Huragan 1.0 ma osprzęt jak Vento 1.0, ale jest sporo tańszy. Może i KROSS jest na słabszym osprzecie ale weź pod uwagę ramę, która jest najważniejsza rzeczą, osprzęt możesz sobie po którymś sezonie zmienić. Co do uwagi Lysy1st odnośnie ramy, to zauważ, że Decathlon daje dożywotnią gwarancję na ramę. Na żadnym forum nie spotkałem się z ani jednym przypadkiem w którym jakiś użytkownik miałby problem z żywotnością ramy w rowerach B`Twin. Po za tym po co wymieniać cały osprzęt po którymś sezonie, skoro od razu można mieć taki jak trzeba? Według mnie Huragan 1.0 mimo słabego osprzętu jest wart uwagi ze względu na relację ceny do tego co otrzymujemy. Vento 1.0 jest o 400-500zł za drogi w stosunku do tego co oferuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kol1313 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 A co myślicie o http://www.goride.pl/szosowe/8638-kross-vento-10-2014.html?b4 Wiem że najlepiej do 2000 trzeba by było brać tribana ale przez Internet nie ma opcji płatności na raty. Myślałem też o meridzie 880 z 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Pomiędzy Shimano Tourney, a Claris jest przepaść. W prawdzie z tyłu tylko jedna koronka więcej, ale klamkomanetki mają budowę i działają jak w wyższych grupach - biegi wygodnie zmienia się zarówno w górnym jak i dolnym chwycie, sztywny suport Octalink zamiast kwadratu, grupa osprzętu jest kompletna, w zestawie są też hamulce i piasty, a jednolity osprzęt optycznie poprawia atrakcyjność sprzętu. Vento 1.0 z 2014 roku ma ramę jak Vento 1.0 z 2015, a osprzęt jak Vento 2.0 z 2015. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kol1313 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Czyli myślisz że za 2k opłaca się brać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Jeżeli miałbyś brać Huragana 1.0, lub Vento 1.0 2015 i za jakiś czas wymieniać cały osprzęt, to na pewno dużo lepiej wybrać wersję z osprzętem Claris. A podaj link do oferty z Meridą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kol1313 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 http://rower-sport.pl/mobile/pl_PL/p/MERIDA-RACE-880-16-2014/1921?unibike Tutaj jest karbonowy widelec do którego nwm czy opłaca się dopłacać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Za Meridą przemawia węglowy widelec, ale rower ma sporo poza grupowych elementów osprzętu. Maja one różną kolorystykę co według mnie wizualnie ujmuje atrakcyjności. Dużo zależy od Twoich osobistych preferencji, w końcu rower ma się Tobie podobać. Można przyjąć, że osprzętowo są one porównywalne, ale ze względu na lepszy widelec przewaga dla Meridy. Musisz jednak sprecyzować swoje potrzeby. W pierwszym poście napisałeś, że potrzebujesz rower do turystyki. Nie wiem ile planujesz zabierać bagażu, ale żaden z tych rowerów nie oferuje możliwości montażu bagażnika, ani błotników. Poza tym Merida w tym konkretnym sklepie dostępna jest tylko w dwóch rozmiarach. Oczywiście bagażnik i błotniki można zamontować używając odpowiednich adaptorów, więc to ich nie dyskwalifikuje. Do jazdy z obciążeniem bardziej nada się Vento ze względu na potrójną korbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1st Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Tylko że w Vento nie ma możliwości montażu bagażnika, sprawdzałem wczoraj i nie ma otworów na rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 http://www.rosebikes.pl/article/tubus-clamp-pair-for-seat-struts-attachment/aid:51363 Wystarczą dwa takie zestawy i bez problemu można zamontować bagażnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kol1313 Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Myślicie że do krossa wejdzie opona 32c lub 35c ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1st Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 to nie lepiej już może zainwestować w pulso 1? Akurat na takim jeżdżę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kol1313 Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Opowiedział byś trochę o pulso?Jak ci się sprawuje itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1st Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Pulso jest ich pierwszym takim rowerem, rama szosowa ale na kierownicy prostej, bardzo fajnie się spisuje. Ja akurat nie przepadam za kierownicą typu baranek i dlatego się zdecydowałem na taki typ roweru. Druga sprawa opony, są w nim Schwalbe Kojak bardzo dobre opinie na ich temat można przeczytać. A kasowo Vento 1.0 kosztuje 2099zł na osprzęcie Tourneya pełna grupa, za Pulso 1 musisz zapłacić 2199zł ale tutaj już dostajesz ramę z Vento 2.0 (trochę różni się geometria i waga) i jest już Claris jedyny ból to korba bo jest Altus i mamy już fajny rowerek moim zdaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.