Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, 

jeżdżę takim rowerkiem (tak wyglądał w grudniu); jeżdżę wszędzie lasy, korzenie, szutry, szosa. Amorek chodził dobrze, aż do czasu gdy jego skok zaczął się powoli zmniejszać, aż doszedł do zera (kolejne zdjęcie w garażu)... próbowałem go pompować, ale nic z tego, podniesie się na 3 cm i po godzinie jest to samo. Myślicie że warto go reanimować? Jeśli tak to jak? A jeśli nie, to jaki amorek polecacie? Taki rozsądny do 350 zł. Ja znalazłem takie trzy: 

AMORTYZATOR SUNTOUR XCR LO 100mm BIAŁY 2013 BEZ P (4997294151) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

 

A. 26'' XCR LO OLEJ 120 MM TARCZA/V-BREK 2 KOLORY! (5559842985) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

 

http://allegro.pl/spinner-26-300-st-100-mm-2-1-kg-xc-mtb-enduro-i5557398368.html

 

I tu jest moje kolejne zapytanie: czytałem gdzieś, że w mtb raczej nie stosuje się 120 mm skoku. Czy to prawda? Będzie aż tak źle? Czy śmiało mogę ładować?

 

czyli:

1. reanimacja?

2. polecacie coś?

3. 120 mm będzie grało?

Załączone pliki

 

post-189860-0-26189500-1437864642_thumb.jpg

post-189860-0-61785200-1437864643_thumb.jpg

post-189860-0-02025800-1437864645_thumb.jpg

Edytowane przez durnykot
pkt 2b
Napisano

 

 

czytałem gdzieś, że w mtb raczej nie stosuje się 120 mm skoku. Czy to prawda?
 To zależy od ramy większość ram jest pod 100mm więc jeśli miałeś 100 to musisz kupić 100. 

 

 

 Ja znalazłem takie trzy: 
Tego nie warto kupować lepiej spróbuj rozkręcić stary amortyzator i wykonaj serwis może pomoże a gorzej na pewno nie będzie. 

 

 

Ps popraw temat []

Napisano

aha, czyli 120 mm odpada

mam w starym rowerze XCT i naprawdę złego słowa nie powiem na niego, ale to może przez to, że na czymś naprawdę fajnym nie jeździłem.

A co warto kupić w dość normalnej cenie? Może jakaś używka?

I jak ten serwis ma dokładnie wyglądać?

Napisano (edytowane)

Nowy XCR air cenna około 540zł Pogadaj z forumowiczem @@ACTIVIA może coś ciekawego dla ciebie znajdzie 

A jeśli chcesz jakiś używany to poszukaj na allegro i wklej linki wtedy ktoś oceni czy warto 

Edytowane przez Marcin9
Napisano

kurde szukam i szukam tego amorka ale serio nie wiem, jest bardzo podobny do echo i aeris. Do serwisowania i reanimacji musimy znać model?

Napisano (edytowane)

Dobrze by było bo musisz wiedzieć jakie  kupić części i olej

Ale najpierw go rozbierz i zobacz co się dziej w środku 

Edytowane przez Marcin9
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Na funpage-u spinnera na fejsie masz filmiki jak robić serwis ich powietrzaków.A jak ci schodzi powietrze to może być walnięty zawór.Nie zawsze lecą uszczelki,zresztą uszczelki nie są drogie ,a ich wymiana łatwa.Nie zapomnij o oleju w komorze powietrznej.Bez oleju gęstego też powietrze schodzi.

Napisano (edytowane)

Chłopaki mam 1 sztukę w promocji tj. Raidon XC RLR + manetka blokady z 2015 powietrzny za 500zł. Jak Autor tego tematu będzie w stanie wydać 500zł to będzie dla niego najbardziej odpowiedni wybór

Edytowane przez ACTIVIA
  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team
Napisano

Trochę pobawię się w archeologa z odkopywaniem tego tematu.
Próbowałem naprawić amortyzator Jędrka. I jest to kolejny powód by nie polecać nikomu widelców marki Spinner. 
U Jędrka padł akurat zawór T-spul. Rozwiązanie podobne(albo i skopiowane u Suntoura) gdzie w jednej goleni jest olej z tłumikiem rozdzielony simmeringiem od komory powietrznej. 
W założeniu układ niby dobry, ale czyniący też w razie awarii amortyzator unum tempus res(łać). Na zapytanie o części zamienne nie odpowiedział ani dystrybutor tego szmelcu na Polskę, ani autoryzowany serwis na Europę ani też centrala z Kitaju. Na marginesie naprawiałem dwa inne widelce tej marki - jeden do latania a jeden Aeris z 2013 r. We wszystkich amorkach części wewnętrzne były wykonane z lichej jakości materiałów(korki, tłumik, śruby dolne)
Próbowałem zrobić tam komorę powietrzną w lewej goleni(fabrycznie była pusta) ale okazało się że w górnej części była węższa, w środkowej szersza i znów zwężała się ku dołowi, ale nieregularnie po bokach.
Jednym słowem nie polecam, bo o ile Suntour jako azjatycka marka poszła po rozum do głowy i nie klepie już dziadostwa, ba nawet RST rowerzyści przestają już rozszyfrowywać jako Rozwal Sobie Twarz, to Spinner nadal klepie dziadostwo i skazuje siebie na produkowanie amortyzatorów OEM do najtańszych bazarowych rowerów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...