Zhan Napisano 25 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2015 (edytowane) Witam, Niedawno stałem się posiadaczem roweru z widelcem Marzocchi Bomber MX Comp ETA. Nie wiem który rocznik ale na widelcu są naklejki Marzocchi 04 więc być może jest on z 2004 roku. Na starcie postanowiłem wymienić w nim olej i tu pojawił się pierwszy problem bo nie wiem ile wlać. W lewej goleni wlałem ciut ponad 100ml bo dopiero o tej objętości zaczęła działać blokada ETA. Niby wszystko jest ok ale pod naciskiem słychać dźwięk przeciskającego się oleju (coś jak przy płukaniu zębów ). I nie wiem czy jeszcze dolać czy już jest za dużo... Przed serwisem blokada działała i nic nie było słychać ale jako, że to mój pierwszy serwis amortyzatora w życiu nie pomyślałem żeby zmierzyć ilość zlanego starego oleju. Nie wiem też ile wlać do prawej goleni, którą się pompuje, na razie wlałem jakieś 30ml. W sumie po tym serwisie wszystko jest ok, poza tymi dźwiękami. Widelec chodzi lekko, płynnie w całym zakresie. Dodatkowo dorobiłem w uszczelce gąbkę, którą nasączyłem olejem (nie miałem pod ręką właściwego smaru) ale nie wiem czy to był dobry pomysł bo poza tym, że wszystko chodzi bardzo fajnie to golenie dość mocno łapią kurz. Druga sprawa, która mnie zastanawia to bruzdy w dolnej części amortyzatora, przy mocowaniu koła. Wygląda to na pęknięcie pod lakierem ale lakier nie jest uszkodzony w tym miejscu. Bruzdy są na obydwu goleniach, w tych samych miejscach. Zastanawiam się czy nie wzmocnić tych miejsc spawem. Martwić się tymi bruzdami czy ten typ tak ma? Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Pozdrawiam Artur Edytowane 25 Lipca 2015 przez Zhan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 3 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 poradziłeś sobie czy nadal oczekujesz pomocy?Ilość oleju masz podane na stronach producenta. Co do rys - nie widziałem jeszcze pęknięcia w tym miejscu więc pewnie to są rysy. Np od opierania o coś. Na wszelki wypadek zaznacz markerem początek i koniec rysy i obserwuj to miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zhan Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Nie poradziłem sobie... Znalazłem jakieś informacje w sieci ale różne są szkoły, jedni piszą żeby wlać po 135ml do każdej goleni, inni żeby zalać do 45-55mm od góry przy ściśniętym amortyzatorze i już nie wiem... na razie i tak nie jeżdżę bo mam problem z damperem i nie wiem czy jazda mu nie zaszkodzi ( http://www.forumrowerowe.org/topic/189287-damper-scott-lcr-wydaje-dziwne-dzwieki/ ). To na pewno nie są rysy od opierania, to są bruzdy jakby z ubytkiem metalu pod lakierem. Trochę to wygląda jak zamalowany kiepski spaw ale raczej nie sądzę żeby to było to. Widziałem trochę podobnych bomberów na zdjęciach i żaden nie miał podobnych bruzd w tym miejscu. Dzięki za odzew. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 9 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 zatem tak:który to rocznik dowiesz się dzięki wytłoczeniu na dole dolnej goleni tuż obok mocowania hamulca. Jeśli masz wytłoczone 04 to znaczy że amor został wyprodukowany w 2004 r ale jest to model na 2005. Ludzie często piszą o zaniżaniu rocznika. Dokładniej nie jest to zaniżanie rocznika, tylko tłoczenie daty produkcji zgodnie ze stanem faktycznym - niemal każdy producent przygotowuje sobie kolekcję na następny rok w roku poprzedzającym, tyle że nieliczni tłoczą prawdziwą datę. Co do ilości oleju - nie ma czegoś takiego jak różne szkoły. Jest ilość oleju do każdej goleni podawane na stronach producenta i koniec. Różne szkoły to tworzą domorośli serwisanci i dzieciaki z dh-złomu. Ci też twierdzą że amorków Marzocchi się nie serwisuje bo są wieczne. Oj, poprawiałem po takich fachoffcach...Ustal datę produkcji i sprawdź tabelki. Co do dołu goleni, to się nie przejmuj. Skoro czujesz coś na kształt spawu to ok. Po prostu ktoś miał gorszy dzień w fabryce i w kontroli jakości. wersja air i comp mocno się nie różnią:http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-marzocchi-mx-comp-air-04/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toolpusher Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Tu masz podane ilości w zależności od rocznika - link. Ja mam MX Comp ETA 2005 wlewam 140ml do każdej goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.