alagor96 Napisano 25 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2015 Witam, dostała się ostatnio w moje ręce fajna, klasyczna kolarka. Zamierzam ja przerobić, a najpoważniejszy krok, to malowanie. Posiadam sprężarkę i pistolet lakierniczy, więc zdecydowałem się na samodzielne lakierowanie, jednak ciężko znaleźć dokładne informacje o tym procesie. Na początek, wiadomo, demontaż wszystkiego i pozbycie się starego lakieru drobnym papierem ściernym (tylko o jakiej gradacji?), potem podkład i matowienie (czym dokładnie jest matowienie i jak długo należy czekać przed jego wykonaniem?) później dwie warstwy lakieru (ile trzeba czekać i czy też należy matowić?) na koniec bezbarwny. Jeżeli znajdzie się ktoś, kto zna się na takich sprawach, to proszę o radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ThePolak Napisano 25 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2015 Nie musisz się całkowicie pozbywać starego lakieru. Tam gdzie się trzyma przeleć go papierem 80 żeby był całkowicie matowy, a tam gdzie jest poobdzierany wyszlifuj żeby było na równo. Później przed podkładowaniem odtłuszczasz (ja polecam ściereczki antystatyczne) i malujesz podkładem. Później matujesz papierem na mokro ok. 500 tak żeby nie przetrzeć mocno podkładu i znowu odtłuszczasz i malujesz na gotowo. Jeśli gdzieś nie udało Ci się wyrównać uszkodzeń poprzedniej powłoki to możesz sobie zapodkładować kolejny raz. Więcej warstw podkładu nie zaszkodzi, a lepiej jeden dzień dłużej posiedzieć i zrobić to ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Ok, a ile odczekać między poszczególnymi warstwami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Papier 80? Panie, toć to do drewna nawet za grube. Nie wypełnisz podkładem tak grubych rys, nie ma szans. 150 do matowienia to minimum, 500-tka do wygładzania na mokro może być. Czas schnięcia jest napisany zawsze na opakowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 A jak dokładnie wygładzać na mokro, maczać papier w wodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siemalysy Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 (edytowane) Kupujesz papier wodny jak kolega wyżej napisał 500 lub nawet 1000 i moczysz to w wodzie i wtedy wygladzasz po matowieniu. Edytowane 26 Lipca 2015 przez siemalysy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Woda ma wymywać "urobek" z powierzchni papieru, więc najlepiej mieć wiadro z wodą pod ręką i co jakiś czas zanurzać arkusz. Można dodać kapkę płynu do naczyń dla poprawy efektywności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludz Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Jak chcesz zrobić porządnie, to zedrzyj cały stary lakier - inaczej będziesz miał naddatek lakieru w zagłębieniach. Tak czy tak, reszta rada jest dobra - warstwa podkładu, matowisz na mokro, czyścisz i odtłuszczasz, malujesz lakierem. Najlepiej 2-3 cienkie warstwy zamiast 1 grubej. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 26 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Używacie tu dwóch pojęć, matowienie i wygładzenie, to dwie czynności zachodzące po sobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 26 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2015 Matujesz grubszym papierem starą powłokę, odtłuszczasz, malujesz podkładem, wygładzasz drobniejszym papierem Dwie ostatnie rzeczy powtórzyć przynajmniej jeszcze raz. Fakt, jeżeli stary lakier dobrze schodzi, o wiele lepiej będzie go zdjąć zupełnie zamiast matowić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ThePolak Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Papier 80? Panie, toć to do drewna nawet za grube. Nie wypełnisz podkładem tak grubych rys, nie ma szans. 150 do matowienia to minimum, 500-tka do wygładzania na mokro może być. Czas schnięcia jest napisany zawsze na opakowaniu Dwie warstwy podkładu spokojnie pokryją i po papierze 80. Samochody matuję przed podkładem papierem 320 na gąbce. Ale ramy motocykli/rowerów nie chce mi się tak pieścić. Wolę dać jedną warstwę podkładu więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Stary lakier jest zadziwiająco dobry, więc raczej tylko zmatowię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Mam jeszcze jedno pytanie, pomalowałem już ramę (lakier akrylowy), na to w odpowiednich miejscach inny kolor + naklejki. Wszystko fajnie wygląda, tyle, że boję się, o to czy ten drugi kolor nie jest jest za bardzo wrażliwy na brzegach,dlatego chciałbym pomalować wszystko jeszcze bezbarwnym. Tutaj pojawia się pytanie, mam jeszcze bezbarwny w sprayu, tylko nie wiem, czy nie popsuje efektu uzyskanego przez malowanie pistoletem, co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 (edytowane) Jeżeli nie jest to jakaś tandeta za 5 zł to będzie nawet lepiej niż jest teraz. Ale uwaga, na akryl zwykle się nie daje bezbarwnego (np. na samochodach), bo takie połączenie jest nieco słabsze. Lakier akrylowy jest z reguły bardzo śliski, więc bezbarwny nie przywiera tak fajnie jak do lakieru bazowego. Możesz albo zaryzykować i położyć jak jest, albo bardzo delikatnie zmatowić na mokro papierem 1800 albo 2000. Pytanie - czy nie zepsuje się gradiencik jak mocniej dociśniesz przy matowieniu... Jeżeli zależy Ci na fajnej powłoce to lepiej cierpliwie wszystko zmatowić przed nałożeniem bezbarwnego. Oczywiście dokładnie trzeba wszystko wymyć przed malowaniem. Edit: a te naklejki już nakleiłeś? jak tak to nie da rady zmatowić :/ Edytowane 11 Sierpnia 2015 przez djzatorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Nie, nie nakleiłem, ale wolę nie matowić, bo jak robiłem to pomiedzy warstwami, to bardzo łatwo schodził połysk, więc tu pewnie też tak będzie. Z drugej strony boję się, że "przejście" pomiedzy lakierami jest zbyt delikatne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Pod bezbarwny lakier właśnie lepiej żeby nie było połysku - to właśnie klar go nadaje Ale jak uważasz, możesz dać na to co jest, byle porządnie odtłuścić powierzchnię i obejrzeć czy nie ma jakichś poprzyklejanych farfocli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Witam ponownie! Rower juz jakiś czas temu skończony, ale dopiero teraz znalazłem czas na zrobienie kilku zdjęć. Efekt mojej pracy znajdziecie tu : http://tufotki.pl/0X5ap ,oraz w moim garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Gratulacje, pięknie wyszło Do tego bardzo mi odpowiada taki styl malowania, i dobrany kolorek pancerzy! Ostatecznie na naklejkach jest jeszcze warstwa klaru czy nie? Bo widzę że różek od "H" na górrurce trochę odchodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Dziękuję bardzo, miło słyszeć takie słowa. Bezbarwnego nie kładłem, a rogi odchodzą, bo musiałem poprawić w tym miejscu naklejkę, jednak jest to zdjęcie sprzed kilku dni, teraz są już podklejone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Fajne malowanie. Zrób zdjęcie, jak to pierwsze z linka, tylko od drugiej strony roweru, byłoby miło z lepszą ostrością. Masz za mocno zadartą do góry kierę. Skróć końcówki linek hamulcowych i popraw zakończenie owijki, bez tych uskoków taśmy izolacyjnej, początek również nadaje się do poprawy. Planujesz jakieś dalsze restauracyjno-polerskie prace? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 1 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2015 (edytowane) Dużo zachodu z tymi zdjęciami, więc nie wiem, czy będę jeszcze robił. Z kierownica to nie wiem, wcześniej była niżej i jeździło mi się gorzej. Z linkami to wiem, ale już mi się nie chciało tego robić (pewnie kiedyś się za to zabiorę). Nie wiem o zym mówisz z uskokami, nie ma tam nawet grama taśmy izolacyjnej. Planujesz jakieś dalsze restauracyjno-polerskie prace? Masz na myśli ten rower? Dzięki za opinię i cenne uwagi. ps. Zapomniałem powiedzieć, ze na pierwszych zdjęciach kierownica jest bardziej zadarta, jeśli możesz to zerknij na te w lepszej jakości i powiedz, czy tam jest dobrze. Edytowane 1 Września 2015 przez alagor96 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 1 Września 2015 Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Zdjęcie kiery od przodu, widać wyraźnie, że coś tam odstaje, nie ma prostej, ciągłej linii. Ok, zerknąłem na szczegółowe zdjęcie tej owijki. Mogłeś zacząć ją pod kierownicą, nie rzucałoby się w oczy. Kiera dużo lepiej ale jeszcze jest zbyt zadarta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.