drs Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Witam Myślę, że mam trochę za szerokie opony jak na nawierzchnię po których jeżdżę i dodatkowo mam 2 różne, z tyłu posiadam mniej-więcej taką (nie znam dokładnej nazwy): http://blog.forummtb.pl/wp-content/uploads/2014/01/wild1.jpg Z przodu - Rubena V45 Winner 26x1,9 http://www.bikekatalog.pl/2008/ppg_fotki/foto_big/8_30808_02_02_08.jpg Wydaję mi się, że trochę mnie one spowalniają jeżdząc po mieście, przedewszystkim ta tylnia, która wydaje dziwne odgłosy podczas jazdy po asfalcie. Wymieniłbym odrazu najlepiej obie, żeby były takie same na dwóch kołach, zazwyczaj jeżdżę po mieście, asfalt, ścieżki rowerowe, jakieś parki itp. znajdę gdzieś jakieś polecane opony na takie nawierzchnie? Rower którym się poruszam to Kross Hexagon v3, jeżeli ta informacja do czegoś się przyda http://www.kross.pl/pl/2011/mtb/hexagon-v3 Pozdrawiam!
seraph Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Kenda Khan 26x1,75, a jeśli masz awersję do ciut węższych semi-slicków to Schwalbe Smart Sam o dowolnej szerokości.
drs Napisano 25 Lipca 2015 Autor Napisano 25 Lipca 2015 Ta Kenda Khan wydaje się całkiem w porządku, nie będę miał problemów z zamontowaniem jej na obręcze? Będzie pasować?
monter Napisano 25 Lipca 2015 Napisano 25 Lipca 2015 Będą pasować. Zainwestuj przy okazji w łyżki do opon.
robertrobert1 Napisano 25 Lipca 2015 Napisano 25 Lipca 2015 Kenda Khan 26x1,75, a jeśli masz awersję do ciut węższych semi-slicków to Schwalbe Smart Sam o dowolnej szerokości. Nie do końca. Smart Samy w wersji 2,25 są potwornymi klockami więc zdecydowanie radzę je omijać chyba, że będziesz się na rowerze poruszać także zimą po nieodśnieżonych śmieszkach rowerowych. Z przodu - Rubena V45 Winner 26x1,9 http://www.bikekatalog.pl/2008/ppg_fotki/foto_big/8_30808_02_02_08.jpg To jest oponka semislickowa idealna na miasto i wszelkiego rodzaju nawierzchnie lekkie. Nie zmieniaj jej.
drs Napisano 25 Lipca 2015 Autor Napisano 25 Lipca 2015 To lepiej zostawić tą z przodu i ew. wymienić tylko tą tylnią na rubene/kende? Na pewno ta rubena będzie lepsza niż kenda khan?
robertrobert1 Napisano 25 Lipca 2015 Napisano 25 Lipca 2015 Rubena i Kenda to opony średniej jakości więc na tyle będą sprawowały się marnie. Na froncie owe oponki będą sprawowały się całkiem dobrze. Na tył polecam założyć oponę z wyższej półki ... może być także semislickowa lub jesli masz odwagę to slickową. Przy twoich trasach oponka 1,5 cala powinna być wystarczająca ale nie masz techniki to lepiej załóż oponkę 1, 75 lub nawet 2,0.
phoe Napisano 25 Lipca 2015 Napisano 25 Lipca 2015 Smart Sam to średnia opona na asfalt, Race King 2.0 jak już.
grzechu2410 Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 SS to średnia opona na miasto? . Moim zdaniem idealna, duży balon zapewni w miarę wygodną jazdę po kostce brukowej, a gładki bieżnik nie stawia dużych oporów
monter Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Czy to nie jest przesada pakować terenowe opony do jazdy po mieście? W parku też opona terenowa nie jest potrzebna. Zobacz Kenda Khan k935 Kenda k948 Continental double fighter
modrzew Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Idąc dalej tym tropem, to po co w ogóle rower pseudo-mtb do jazdy po mieście To jest dopiero zagadka...
monter Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Nie każdego stać by mieć więcej jak jeden rower. Są rowery typowo miejskie, wiadomo. Mimo to, jak się ma rower jaki ma, to można choćby opony w nim zmienić na adekwatne do potrzeb, prawda?
phoe Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 SS to średnia opona na miasto? . Moim zdaniem idealna, duży balon zapewni w miarę wygodną jazdę po kostce brukowej, a gładki bieżnik nie stawia dużych oporów A jeździłeś na niej? Buczy głośniej od nawet Racing Ralph.
robertrobert1 Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Rower mtb jest najbardziej uniwersalnym rowerem więc używanie go w mieście wcale nie jest wypaczeniem zwłaszcza jak ktoś ma kilkanaście km dojazdu a przy tym musi przewieść trochę towaru.
modrzew Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Jest tak samo „uniwersalny” jak Landrover Defender. Czy ktoś przy zdrowych zmysłach kupuje takie auto do jazdy po mieście, zmienia w nim felgi i opony na lżejsze, itp.? Oczywiście jest cały nurt pseudoterenówek i suvów mających tylko odpowiednio wyglądać. Tylko to przy okazji mogą być dobrze wyposażone, wygodne czy wręcz luksusowe pojazdy. A takie Hexagony i podobne to taka bida, co to ani w konkretny teren, bo się rozleci, ani do miasta, bo w podstawowej konfiguracji za toporny. Może dla niezorientowanego w temacie człowieka wygląda to fajnie i na tym wyglądaniu się kończy. Naprawdę nie rozumiem skąd ten kult MTB...
phoe Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Akurat taki MTB za 1500zł jako rower uniwersalny może być, bez przesady już... Założyć RK 2.0 i na tym się po mieście da jeździć dość fajnie, już nie przesadzajmy że trzeba szosę kupować żeby jeździć po dziurawych chodnikach itp. A plus takiego RK jest taki, że jak spuścimy powietrze do 2 bar to w terenie już daje radę, a napompowany na 3,5-4 bar na asfalcie swoje robi. A na typowe miasto semi-slicki najlepiej i tyle.
drs Napisano 26 Lipca 2015 Autor Napisano 26 Lipca 2015 Myślę, że zdecyduję się na te Kenda Khan, ale o szerokosci 1.95. Tylko teraz takie pytanie, lepiej kupić jedną czy dwie? Ta przednia u mnie - Rubena Winner 1.9 jeszcze aż tak zajechana nie jest. I jeżeli jedną, to którą założyć na tył?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.