Gość Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 Witam. Posiadam Cuba Ltd Sl 2015 z piastami Dt swiss opartymi na lozyskach maszynowych. Modelu piast nie jestem w stanie ustalic-brak opisu. Obecnie rower ma 1400 km przebiegu i podczas uzytkowania juz dwa razy zdarzylo mi sie ze wyczulem w tylnym kole luz. Okazalo sie ze szybkozamykacz byl jakis poluzowany. Po mocniejszym domknieciu luz zninal. To samo ostatnio zaobserwowalem w kole przednim. Rower uzytkowany glownie w miescie. W serwisie najchetniej wymienili by lozyska ale wydaje mi sie ze to proba naciagniecia bo kola kreca sie gladko. Czy ktos ma pomysl co moze byc powodem takiego stanu rzeczy? Poprzedni rower mialem na alivio i przez 5000 km nie bylo takich problemow.
MokryxD Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 Miałem podobnie przy zaciskach DT. Trzeba je bardzo mocno docisnąć.
Gość Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 Wtedy sie nie luzuja? Duza sila nie ma wplywu na szybsze zuzywanie sie lozysk?
lukeps Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 Wtedy sie nie luzuja? Duza sila nie ma wplywu na szybsze zuzywanie sie lozysk? Wymień sobie na skręcane zaciski DT i nie będziesz musiał się martwić na przyszłość czy zacisk jest mocno czy słabo zaciśnięty
lukeps Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 Tak to ma być rozwiązanie. Jeśli jeździsz w maratonach i chcesz mieć święty spokój to po prostu to wymień. Nie wyobrażam sobie sytuacji wyjazdu gdziekolwiek i zastanawiania się czy zacisk tym razem jest domknięty czy się otworzy podczas zjazdu z góry.Widziałem w swoim życiu wiele zacisków kół, sztyc i podobnych mechanizmów "odginanych", które źle wyprofilowane otwierały się samoczynnie. Wiele z nich otwierało się szybciej będąc zamykanymi z większą siłą.Sprawdź w jakim stanie masz element, który jest dociskany przez główkę zacisku. Może to wnim tkwi problem.Daj jakąś fotkę tego jak to wygląda. Może wtedy będzie można coś więcej pomóc.Generalnie nie słyszałem nigdy o zaciskach DT, które same się odginają, otwierają.
Gość Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 On sie nie odgina. Po prostu staje sie luzniejszy niz byl gdy go zamykalem. Czy istnieje mozlieosc ze lozyska nie zostaly wprasowane do ķonca i teraz wchodza glebiej? Czy moglbys podac linka do tych alternatywnych zapiec dt swiss?
chudeusz09 Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 To nie musi być dt swiss. Możesz kupić np BBB. Solidne. Sam takich używam i przynajmniej jest pewność, że koło zawsze zapięte, a jakiegoś imbusa zwykle się ma przy sobie na trasie. http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5425824837
Gość Napisano 23 Lipca 2015 Napisano 23 Lipca 2015 Ale nie bardzo wiem o co chodzi dlatego prosze o link
lukeps Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Zaciski DT RWS. Nie będziesz potrzebował żadnego imbusa bo zacisk jest tak skonstruowany, że skręca sięgo "rączką".
Gość Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Ja też polecam na imbus, kupiłem TranzX za 35 zł ( praktycznie to samo co Dartmoor Bolt On a nawet lżejsze) i jestem bardzo zadowolony. Wkładasz koło, skręcasz do wyczuwalnego oporu i zapominasz o temacie Zciskają całość dużo lepiej niż szybko zamykacze
Gość Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Czy te bbb czy tranzx maja jakies standardowe szerokosci? Sprzedajacy raczej nie podaja wymiarow a nie chcialbym kupic czegos co bedzie za dlugie lub za krotkie....
chudeusz09 Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Raczej standard. Do piast DT370 pasują na pewno.
Gość Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Ciężko powiedzieć, jeżeli nie masz jakiegoś "cudownego" roweru to powinny być OK, gwint jest całkiem długi więc nie powinno być problemu.
malutki Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Zaciski DT RWS. Nie będziesz potrzebował żadnego imbusa bo zacisk jest tak skonstruowany, że skręca sięgo "rączką". +1
phoe Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Pytanie nr 1, czy wiesz że jak po dokręceniu tego motylka pociągniesz jego "główkę" na zewnątrz, w sensie od roweru, to możesz jego pozycje ustawić dowolnie? (przynajmniej ja tak mam u siebie) A jak nie chcesz RWS kupować, to kup takie dokręcane na imbus'a, koszt to około 20-30zł/szt. RWS trochę jest przereklamowany jak chodzi o cenę...
Gość Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Raczej ten zacisk nie posiada opisywanych mozliwosci
phoe Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Czyli nie możesz po dokręceniu na 100% jak go pociągniesz na zewnątrz ustawić go dowolnie? Wymień na taki na imbus'a i tyle.
Gość Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Nie moge. Czyli mam rozumiec ze dt swiss robi gowniane zaciski? Polecialem miedzy innymi na te piasty w rowerze ale widze ze to byl blad. Shimano to jednak shimano.
phoe Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Wiesz... to są prawdopodobnie zaciski OEM, takie żeby były i ich pewnie się nie kupi na stronie DT znając życie, ja mam u siebie z tyłu taki, w którym mogę ustawić dowolna pozycje po przykręceniu koła(to jest chyba własnie RWS), ale za to ten motylek jest plastikowy, LOL. Co do tych na imbus'a: http://allegro.pl/komplet-zaciski-tranzx-jd-061-blk-imbus-fv-kr-i5553234407.htmlhttp://allegro.pl/xlc-zaciski-piast-na-imbus-czarne-komplet-i5476523694.htmlLub szukaj na forum jakiś sprawdzonych, bo to co dałem linki, to takie z allegro po prostu, ale jak dokręcisz imbusem to nic się już nie ma prawo samo odkręcać. Tak swoja drogą to Shimano akurat piasty słabe robi, to samo dotyczy łańcuchów. Piasta, a zacisk to 2 różne rzeczy, tam masz piasty na łożyskach maszynowych, czego w Shimano nie znajdziesz.
Gość Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Wiesz, te zaciski wygladaja zacnie ale co z tego...W poprzednim rowerze podejrzewam ze tylne kolo kosztowalo tyle co dt swiss liczy sobie za te zaciski a nie bylo z nimi(shimano) takich problemow. Kupilem rower za 5 tysi i musze jeszcze dokladac do takich pierdół. Jest to zenujace.
phoe Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Ustaw ten zamykacz tak, żeby nie było np możliwości w domu czy jak rower o coś opierasz otwarcia lub lekkiego przesunięcia go przez przypadek, podejrzewam że tu jest problem, a że pozycji nie można dowolnie ustawić - każdy oszczędza gdzie mu się uda. Z przodu powinni dawać sztywną oś do takich rowerów, a też tego nie robią, to jest bardziej żenujące.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.