eryk_wiking Napisano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2006 mam hample mechaniki Avid BB5. klocki, tarcza standart. i jak ustawić odległość klocków od tarczy? bo podczas hamowania najpierw zewnętrzny klocek dociska tarcze, a potem tarcza pod naciskiem zew. klocka leciutko chyli się do wewnetrznego klocka i rower sobie zwalnia. i teraz jak ustawić klocki? 1) tak aby podczas jazdy wew. klocek dotykał leciutko tarczy (ten co jego odległość reguluje się pokrętłem) i tarł o nią wytwarzając temperature i zużywając tarcze i klocek (zewnetrzny klocek jest w możliwie najbliższym położeni tarczy bez obcierania) 2) wszystko jest najbliżej tarczy, nic nie obciera, a tarcza podczas hamowania ugina się pod naciskiem zew. klocka i dociska do wew. klocka. wada tej metody jest to że tarcza, klocki troche nie równo sie dociskają jak waszym zdaniem to powinno być aby było optymalnie ? o wypowiedz prosze osoby "co na niejednej tarczy klocki topiły" , bo już mam wystarczający mentlik w głowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike87 Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 Klocek nieruchomy musi być możliwe jak najbliżej tarczy, ale nie ocierać o nią. Jeśli będzie dalej podczas hamowania tarcza będzie się wyginać, a przy długotrwałym hamowaniu i "nabraniu temperatury" może się odkształcać (wykrzywić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cybershadows Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 no mi sie wykrzywila od temp prawdopodobnie :/ i mam pytanie da sie jakos ja wyprostowac?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ssslawecki Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 no mi sie wykrzywila od temp prawdopodobnie :/ i mam pytanie da sie jakos ja wyprostowac?? Samochodowych wiem, że się nie prostuje w żaden sposób (zwłaszcza wentylowanych). Nie doradzał bym takich prób. Natomiast ze swojego doświadczenia (Avid BB5) dodam, że czasem z fianansowego punktu widzenia opłaca się zakupić kompletny hamulec, zamiast samej tarczy i klocków (te się i tak zawsze przydadzą) - zwłaszcza w jakiejś promocji (allegro). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cierpong Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 na swoich mechanikach hayes mx 2 przejechalem jakies 6 tys km. regulacja klocka nieruchhomego jest jest chyba inna w moich hamucach ale czesto mam tak ze tarcza sie gnie do prawej strony czyli do klocka nieruchomego. kiedy zawodzi regulacja klocka nieruchomego, to mozna sprobowac regulacji hamulca na adapterze jak sie myle to mnie poprawcie, a to ze tarcze sie pokrzywia czy szybciej sie zuzyja od takiego hamowania, to jakas bujda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.