james2001 Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Witam. Do czynienia z hamulcami hydraulicznymi mam po raz pierwszy, więc nie wiem czy to jest normalne czy coś mam z tarczą. Otóż kiedy wcisnę hamulec na maksa, w kole są luzy. Mogę je przesuwać o 1-2 cm do przodu lub do tyłu. Wstawiłem filmik na YT obrazujący mój problem: https://www.youtube.com/watch?v=ZvHTIKljOXg Czy wina może leżeć po stronie mocowania tarczy ?: W moim starym rowerze tarcza mocowana była na 6 śrub, a tu są tylko dwie. Czy te metalowe bolce da się jakoś wyjąć, oraz czy można zastąpić śrubami? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 A to zdjęcie to to twoje koło jest? Bo jakoś tam łyso ze śrubkami ... Te bolce pewnie da sie wykręcić ... jeżeli nie, chłopie zbieraj na nowe koło. Ewentualnie idź do kogoś ogarniętego, nie to zetnie i zrobi otwory na normalne śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Normalna sprawa. Koło rusza się bo klocki przesuwają się w zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 (edytowane) Co to za rower i piasty? Przy 2 śrubach praktycznie masz gwarancję wyrwania jej z piasty, tymbardziej że te bolce wyglądają jakby były od tak sobie. Myślałem że latają Ci klocki ale widać że zawleczka jest wsadzona. Z filmiku ciężko coś wywnioskować ale obstawiam źle skręcone piasty/ niedokręcone koło. Nie radzę jeździć czymś takim. Zastanawia mnie też Twój zacisk piast, wygląda na jakąś samoróbkę. @Hanzo- Mam takie same zaciski i daje Ci gwarancję że jeżeli wszystko jest dobrze złożone to koło nie ma prawa się ruszyć ( przecież tłoczki naciskają na klocki a te na tarcze, całość się unieruchamia). Oczywiście przy lekkim naciśnięciu klamki może tak być ale nie tak jak pokazuje autor. Fajnie by było zobaczyć dłuższy filmik pokazujący taki fragment jak zdjęcie. Edytowane 22 Lipca 2015 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Normalna sprawa. Wg ciebie ta tarcza to normalna sprawa ? Szacun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
james2001 Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 A to zdjęcie to to twoje koło jest? Bo jakoś tam łyso ze śrubkami ... Tak, jest to zdjęcie mojego koła. Co to za rower i piasty? Przy 2 śrubach praktycznie masz gwarancję wyrwania jej z piasty, tymbardziej że te bolce wyglądają jakby były od tak sobie. Myślałem że latają Ci klocki ale widać że zawleczka jest wsadzona. Z filmiku ciężko coś wywnioskować ale obstawiam źle skręcone piasty/ niedokręcone koło. Nie radzę jeździć czymś takim. Zastanawia mnie też Twój zacisk piast, wygląda na jakąś samoróbkę. Rower jest nowy wczoraj zakupiony... ;/ Sprowadzany z Niemiec od prywatnej osoby. Na ramie piszę tylko "Zundapp" podobno jest firmy "MIFA". Niestety nie znam modelu piast. Co mam z tym zrobić w takim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Tarcza jak najbardziej normalna, badziewna ale normalna. Wystarczy przeczytać co i o czym napisałem. Miałem 485 ma centerloku i też przednie koło miało niewielki luz przód-tył przy zaciśniętym hamulcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 (edytowane) Dawaj filmik z takiej perspektywy jak fotka, najlepiej połóż telefon/ aparat żeby obraz był wyraźny i ruszaj rowerem przód/ tył kilkanaście razy ( 4 sekundowy filmik i wciskanie wkoło Replay wcale nie pomaga przy weryfikacji). Wtedy będzie dobrze widać który z elementów sie rusza. Nowy w sensie nowy czy nowy że Ty go kupiłeś? Jak koło może mieć luz przy pełnym wciśnięciu? Masz zacisk który jest przyczepiony do widelca, tłoczki wciskają klocki i przyciskają do tarczy. Gdyby przy maksymalnym wciśnięciu hamulca działo się coś takiego o czym piszesz to rower by wcale nie hamował. Edytowane 22 Lipca 2015 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
james2001 Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 (edytowane) @@skom25 Oczywiście filmik wstawię, ale raczej jutro - dzisiaj jest już ciemno, słabe oświetlenie. Wydaje mi się że rusza się po prostu koło, tarcza stoi w miejscu. Jak widać, niestety nowy w sensie nowy, nieużywany. Edytowane 22 Lipca 2015 przez james2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Co mam z tym zrobić w takim przypadku? Sprawdzić czy śruby na traczy są dokręcone. Sprawdzić czy śruby mocujące zacisk są dokręcone. Sprawdzić czy oś koła jest dokręcona (lub zacisk dobrze trzyma). Sprawdzić czy nie ma luzów na łożyskach w piaście. Jak wszystko powyżej jest OK, to po prostu jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Wstaw filmik i wtedy wszystko się wyjaśni. Tymczasem myśl co zrobić z mocowaniem tarczy, nawet słaby Hydraulik ( zdaje się że masz M395) generuje dużą siłę hamującą i myślę że bez problemu urżnie Ci te dwie śrubki, tymbardziej że te bolce wyglądają tak jakby nie były idealnie dopasowane do otworów w tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
james2001 Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 (edytowane) Sprawdzić czy śruby na traczy są dokręcone. - dokręcone Sprawdzić czy śruby mocujące zacisk są dokręcone. - dokręcone Sprawdzić czy oś koła jest dokręcona (lub zacisk dobrze trzyma). - tu jest kilka śrub z kontrami, którą sprawdzić ? Sprawdzić czy nie ma luzów na łożyskach w piaście. - to chyba to, tarczę hamulec trzyma solidnie - ale dalej gdzie zaczyna się piasta jest (chyba) ten luz Wstaw filmik i wtedy wszystko się wyjaśni. Tymczasem myśl co zrobić z mocowaniem tarczy, nawet słaby Hydraulik ( zdaje się że masz M395) generuje dużą siłę hamującą i myślę że bez problemu urżnie Ci te dwie śrubki, tymbardziej że te bolce wyglądają tak jakby nie były idealnie dopasowane do otworów w tarczy. Okej, też mam nadzieję że się wyjaśni. Na hydrauliku piszę BR-M447 a na tarczach PROMAX LZ 160. Dodam że te bolce nie są wsadzone do końca, za nimi widać gwint. edit. Na allegro znalazłem taką tarczę, i pisze że mocowana jest na 6 śrub. Edytowane 22 Lipca 2015 przez james2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Tarcza jak najbardziej normalna, badziewna ale normalna. Wystarczy przeczytać co i o czym napisałem. Miałem 485 ma centerloku i też przednie koło miało niewielki luz przód-tył przy zaciśniętym hamulcu. Nie jest mowa o tarczy a jej mocowaniu. Poza tym co ma centerlock do mocowania na 6 śrub?? Dwa zupełnie inne patenty przy czym na fotce nie mamy wielowpustu. Osobiście tylko po płaskim ujdzie na tym jechać ale nic ponad to. Dwie śruby to zdecydowanie za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Jak koło może mieć luz przy pełnym wciśnięciu? Klocki nie wchodzą w zacisk wypełniając go w 100% bo inaczej ciężko by było je włożyć i wyjąć. Jak chcesz to Ci wrzucę film jak to u mnie wygląda przy tektro Aurigach , też się lekko rusza przód-tył na zaciśniętym a hamuje normalnie.Wszystkie połączenia dokręcone , sprawdzane wielokrotnie i tyle , tak już musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
james2001 Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Jak koło może mieć luz przy pełnym wciśnięciu? Masz zacisk który jest przyczepiony do widelca, tłoczki wciskają klocki i przyciskają do tarczy. Gdyby przy maksymalnym wciśnięciu hamulca działo się coś takiego o czym piszesz to rower by wcale nie hamował. Jest właśnie tak jak piszesz! Przy maksymalnym wciśnięciu hamulca, który jest przykręcony do widelca jest luz... z tego co widzę to jest on chyba na piaście. Jak go wyeliminować? Które śrubki/kontry należy przykręcić ? Klocki nie wchodzą w zacisk wypełniając go w 100% bo inaczej ciężko by było je włożyć i wyjąć. Jak chcesz to Ci wrzucę film jak to u mnie wygląda przy tektro Aurigach , też się lekko rusza przód-tył na zaciśniętym a hamuje normalnie.Wszystkie połączenia dokręcone , sprawdzane wielokrotnie i tyle , tak już musi być. Kiedy wcisnę hamulec mocniej, rower staje dęba na przednie koło, także myślę że nie jest to związane z zaciskiem hamulca. Mógłbyś wrzucić ten filmik? Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Wykręć te bolce ( skoro mówisz że widać gwint z tyłu to jest OK) i kup śrubki do tarcz, ja ostatnio zapłaciłem 5 czy 6 zł za 6 szt. Z tego co piszesz to masz luz na piaście, można to zrobić samemu ale musisz mieć specjalny cienki klucz. W sklepie zrobią Ci to pewnie od ręki za grosze. Niestety ale takie kwiatki zdarzają się w rowerach z fabryki ( raczej nie ma tam czasu na idealnie skontrowanie piasty), najlepiej samemu przejrzeć cały rower i wszystko podregulować bo różnie to bywa. Klocki nie wchodzą w zacisk wypełniając go w 100% bo inaczej ciężko by było je włożyć i wyjąć. Jak chcesz to Ci wrzucę film jak to u mnie wygląda przy tektro Aurigach , też się lekko rusza przód-tył na zaciśniętym a hamuje normalnie.Wszystkie połączenia dokręcone , sprawdzane wielokrotnie i tyle , tak już musi być. Ok, minimalny luz, ale u autora to koło lata jak głupie Ja bym obstawiał luz na piaście a w konsekwencji duży ruch klocków w zacisku. Gdyby zachowanie z filmiku było normalne to prędzej czy później któryś z elementów by się urwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Nie jest mowa o tarczy a jej mocowaniu. Poza tym co ma centerlock do mocowania na 6 śrub?? Dwa zupełnie inne patenty przy czym na fotce nie mamy wielowpustu. Osobiście tylko po płaskim ujdzie na tym jechać ale nic ponadto. Dwie śruby to zdecydowanie za mało. Proszę o zaprzestanie mi wmawiana czegoś o czym nie pisałem! Nigdzie nie napisałem, że takie mocowanie tarczy jest "normalne". Pisałem, że poruszanie się klocków wewnątrz zacisku jest normalne oraz, że tarcza hamulcowa jest normalna. Centerlock ma do mocowana na 6 śrub to, że mocuje tarcze do piasty. Zwróć uwagę, że tarcza opiera się nie tylko na dwóch śrubach ale też na 4 bolcach co w sumie daje to samo co wkręcenie 6 śrub. W takim przypadku występują tam praktycznie tylko siły ścinające, więc wystarczy, że te dwie śruby będą dobrze dokręcone i takie rozwiązanie się sprawdzi. Mowa oczywiście o wykorzystaniu tego roweru zgodnie z zamierzeniami producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 (edytowane) Kiedy wcisnę hamulec mocniej, rower staje dęba na przednie koło, Ja też , a patrząc w zacisk na wciśniętym i ruszając widać klocki obijające w zacisku , jeśli uda mi się to nagrać to wrzucę. Tylko muszę znaleźć kabel usb. Edit@ Nie mogę znaleźć kabla , ale tak patrzę że mniej mi lata to koło. Choć słychać u mnie obijające klocki ale faktycznie mniejszy ruch , co jednocześnie przemawia za luzem na piaście. Wczoraj przy zmianie opon też stwierdziłem mały luz na piaście (zawsze widelcem odkręcę konus...) , skręciłem dla świętego spokoju i koło tak nie lata. Także wygląda że masz rację z tą piastą , choć w powietrzu luz był nie wyczuwalny to na samej osi już tak. Edytowane 23 Lipca 2015 przez Ychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Zwróć uwagę, że tarcza opiera się nie tylko na dwóch śrubach ale też na 4 bolcach co w sumie daje to samo co wkręcenie 6 śrub. W takim przypadku występują tam praktycznie tylko siły ścinające, więc wystarczy, że te dwie śruby będą dobrze dokręcone i takie rozwiązanie się sprawdzi. Kiedyś przykręciłem tarczę badziewnym kluczem. Normalne 6 śrub. Po godzinie jazdy pojawił się luz, mimo że śruby dokręciłem ile mogłem. Potem użyłem porządnego klucza z dłuższym ramieniem i od tamtej pory luzu nie było:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 @Ychu- Jak widelcem odkręcasz konus? A gdzie śruba kontrująca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 skom25Jest , tylko że zawsze ręka mi trochę skacze i zahaczę widelcem o nią (na śrubie nie na zamykaczu koło) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Nie czaję ale OK Czekamy na filmik autora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TekedoMK Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Ja mam nieco podobnie na BR-M395 ale luz jest niewielki na kołach w porównaniu do tego co tu pokazałeś i doszedłem do wniosku, że to jest luz na klockach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Niech ktoś z boku popatrzy, czy tarcza rusza się względem szprych, czy też względem zacisku. Będzie wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
james2001 Napisano 23 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Przepraszam że tak długo nie odpisywałem, ale dzisiaj od 5 nie było mnie w domu. Nie miałem kiedy wrzucić filmu, ale zresztą potrzebny, doszedłem już w czym jest problem. Zobaczcie jeszcze raz na zdjęcie: To ten luz powoduje przesuwanie się koła o dwa centymetry.. Pytanie: Jak wykręcić bolce? Czy spotkał się ktoś z Was kiedyś z takim mocowaniem? Próbowałem ścisnąć kombinerkami i wykręcić, ani drgną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.