Skocz do zawartości

[Amortyzator] mały problem z dużym widelcem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

jestem nowym użytkownikiem forum, a piszę ponieważ chciałem sobie z lekka naprawić rower stary bo już ma ok 11 lat, na nowy mnie nie stać kredyt/alimenty więc odpada

ale przejdę do sedna sprawy

kupiłem widelec z amortyzatorem pod gwint 1/8 przez przypadek i jest on większy od starszego ponieważ starszy ma ok środek 22,2 mm zewnątrz 25,4mm i długość 150 mm od widelek do gwintu a długość gwintu 47mm nowy ma podobnie oprócz wymiarów rury bo środek 25,4mm i ok 28,6 mm zewnątrz i nie ma tego gwintu w środku ma śrubę ampulową jest pusta nie wiem co mam dalej kupić by miał tą kierownicę proszę o pomoc jeśli będzie trzeba to podam wymiary wszystkiego ramy, kierownicy pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś amortyzator z złym typem rury. Twój stary amortyzator miał rurę 1" a nowy ma 1 1/8".

Jeśli możesz to zwróć i kup z odpowiednią rurą czyli 1" z gwintem a nie 1 1/8 bez gwintu pod stery ahead(taki właśnie kupiłeś)

Możesz też wymienić ramę ale to już znacznie większe koszty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wstępie dziękuję, ale ten nowy widelec ma gwint u góry rurki tylko ze w środki nie ma, myślałem żeby uciąć i zespawac stara rurę do nowego amorka ale raczej go zwrócę, czy mogę was jeszcze prosić o małą przysługę link na all. do aukcji z amortyzatorem odpowiednim do mojej ramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, ale ten nowy widelec ma gwint u góry rurki tylko ze w środki nie ma

Najlepiej zrób zdjęcie  

 

myślałem żeby uciąć i zespawac stara rurę do nowego amorka

To jest najgorsze co możesz zrobić.

 

 

Musisz szukać amortyzatora z rurą 1" teraz to już jest rzadkość nie da się już kupić dobrego amortyzatora tylko same tanie uginacze. Nie da się też przerobić ramy 1''(25.4mm) na 1 1/8''(28,6mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm faktycznie mogło by się posypać, a co do ceny jakości na dużo mnie nie stać i dużo nie oczekuję tylko żeby wrócił jako tako wygląd roweru na świeży, piszę z telefonu a tutaj nie mam opcji wstawiania zdjęć ale napiszę tylko jaki to jest amortyzator firma ZOOM CH-130 EN-C QUEST powinno wystarczyć :-) zdjęcia dopiero w domciu wrzucę ponieważ w pracy jestem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszą poprzednicy to prawda, staram się nie wydawać takich opinii bo nie każdego stać, ale ZOOM to padaka jakich mało ( nie mowa tylko o amorze). Ze spawanie rury itd nie kombinuj bo można sobie "kuku" zrobić jak coś pęknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam emocji ale udało się mi zrobić i przetestować owe cudo :-) jutro w pracy wytocze na tokarce tuleje z gwintem pod śrubę i ja wspawam w środek rurki widelca, a ponad to dorobie taka podkłade żeby wyeliminować lukę, na razie mam kierownicę wszystko działa a zrobiłem to tak wziąłem śrubę ampul do murlaty i na przewylot od kierownicy do po przez podkładki i śrubę kontrę prxykrecilem to wszystko razem kierownica chodzi lekko i płynnie nie odkrywca się przejechałem dziś 15 km droga las, dołki i rewelacja :-) natomiast dziękuję wszystkim wam za pomoc chętnie postawił bym wam piwko :-) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiłeś stery? Nie chcę źle wróżyć ale stery to dość precyzyjna sprawa, Ty wsadziłeś za dużą rurę, coś tam przykręciłeś, gdzieś wrzuciłeś podkładkę itd. Że nie ma luzów to nie wierzę ( chyba że mówimy o definicji luzu jako o lataniu widelca na wszystkie strony). Może się mylę ale nie zdziw się jak pewnego dnia coś się rozsypie i będzie to np główka ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak jak piszesz masz rurę 1 1/8 i brakuje Ci gwintu wewnątrz pod imbus to potrzebujesz po prostu gwiazdkę sterów a nie tokarkę i spawarkę.

Czy jesteś pewien że stery to 1cal a rura w amortyzatorze 1 1/8 a nie na odwrót?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ponownie zrobiłem zdjęcia ale musiałem rozebrać bo ciągle tą tulejkę chce zrobić ,nawet napisałem na kartce wszystkie wymiary poprzedniego widelca itp no i ramy 

jeszcze zastanawia mnie co to za gwizdek jest ? i może przydało by się podnieść trochę kierownicę jakąś inna (kupić)

dodaje zdjęcia 

post-189703-0-37682200-1437672337_thumb.jpg

post-189703-0-81883700-1437672338_thumb.jpg

post-189703-0-32706800-1437672340_thumb.jpg

post-189703-0-87517200-1437672342_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ciągle tą tulejkę chce zrobić
Jaką tulejkę i po co? 

 

Gwiazdka służy do kasowania luzu w sterach ahead. W sterach takich jak ty masz tego się nie stosuje bo nie ma takiej potrzeby ponieważ luz reguluje się tymi dużymi nakrętkami a kierownice montuje się do mostka wpuszczanego który jest z klinem.

Jeśli chcesz mieć wyżej kierownice to musisz kupić mostek z większym kątem lub przedłużkę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...