Skocz do zawartości

problem z przednimi zębatkami

maksik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Moja krótka historia ,a na końcu zapytanie do Państwa ...

Jestem amatorem jazdy na rowerze szosowym ,a i też na osprzęcie i możliwościach takiego roweru za szczególnie się nie znam ...

Będąc 4 - lata temu na starym zasłużonym rowerze górskim w Międzybrodziu Żywieckim z pewnymi problemami kondycyjnymi wjechałem na górę Żar nie zatrzymując się w ogóle na tym blisko 8 km podjezdzie na szczyt...

Od dwóch lat przeżuciłem się na rower szosowy ,gdzie jak w przypadku wysłużonego górala ,tak i na owej szosówce - raczej pedałuję po płaskim terenie.

W miniony piątek udałem się na wspomnianą górę z myślą i przekonaniem ,że czas podjazdu będzie znacznie krótszy niż to miało miejsce  za pierwszym razem ,no i miałem też nieodparte wrażenie ,że wjadę na górę- mniejszym kosztem wysiłku ...

Pomyliłem się ...

Nie dopatruje się tutaj swojej kondycji i innych falorów związanych z moją osobą ,a problem być może mylnie postrzegam w przełożeniach przedniej zębatki ...

Zebątki mają rozmiar podajrze 39 -52 ...

Moje pytanie brzmi .Czy mogę wymienić zębatkę 39 i zastąpić ją inną - mniejszą , taką o podobnychrozmiarach jakie są w rowerach górskich

Jeżeli tak .To z czym to się wiąże ,czy wymienić muszę cały napęd ...

Popraw temat, aby jego treść była zgodna z regulaminem, bo inaczej admin może usunąć temat. Po drugie, aby można było sensownie Ci pomóc, podaj więcej szczegółów dotyczących napędu. Przydała by się informacja ile masz przełożeń z tyłu i jaki jest ich zakres, modele przerzutki przedniej i tylnej, rozstaw śrub mocujących tarcze do korby. Przydatne byłyby oznaczenia kodowe które możesz odnaleźć na poszczególnych podzespołach.

• Mod Team

Jak masz korbę 52/39 to na 99.9% jest to BCD 130. Czyli zapomnij o zębatce mniejszej niz 39T. Fizycznie w tym rozmiarze BCD nie da się zrobić mniejszej.

Masz przerzutke tylną SS która w/g Shimano obsługuje max 27T na kasecie.