Skocz do zawartości

problem z przednimi zębatkami


maksik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

 

Moja krótka historia ,a na końcu zapytanie do Państwa ...

 

Jestem amatorem jazdy na rowerze szosowym ,a i też na osprzęcie i możliwościach takiego roweru za szczególnie się nie znam ...

 

Będąc 4 - lata temu na starym zasłużonym rowerze górskim w Międzybrodziu Żywieckim z pewnymi problemami kondycyjnymi wjechałem na górę Żar nie zatrzymując się w ogóle na tym blisko 8 km podjezdzie na szczyt...

Od dwóch lat przeżuciłem się na rower szosowy ,gdzie jak w przypadku wysłużonego górala ,tak i na owej szosówce - raczej pedałuję po płaskim terenie.

W miniony piątek udałem się na wspomnianą górę z myślą i przekonaniem ,że czas podjazdu będzie znacznie krótszy niż to miało miejsce  za pierwszym razem ,no i miałem też nieodparte wrażenie ,że wjadę na górę- mniejszym kosztem wysiłku ...

 

Pomyliłem się ...

 

Nie dopatruje się tutaj swojej kondycji i innych falorów związanych z moją osobą ,a problem być może mylnie postrzegam w przełożeniach przedniej zębatki ...

Zebątki mają rozmiar podajrze 39 -52 ...

 

Moje pytanie brzmi .Czy mogę wymienić zębatkę 39 i zastąpić ją inną - mniejszą , taką o podobnychrozmiarach jakie są w rowerach górskich

 

Jeżeli tak .To z czym to się wiąże ,czy wymienić muszę cały napęd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw temat, aby jego treść była zgodna z regulaminem, bo inaczej admin może usunąć temat. Po drugie, aby można było sensownie Ci pomóc, podaj więcej szczegółów dotyczących napędu. Przydała by się informacja ile masz przełożeń z tyłu i jaki jest ich zakres, modele przerzutki przedniej i tylnej, rozstaw śrub mocujących tarcze do korby. Przydatne byłyby oznaczenia kodowe które możesz odnaleźć na poszczególnych podzespołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak masz korbę 52/39 to na 99.9% jest to BCD 130. Czyli zapomnij o zębatce mniejszej niz 39T. Fizycznie w tym rozmiarze BCD nie da się zrobić mniejszej.

 

Masz przerzutke tylną SS która w/g Shimano obsługuje max 27T na kasecie.

 

 

http://www.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/products/road/sora/product.-code-RD-3400-SS.-type-.rd_road.html

 

Może na siłę 28T poleci...

 

Najtaniej bedzie Ci chyba kupić korbę na BCD 110, gdzie najmniejsza zębatka to 34T.

 

Taki kompakt zazwyczaj oferuje zębatki 50/34. Wtedy można już pokręcic po górę...

 

Szacunek...

I.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że Twój rower jest zgodny ze specyfikacją którą podałeś. Podam Ci 4 rozwiązania różniące się ceną.

 

1. Zmiana kasety na 11-28, np Shimano SC-HG51 dedykowanej do rowerów MTB. W prawdzie według danych katalogowych tylna przerzutka obsługuje największą zębatkę w rozmiarze 27T, ale 28T też będzie poprawnie działać. Plusem takiego rozwiązania jest niski koszt, 50-60zł za nową. Sam używałem takiego rozwiązania i musisz wiedzieć, że ma ono też wady. Na płaskim praktycznie nie będziesz używał skrajnych koronek, a pozostałe 6 będzie miało duży rozrzut pomiędzy poszczególnymi przełożeniami. Wybierając to rozwiązanie powinieneś liczyć się z tym, że na co dzień jeżdżąc po płaskim używasz obecnej kasety, a jak wybierasz się w góry, to zakładasz 11-28. 

 

2. Zmiana korby na kompaktową z zębatkami 50-34. Taka modernizacja oferuje praktycznie to samo przełożenie co zmiana kasety, ale musisz liczyć się z większymi kosztami. Myślę jednak, że rozwiązanie jest lepsze od pierwszego, bo oprócz miększych przełożeń w górach otrzymasz też większy użyteczny zakres przełożeń jeżdżąc po płaskim. Zmiana korby niemal na pewno będzie wiązała się ze zmianą suportu, bo różne korby wymagają osi o różnych długościach. Szukaj więc wersji pod oś typu octalink, lub hollowtech. Różnica w sztywności osi między tymi rozwiązaniami a osią na kwadrat którą masz w rowerze jest bardzo duża. Niedawno sam zmieniałem kwadrat na octalink i różnicę czuć i widać. Korbę w zależności od budżetu możesz kupić nową lub używaną, suport powinieneś kupić nowy. Przedniej przerzutki nie musisz zmieniać.

 

3. Możesz połączyć oba poprzednie rozwiązania, jednak będziesz musiał zmienić też tylną przerzutkę, bo obecna ma za małą pojemność.

 

4. Ostatnia opcja, to zmiana korby na trzyrzędową 50-39-30. Plusem takiego rozwiązania jest duża uniwersalność. W górach miękko niemal jak na MTB, a jednocześnie ciasno zestopniowane biegi na płaskim. Niestety największy koszt. Oprócz korby i suportu trzeba zmienić przednią i tylną przerzutkę oraz lewą klamkomanetkę. Jest jeszcze jedna wada takiego rozwiązania. Wśród "szosowców" potrójna korba uchodzi za obciach.

 

Napisz jaki masz budżet i która opcja Cię interesuje, to spróbuję doradzić coś więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Zmiana korby niemal na pewno będzie wiązała się ze zmianą suportu, bo różne korby wymagają osi o różnych długościach.

 

Wystarczy kupić kompaktowe Tempo. Wtedy odpada zmiana osi suportu.

 

Co do wymiany po całości na korbę z HT2 to słaby to pomysł, gdyż żywotność łożysk ma się tam nijak do kwadratu lub Octa...

 

Szacunek..

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzękuję wszystkim za odpowiedz .W ramach korekty zębatki na korbie -  FSA Tempo 53-39 / 175mm /.

Kaseta- Sunrace CS-R6 12-13-15-17-19-21-23- - i jest to nowa kaseta bo 3 tygodnie temu wymieniłem .

 

Dla mnie najlepszym rozwiązaniem było by wyrzucenie tej zeatki 39 i zastąpienie jej znacznie mniejszą ,ale piszecie ,że się nie da ...

 

Tak poza tematem .Nie jestem kolarzem ,a nawet kolarzem -amatorem ,bo z nikim się nie ścigm .Jeżdze dla przyjemności ,a od marca do pażdziernika wykręce ok 4.000 km .W górach bywam bardzo rzadko,tak czasami gdzieś wyjadę ,no  ale okazuje się ,że pisane mi są co najwyżej delikatne podjazdy ,bo z tymi większymi i przy w/w przełożeniach - rady sobie nie daję ...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie chcesz inwestować w rower, to na początek zrób jak pisze IvanMTB i poszukaj korby FSA Tempo w wersji kompakt 50-34. Używaną powinieneś dostać w kwocie do 100zł, zerknij na Allegro. Po wymianie swoją korbę będziesz mógł odsprzedać w podobnych pieniądzach.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przełożeń z tyłu mam 8 ,a przerzutka to Sora

 

Masz przerzutke tylną SS która w/g Shimano obsługuje max 27T na kasecie.     Product   Może na siłę 28T poleci...
Wymienić na claris i nawet 32 wejdzie. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasetę wymieniłem w serwisie jakieś 3 tygodnie temu wraz z łańcuchem ,a wymieniając ją chciałem aby była taka sama jaka była wraz zakupionym rowerem ...

 

Ostatnie pytanie .Czy dajmy na to w przyszłym roku wymieniając łańcuch i kasęte, mogę nie zmieniając zębatek w korbie - wymienić kasetę np 25T lub coś większego. Słyszałem w serwisie , który mi tą wspomnianą kasetę wymieniał ,że wymienić mogę jedynie na taką samą, a już na pewno na 8 -zębatkową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karuzelek wprowadził trochę zamieszania. Masz kasetę z największą koronką 25T, tylko że wpisując specyfikację kasety podałeś tylko parametry siedmiu pierwszych koronek. Brakuje wartości ósmej i powinna tam być wartość 25T. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...