Skocz do zawartości

[tarcza] trze o klocki na połowie obwodu

Eazy

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj przyszła w końcu paczka z moim pierwszym ''poważniejszym rowerem'' (Radon ZR Team 8.0) i mam pytanie odnośnie hamulca tarczowego (są to moje pierwsze tarcze, więc nie mam doświadczenia w tej kwestii). 

Tylna tarcza w połowie obwodu przyciera mi wyraźnie o klocki. Połowa obrotu jest bez kontaktu z klockami a druga połowa przyciera na tyle, że jak zakręcę delikatnie to koło się zatrzymuje. Jak zakręcę mocno to zrobi parę obrotów, ale dosyć szybko wytraca prędkość ze względu na to tarcie.

Czy to się ''ułoży'', jak hamulce się dotrą? Z przodu delikatnie obcierało, ale już jest cisza i spokój. Z tyłu nic się nie zmieniło. Wczoraj późno byłem w domu i zdążyłem go tylko poskładać i śmignąć na szybko 10km po lesie zanim się ściemniło :) Czy takie obcieranie na połowie obwodu kwalifikuje tarczę do prostowania? Gdzie ewentualnie upatrywać przyczyny i jak to wyeliminować? Jeździć i samo się ''dotrze''? 

cześć,

według tego co piszesz, powinieneś wyregulować tylny hamulec. Imbus, delikatnie luzujesz tylny hamulec, obracasz kołem , zaciskasz manetkę tylnego hamulca i dokręcasz imbusem hamulec. Musi działać :)

Druga kwestia, to ułożenie klocków i tarczy względem siebie. W zależności od modelu i stylu jazdy max. do  200 km i powinno być wszystko ok.

jeszcze jedno, ewentualnie sprawdź, czy poprawnie jest osadzone tylne koło i dobrze skręcone

Czyli poluzować zacisk, bujnąć koło i zatrzymać je mocno hamulcem, czy hamować delikatnie, żeby zrobiło ze dwa obroty? Czy to poprawi również osiowość pracy zacisku (prostopadle do tarczy), czy zadziała jedynie 'wyżej / niżej' w płaszczyźnie tarczy? 

Przednie koło szybko się uspokoiło. Może z tym tyłem też poczekać jeszcze kilkadziesiąt km? Czy na wszelki wypadek wykonać taką szybką regulację zacisku i dopiero niech się dociera?