Skocz do zawartości

[opona] Potrzebna opona z dobrą przyczepnością do 70zł


michal883

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Tak jak w temacie - potrzebuję dobrą oponę, która zapewni dobrą przyczepność przede wszystkim na zakrętach. Najlepiej jakaś z grubszych 2,2 np.

Myślałem nad continental race king 2,2 ale widzę, że jest sporo negatywnych opinii odnośnie bocznych ścianek.

 

Oponka będzie wykorzystywana w 90% na suchym asfalcie i około 10% mory asfalt + leki teren, bardzo sporadycznie.

Opona ma być na tył, powiedzmy, że opory toczenia są na drugim planie :D

Podobno jest coś w podobie race kinga tylko że z grubszymi ściankami, wie ktoś jak taka oponka się nazywa?

 

 

Napisano

Z maxxisem nie mam dobrych doświadczeń...

 

Szybko parcieją po długiej jeździ na słońcu. Mam w rowerze 2 letnie opony i się dosłownie rozłażą. Są całe popękane :(
Jakoś nie mam do nich zaufania. Nadmienie, że nie jest to tylko z jedną sztuką. Kupiłe 3 opony dałem w sumie około 200zł i wszystkie są popękane ;(

Może ewentualnie coś innego niż maxxis?

Napisano
Oponka będzie wykorzystywana w 90% na suchym asfalcie i około 10% mory asfalt + leki teren, bardzo sporadycznie.

 

 

Po co Ci na asfalt taka grubość opony oraz bieżnik jak w "Race King"?  Pomyśl nad jakimiś slickami lub przynajmniej semi slick 1,7-1,9 np jak podał paVlo Maxxis Wormdrive .

Albo trochę droższe 

 

http://allegro.pl/schwalbe-sammy-slick-26x2-10-raceguard-orc-zwijana-i5506836296.html

Napisano

Nie wiem po co na szosę opona 2.2 ?  Trudno taką znaleźć.

 

Może coś takiego:  continental cyclocross speed

 

http://allegro.pl/continental-cyclocross-speed-42-622-drut-ostatnia-i5377068849.html

 

opona ma dobre recenzje - dobra na mokry asfalt, sypkie szutry, dobre trzymanie boczne, nie lubi błota, poza tym sprawdza się nawet w trudnym trenie.

 

Ale na szosę to bym szukał slicka 1,5-1,6

Napisano

więc oponka potrzebna na tył jako napędowa:
https://lh3.googleusercontent.com/hL9O9rUtIgwwZoUTgN1o-hfoLMbGPqOwpgi_UQ2ljC0pNCcDG04YJ6HAIQsysXDQ_Cff2A=w1566-h643

 

Myślę, że terenowa ma lepszą przyczepność szczególnie na zakrętach jak się piasek nadarzy...

Nie chciał bym latać bokiem :D

 

Zamówiłem oponę

GEAX SAGUARO 26x2.00 Drut

Bo podobno jest bardzo dobra,

Co prawda naczytałem się o oponach continental że pękają ścianki i tak samo w schwalbe smart sam, nie wiem ile w tym prawdy bo mam smart samy od dawna i wszystko jest z nimi dobrze, ale może dla tego, że rower ujrzał światło dzienne dosłownie parę razy...

 

Ten Geax ma grubsze ścianki, bierznik zbliżony do smart sama i race kinga, opinie ma generalnie dobre, chociaż to toporna opona, ale w trajce raczej różnicy nie robi.

 

Tak jak pisałem muszę pozbyć się maxxisa z przednich kół. Niestety 2 letnie opony są bardziej spękane niż w moim samochodzie (rok produkcji 1997r) i boje się na nich jeździć, bo jak się rozerwie, to kit z dętką ale poniszczę porządne drogie felgi a szkoda ;)

 

I tu pytanie co na przód, raczej wolałbym coś z bierznikiem ale przedewszystkim, żeby nie bujały na boki i nie biły. Nie wiem czy szukać zwijanych czy drutu?

Napisano

 

 

Zamówiłem oponę GEAX SAGUARO 26x2.00 Drut Bo podobno jest bardzo dobra,

 

Podobno tak , ale w terenie a nie na asfalt.  Dalej nie rozumiem po co Ci takie opony na asfalt. Zapewniam Cię że będą miały gorszą przyczepność na asfalcie niż slicki, nawet jak będzie piasek.

Domyślam się że kupiłeś rower MTB i jeździsz nim po mieście, wcale tego nie potępiam bo to twój wybór. Rower ładny i jak tylko Ci nie przeszkadza pozycja podczas jazdy to OK, ale po co się katować takimi oponami. Nawet użytkownicy samochodów 4x4 którzy jeżdżą tylko po asfalcie dobierają odpowiednie ogumienie :)

Napisano

Hmmm to co możecie polecić zamiast tego GEAX - jak zrobię gurala na nowym silniczku 14800W i pakietach li-po 1200A 60V, to tam na pewno przyda się ta opona, bo w terenie będę go ostro męczył... taki elektryczny super lekki cross z tego będzie o mocy 18KM, prawie 15KW :D

W takim razie co ciekawego można zamówić z opon do 80% asfalt żeby były dobrze przyczepne i nie drogie ? Chodzi głównie o zakręty i na tył dobry napęd, bo tył jest dość lekki do tego siedzi się nisko i nie trudno uślizgnąć tylną oponę przy porządnym kręceniu :D

Nie dobrze, że się pospieszyłem, a rower mam taki jak w linku. Co prawda to MTB trajka, bo to jedyna trajka z pełną amortyzacją produkowana seryjnie w polsce i jedna z niewielu produkowanych na świecie. Generalnie nie produkuje się trajek z amortyzacją, więc nie miałem wyboru. Przy ciśnięciu po naszych łódzkich drogach niestety i tak trzeba uważać, w niemczech droga rowerowa to jak nasza autostrada niestety, więc jestem za amortyzacją, która jakoś wybierze nieruwne płyty chodnikowe.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...