Skocz do zawartości

[Kompresor] Jaki polecacie do nabijania opon UST na obręcze ?


.PaVLo.

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Szukam porady odnośnie zakupu kompresora, który poradzi sobie z nabiciem opony UST na zwykłą obręcz.

 

Problem jest taki, że mam koła 29" DT Swiss X1900 Spline, które niby są pod system bezdętkowy (według strony), ale jak dzisiaj po uszczelnieniu taśmą chciałem założyć Racing Ralph to zwyczajnie się nie da, bo opona po nabiciu przy pomocy dętki i spuszczeniu powietrza zeskakuje z obu stron do środka. Dlatego myślę nad zakupem wydajnego kompresora, który bez problemu poradzi sobie z nabiciem opony (po wcześniejszym wlaniu mleczka). Czy ktoś ma takie urządzenie i może polecić coś do kwoty 300 zł. ?.

Napisano

Czytam i pytam czy nie próbowałeś napompować opon bez dętek? Skąd pomysł, ze ranty opony miałyby się przykleić do obręczy?

 

Załóż samą oponę i napompuj - taka robota, a mleka dolej od tak dla ochrony przed dziurami. Niektórzy nawet wcale nie leją.

 

Żeby naciągnąć nawet zwykłą oponę na obręcz to często wystarczy zwykła pompka, a jak nie to "akumulator" z butelki lub dowolny kompresor. Gdyby bezdętki miały być takie problematyczne to masa ludzi bo odpuściła :teehee:

Napisano

Nic nie da pompowanie samej opony, bo ma ona zbyt duże luzy i powietrze ucieka z każdej strony, nawet nic nie daje próba osadzenia rantów opony na obręczy bo ześlizguje się od razu.

 

Mam koła 26 na obręczach ZTR Crest i tam ranty opony siedzą ciasno po wstępnym założeniu i wystarczy lekko je naciągnąć i szybko się uszczelnia. Ranty opony na takiej obręczy siedzą ciasno i nie spadną nawet po całkowitym spuszczeniu powietrza, na X1900 zlatują od razu. Dlatego pytam o kompresor, którym powinno udać się uszczelnić oponę bez dętki z zalanym mleczkiem.

 

Opona na ZTR-a wskakuje prawie z hukiem i potrzeba około 3-4 bar co świadczy o bardzo dobrym uszczelnieniu na rantach a tutaj niczego takiego nie ma, jakby była za szeroka.

Napisano

Poszukaj po necie sposobu na " strzał " za pomocą butelki PET ...

Chwila zabawy z nakrętką butelki i zaworkiem starej dętki da ci 2 l powietrza pod sporym ciśnieniem ... niemal za darmoszke . :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Nada się każde urządzenie w którym można powietrze skompresować w jakimś zbiorniku, można to zrobić z butelki PET o grubych ściankach, lub jakiejś gaśnicy, wtedy po otwarciu zaworu otrzymujesz duże uderzenie powietrza które nie ucieknie bokiem.

Lub po prostu kupić mały kompresorek ze zbiornikiem ciśnieniowym, np. któryś z tych :

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=kompresor+do+aerografu&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-col-1-1-0629

Wtedy nie musisz bawić się w przerabianie butelek, ani inne kombinacje :whistling:

Napisano

tublesowanie zwykle wymaga posiadania kompresora, zalezy tez duzo od opon jak ciasno siedza. skocz na stacje benzynowa tylko trzeba miec przejsciowke na preste i stacje z kompresorem co strzela powietrzem.

  • Mod Team
Napisano

 

 

tublesowanie zwykle wymaga posiadania kompresora

 

Bzdura :P

 

Od dobrych 5 lat używam tjublesów w różnych systemach i nigdy jeszcze nie używałem kompresora. Nawet nie musiałem się odwoływać do dopalacza z butelki.

 

Pompka stacjonarna, mydliny i heja-przygodo.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Dokladnie Ivan.

Od paru lat uzywam systemu bezdetkowego i ani razu niepotrzebny byl kompresor. Wystarczu zwykla stacjinarna pompka. A opony tr lub tnt to bajka w prostocie. Sa tylko nieraz problemy zeby je zalozyc. Np Hutchinsony ;)

Napisano

Na pewno nie montowaliście wszystkich kombinacji obręczy i opon więc po co te kategoryczne wypowiedzi. Zwykłą pompką początkujący z oponami (często kupionymi używkami a więc gorzej uszczelniającymi za to łatwiej do nakładania) będzie walczył do usranej śmierci po tym jak przeczyta że kompresor jest zbędny.

  • Mod Team
Napisano

Będzie-nie będzie...

 

Każdy kiedyś zaczynał po raz pierwszy, ja również i wyobraź sobie, że były to używane opony i zwykłe obręcze.

 

I żyję, i rąk sobie nie oberwałem...

 

Kompresor na pewno pomaga ale nie jest niezbędny.

 

Poza tym nie jest to rzecz ktorą używasz codziennie a kosztuje niemało.

 

W mojej opinii kompresor przyda się naprawdę komuś kto często zmienia opony w zależności od warunków lub upodobań lub prowadzi mały warsztat i świadczy odpłatnie lub nieodpłatnie usługi dla innych bajkerów.

 

W przeciwnym wypadku te 3 paczki lepiej w/g mnie wykartkować na nowe opony.

 

Szacunek...

I.

 

 

 

 

 

Napisano

Jeśli kogoś stać na kompresor i na opony, to dlaczego ma sobie nie kupić jeśli będzie mu łatwiej, to w końcu jego sprawa, i tyle . Może ma samochód i będzie sobie mógł podpompować opony bez odwiedzania stacji z kompresorem.

Napisano

Jeżeli potrzebujesz kompresora, to polecam AIRSHOT. Zaleta w porównaniu do kompresora jest taka że waży kilkaset gram i idzie nabić oponę w dzikiej głuszy. Dodatkowo jest adapter umożliwiający wkręcenie butli bezpośrednio w zawór z pominięciem rdzenia - to na wypadek, gdyby rdzeń miał za mały przepływ powietrza. U mnie opony dało się osadzić pompką stacjonarną, ale musiałem narzucić niezłe tempo zanim opona wpadła w brzeg rawki. Airshotem jest zdecydowanie szybciej, ale przede wszystkim pewniej. Tak jak już to wcześniej było pisane zawsze możesz samodzelnie wykonać wersję ghetto.

  • Mod Team
Napisano

 

 

to polecam AIRSHOT.

 

A to jest akurat bardzo fajny patent. Dopalacz ghetto w wersji factory  :icon_mrgreen:

 

Mam samochód, nie mam kompresora :P

 

Kompresor to jest patent dla kogoś kto ma garaż lub chociaż szopę, bo jakoś nie wyobrażam sobie tego w bloku :)

 

... no ale może mam słaba wyobraźnię...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Nie rozumiem w czym problem, skoro ktoś chce kupić kompresor, to raczej sobie wyobraża miejsce gdzie będzie go trzymał . Przecież nie jest istotne czego Ty potrzebujesz, "PaVlo" nie będzie trzymał kompresora u Ciebie .

  • Mod Team
Napisano

 

 

Nie rozumiem w czym problem

 

W tym, że generalnie kwestionuję tę inwestycję.

 

Tyle :)

 

Całebozeszczęscie, że nie będzie trzymać u mnie. Gdyż owszem miejsce mam, ale byloby mu chyba "troszeczku" nie po drodze... 

 

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

"A protestuj Pan sobie do woli" powiedział policjant wyprowadzając z przedwojennego Sejmu posła z immunitetem :teehee:

Napisano

Poszukaj po necie sposobu na " strzał " za pomocą butelki PET ...

Chwila zabawy z nakrętką butelki i zaworkiem starej dętki da ci 2 l powietrza pod sporym ciśnieniem ... niemal za darmoszke . :)

 

Pozdrawiam

Ale jazda  :woot: 

 

(...)

Lub po prostu kupić mały kompresorek ze zbiornikiem ciśnieniowym, np. któryś z tych :

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=kompresor+do+aerografu&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-col-1-1-0629

Wtedy nie musisz bawić się w przerabianie butelek, ani inne kombinacje :whistling:

Wątpię aby tak mały kompresorek wytworzył odpowiednie ciśnienie do nabicia opony, to raczej do pompowania piłek lub materaców.

 

Dokladnie Ivan.

Od paru lat uzywam systemu bezdetkowego i ani razu niepotrzebny byl kompresor. Wystarczu zwykla stacjinarna pompka. A opony tr lub tnt to bajka w prostocie. Sa tylko nieraz problemy zeby je zalozyc. Np Hutchinsony ;)

Jak masz specjalne obręcze i nawet zwykłą oponę nie UST to nic trudnego, mam taką kombinację w drugim rowerze, problem pojawia się jak jest zwykła obręcz, to nawet opony UST nie idzie nabić i trzeba już bawić się z kompresorami

 

Na pewno nie montowaliście wszystkich kombinacji obręczy i opon więc po co te kategoryczne wypowiedzi. (...)

Dokładnie kolego

 

Jeśli kogoś stać na kompresor i na opony, to dlaczego ma sobie nie kupić jeśli będzie mu łatwiej, to w końcu jego sprawa, i tyle . Może ma samochód i będzie sobie mógł podpompować opony bez odwiedzania stacji z kompresorem.

Akurat u mnie to służyło by głównie do opon rowerowych lub sprawdzenie kół samochodowych po zmianie na zimowe/letnie w domu, uroki mieszkania w bloku.

 

Jeżeli potrzebujesz kompresora, to polecam AIRSHOT. (...)

Pompki na naboje to dobra sprawa, ale i kosztowna, zwłaszcza jak za pierwszym razem się nie uda i kolejne 4-20zł za nabój, ale opcja dobra mimo to.

 

Nie rozumiem w czym problem, skoro ktoś chce kupić kompresor, to raczej sobie wyobraża miejsce gdzie będzie go trzymał . Przecież nie jest istotne czego Ty potrzebujesz, "PaVlo" nie będzie trzymał kompresora u Ciebie .

No na szczęście w M5 mam jeden pokoj, który przerobiłem na warsztat i tam bym wygospodarował miejsce na większy kompresor :) 

 

W tym, że generalnie kwestionuję tę inwestycję.

Sprawa do przemyślenia, najpierw pobawię się z butelką PET. Poczytałem trochę ale nie wiem jednego, jak robi się ten "strzał" ?. Czy przelotowy wentyl z butelki idący do koła łączy się z prestem ?, i muszę jakoś zgiąć wężyk aby nagiąć zaworek presta aby wstrzelić tam powietrze ?.
  • Mod Team
Napisano

 

 

Jak masz specjalne obręcze i nawet zwykłą oponę nie UST to nic trudnego, mam taką kombinację w drugim rowerze, problem pojawia się jak jest zwykła obręcz, to nawet opony UST nie idzie nabić i trzeba już bawić się z kompresorami

 

Nie mam i nie miałem aż do listopada zeszłego roku. Zawsze zwijanki na zwykłych obreczach...

 

 

 

Pompki na naboje to dobra sprawa, ale i kosztowna, zwłaszcza jak za pierwszym razem się nie uda i kolejne 4-20zł za nabój, ale opcja dobra mimo to.

 

To nie jest pompka na naboje ale PET w wersji Factory. Pompujesz zwykła stacjonarką.

 

https://www.youtube.com/watch?v=YdyG_vkgPpI

 

Temat o PET'ach był tu nawet na FR. Poszukaj w druciarskim wątku.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

 

 

Sprawa do przemyślenia, najpierw pobawię się z butelką PET. Poczytałem trochę ale nie wiem jednego, jak robi się ten "strzał" ?. Czy przelotowy wentyl z butelki idący do koła łączy się z prestem ?, i muszę jakoś zgiąć wężyk aby nagiąć zaworek presta aby wstrzelić tam powietrze ?.

Bezwstydnie podlinkuję sam siebie żebyś miał pogląd jak to wygląda. W poście jest też odnośnik do Singletrack gdzie jest podane co trza mieć by toto zrobić... są tam też o wiele bardziej dzikie konstrukcje z tego co pamiętam ;)http://www.forumrowerowe.org/topic/144710-druciarstwo-najwieksze-rowerowe-druciarstwo/?p=1445681

 

Pewną opcją jest jeszcze Bontrager Charger czy jakoś tak, czyli pompka ze zbiornikiem na sprężone powietrze... kosztuje coś ponad sto dolców :P

Napisano

Jestem również zainteresowany tematem, ponieważ moje saguaro tnt po kilku próbach dostały dętki. Brak kompresora i ten temat ponownie wprowadził w stan działania "tubeless"

 

Tutaj filmik jak działa ghetto

Napisano
  Tofi, dnia 20 Lip 2015 - 2:53 PM, napisał: Jeżeli potrzebujesz kompresora, to polecam AIRSHOT. (...) Pompki na naboje to dobra sprawa, ale i kosztowna, zwłaszcza jak za pierwszym razem się nie uda i kolejne 4-20zł za nabój, ale opcja dobra mimo to.

Nie pisałem o pompce na naboje. Czasami nabój nie jest wystarczający do wstrzelenia opony a Airshot jest. Sprawdź najpierw co to jest ten airshot. 

 

Tak to wygląda na żywo a nie w wersji reklamowej.https://www.facebook.com/100009673750766/videos/o.1622069684671803/132900423709082/?type=2&theater

Napisano

Pogubilem sie.

Piszesz w pytaniu odnosnie zakupu kompresora w pomocy zalozenia opony ust na zwykla obręcz. Pozniej ze zakladasz na obrecze dt ktore sa do tego przygotowane?

Przed obreczami ztra jakie mam, zakladalem zwykle zwijki na mavici crossride i tez nie bylo problemu. Wydaje mi sie ze problem tkwi w polaczeniu opon ust z obrecza przygotowana wylacznie pod tr lub zwykla. Na ust sie nie znam ale wydaje mi sie ze obrecze pod te opony maja specjalnie wyprofilowane rowki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...