Skocz do zawartości

[Konserwacja/upgrade]SR Suntour XCT


matiq16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż mam taki problem :) posiadam amortyzator Sr Suntour XCT w wersji P-26-80. Już na samym początku budowa jakoś mnie zadziwiła bo mam tylko jedną śrubę na spodzie goleni. Znalazłem schemat do tego amorka i wygląda on następująco:

http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded%20views/2014/SF13-XCT-P-26-80-%281%29.PDF

 

No i teraz:

1. Czy jest sposób żeby poprawić jego działanie ? Tzn np jakbym chciał zalać olejem to rozumiem, że trzeba zalać tylko jedną goleń ?

2. Jak wyglądać będzie konserwacja ? Smar też nakładać tylko na sprężynę w tej jednej goleni a co z drugą ? 

3. Jest jakiś sposób, żeby zrobić go "miększym" ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. Czy jest sposób żeby poprawić jego działanie ?

Nie

 

 

 

Tzn np jakbym chciał zalać olejem to rozumiem, że trzeba zalać tylko jedną goleń ?
 Tego amoryzatora nie warto zalewać 

 

Jak wyglądać będzie konserwacja ? Smar też nakładać tylko na sprężynę w tej jednej goleni a co z drugą ?

 

 

3. Jest jakiś sposób, żeby zrobić go "miększym" ?

Wymienić sprężynę Zapytaj się forumowicza  @@ACTIVIA,  może ma na sprzedaż 

Edytowane przez Marcin9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisowałem ostatnio taki amorek i szkoda się w ogóle na temat jakości wykonania itp wypowiadać a ta pusta goleń to jakaś masakra..Może po zmianie sprężyny będzie bardziej miękki ale jego praca nadał będzie tragiczna.Takiego czegoś w ogóle nie powinni montować w rowerach ,prócz wyglądu nie oferuje on zupełnie nic i z amortyzatorem nie ma nic wspólnego.Wydawanie choćby złotówki i swojego czasu w to coś nie ma moim zdaniem sensu , lepiej poszukać jakieś taniej używki xcra , darta np no chyba że ten jest prawie nowy bo tylko takie widelce jakoś tam jeszcze pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Herbaciany

Serwisowałem ostatnio taki amorek i szkoda się w ogóle na temat jakości wykonania itp wypowiadać a ta pusta goleń to jakaś masakra..Może po zmianie sprężyny będzie bardziej miękki ale jego praca nadał będzie tragiczna.Takiego czegoś w ogóle nie powinni montować w rowerach ,prócz wyglądu nie oferuje on zupełnie nic i z amortyzatorem nie ma nic wspólnego.Wydawanie choćby złotówki i swojego czasu w to coś nie ma moim zdaniem sensu , lepiej poszukać jakieś taniej używki xcra , darta np no chyba że ten jest prawie nowy bo tylko takie widelce jakoś tam jeszcze pracują.

Cześć. Zaniedługo będę serwisował mojego XCT i mam pytanie - nie wiem jak zdjąć kapsel regulujący sztywność amortyzatora ( nad prawą golenią ). Mógłbyś pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...