Skocz do zawartości

[KOŁO]Kolo krzywe do osi


Moorangs

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam problem z moim tylnym kołem. Otóż w czasie jazdy kolo obciera o rame, ale wina tego nie jest niedokrecona oś, lecz krzywe kolo z tego co zauwazylem. Nie wiem jak to opisac. Zrobilem taki schemat na czym polega ta krzywizna.
77712187833113498748.jpg

 

 

 

 

Po prostu kolo jest krzywe w jedna strone i ociera o rame, tworzac tarcie w ktorym rama sie zjezdza :_:
Linia prosta to oś, ta na skos to kolo. Nwm jak to wytlumaczyc :D Centorwanie nic nie daje, bo juz centrowalem, chyba ze powinien to jakis profesjonalny serwis zrobic, ale watpie ze zrobi.

Napisano

Ale koło jest na skos czy CAŁE przesunięte w jedną strone? Załóż koło odwrotnie do kierunku jazdy żeby sprawdzić czy jest krzywe. Możesz też włożyć inne koło (100% proste) by wykluczyć krzywą rame.

A może po prostu źle siedzi w widełkach.

Napisano

albo jest zle sckrecone kolo na osi tak ze jest wysuniete na jedna ze stron i trze... oczywiscie tez moze byc zle wycentrowane
mozemy tak sobie gdybac

Napisano

Może zrób zdjęcie? Bo jak nie centra to może konusy źle dokdręcone i koło jest nie na środku? Możliwe, że kontra puściła i się poluzowało...no ale to tylko domysły.

Napisano

52847389235527707970.jpg


I tak jest nawet jak wykontruje ;d Nie da sie zmienic pozycji kola, to jest najbardziej wkurzajace.
Najprawdopodobniejsze jest pewnie złe wycentrowanie?
_dev_ rama jest dobra, inne kola pasuja ;d te tez pasowalo na poczatku

Napisano

Kiedyś w rowerze też mi obcierała mi opona o ramę. Okazało się, że koło na osi było delikatnie przesuniętę. Pomogło przesunięcie koła na osi, przy czym zmniejszył się dystans między kasetą a hakiem ramy, bo był za duży.

Napisano

Co to znaczy, ze oś jest podzielona na 2 części? Lewa i prawa połówka są oddzielnie?

Jak pisano wcześniej, załóż koło odwrotnie i zobacz czy się coś nie zmieniło.

Było coś przy kole czy piaście robione, rozkręcane czy nagle coś się przestawiło i opona zaczęła trzeć ?

A od strony nienapędowej nie ma czasami miedzy kontrą konusa a ramą jakiejś tulejki dystansowej?

Napisano

Jest tulejka dystansowa oraz kolo sie od tak przestawilo 

Jesli obroce kolo, to prawie pasuje lecz ucieka lekko w strone napedu. Znaczy jesli bym jechal bylo by dobrze. Kwestia dokrecenia kontry z drugiej strony moze
Oś jest podzielona na 2 cześci, tak jak mowisz prawa i lewa.
675_img_20150718_130604_tn.jpg

Napisano

Masz po prostu pękniętą oś. Wymień ją.

Najlepiej od razu z konusami bo ten jeden (na ile jakość fotki pozwala to ocenić) jest już zajechany. To koszt kilku PLN np:

http://allegro.pl/os-oska-piasty-tylnej-qr-k-238-crmo-m10-1-140mm-i5475286816.html

Kulki tez daj nowe. Tylko sprawdź średnicę osi (M10 czy 3/8"), rozstaw haków (od tego zależy długość osi) i w zależności od upodobań kup pod szybkozamykacz lub nakrętki.

Wklej zdjęcia misek w piaście, bo może się okazać, że je już też taką jazdą rozwaliłeś.

Napisano

Miski mam dobre ;d ja myslalem ze ta oś taka jest XDD
Kulki mam do wyrzucenia, a co chciales okreslic "taką jazdą" :D
Ze jak 3/8? co to znaczy? i m10 co to?
Powiniem kupic 145mm to wiem, ale ze jak srednice? co znacza te liczby?

Napisano

 

 

a co chciales okreslic "taką jazdą"

Jeździłeś z pękniętą osią tak długo, że jeden konus ma aż wywiniętą krawędź. To mogło też rozwalić miski.

 

 

Ze jak 3/8? co to znaczy? i m10 co to?

Osie bywają wykonane z gwintami metrycznymi (M10 to właśnie gwint metryczny o średnicy 10mm) i calowymi. 3/8" to własnie średnica gwintu w calach, w milimetrach to będzie 9,5 mm. Róznica niby niewielka, ale te gwinty maja inny skok. Mówiąc po ludzku nie nakręcisz konusa czy nakrętki calowej na metryczną oś i odwrotnie. Jak kupujesz komplet, to w zasadzie nie ma problemu, ale gdybyś chciał wykorzystać którąś ze starych części to musisz mieć ten sam gwint w nowej osi co był w starej.

 

 

Napisano

 

 

Osie bywają wykonane z gwintami metrycznymi (M10 to właśnie gwint metryczny o średnicy 10mm) i calowymi. 3/8" to własnie średnica gwintu w calach, w milimetrach to będzie 9,5 mm. Róznica niby niewielka, ale te gwinty maja inny skok. Mówiąc po ludzku nie nakręcisz konusa czy nakrętki calowej na metryczną oś i odwrotnie. Jak kupujesz komplet, to w zasadzie nie ma problemu, ale gdybyś chciał wykorzystać którąś ze starych części to musisz mieć ten sam gwint w nowej osi co był w starej.



Okey, juz myslalem ze to jakies duze roznice ;d dzisiaj zamowie ta co potrzebuje i w wtorek powinienem miec ;d
 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...