Moorangs Napisano 17 Lipca 2015 Napisano 17 Lipca 2015 Witam, mam problem z moim tylnym kołem. Otóż w czasie jazdy kolo obciera o rame, ale wina tego nie jest niedokrecona oś, lecz krzywe kolo z tego co zauwazylem. Nie wiem jak to opisac. Zrobilem taki schemat na czym polega ta krzywizna. Po prostu kolo jest krzywe w jedna strone i ociera o rame, tworzac tarcie w ktorym rama sie zjezdza :_:Linia prosta to oś, ta na skos to kolo. Nwm jak to wytlumaczyc Centorwanie nic nie daje, bo juz centrowalem, chyba ze powinien to jakis profesjonalny serwis zrobic, ale watpie ze zrobi.
Looser Napisano 17 Lipca 2015 Napisano 17 Lipca 2015 ale caly czas trze po jednek stronie ramy czy jest 8-mka ?
_dev_ Napisano 18 Lipca 2015 Napisano 18 Lipca 2015 Ale koło jest na skos czy CAŁE przesunięte w jedną strone? Załóż koło odwrotnie do kierunku jazdy żeby sprawdzić czy jest krzywe. Możesz też włożyć inne koło (100% proste) by wykluczyć krzywą rame. A może po prostu źle siedzi w widełkach.
Looser Napisano 18 Lipca 2015 Napisano 18 Lipca 2015 albo jest zle sckrecone kolo na osi tak ze jest wysuniete na jedna ze stron i trze... oczywiscie tez moze byc zle wycentrowanemozemy tak sobie gdybac
Damian0630 Napisano 18 Lipca 2015 Napisano 18 Lipca 2015 Może zrób zdjęcie? Bo jak nie centra to może konusy źle dokdręcone i koło jest nie na środku? Możliwe, że kontra puściła i się poluzowało...no ale to tylko domysły.
Moorangs Napisano 18 Lipca 2015 Autor Napisano 18 Lipca 2015 I tak jest nawet jak wykontruje ;d Nie da sie zmienic pozycji kola, to jest najbardziej wkurzajace.Najprawdopodobniejsze jest pewnie złe wycentrowanie?_dev_ rama jest dobra, inne kola pasuja ;d te tez pasowalo na poczatku
Rocky98 Napisano 18 Lipca 2015 Napisano 18 Lipca 2015 Jak duża jest przestrzeń między kasetą , a hakiem ramy?
Rocky98 Napisano 18 Lipca 2015 Napisano 18 Lipca 2015 Kiedyś w rowerze też mi obcierała mi opona o ramę. Okazało się, że koło na osi było delikatnie przesuniętę. Pomogło przesunięcie koła na osi, przy czym zmniejszył się dystans między kasetą a hakiem ramy, bo był za duży.
Moorangs Napisano 18 Lipca 2015 Autor Napisano 18 Lipca 2015 Wiem o co ci chodzi, ale tutaj oś jest taka inna niz zwykle. Jest podzielona na dwie czesci ;d i nie moge od tak sobie przesunac jej. ;d
Garlock Napisano 18 Lipca 2015 Napisano 18 Lipca 2015 Co to znaczy, ze oś jest podzielona na 2 części? Lewa i prawa połówka są oddzielnie? Jak pisano wcześniej, załóż koło odwrotnie i zobacz czy się coś nie zmieniło. Było coś przy kole czy piaście robione, rozkręcane czy nagle coś się przestawiło i opona zaczęła trzeć ? A od strony nienapędowej nie ma czasami miedzy kontrą konusa a ramą jakiejś tulejki dystansowej?
Moorangs Napisano 18 Lipca 2015 Autor Napisano 18 Lipca 2015 Jest tulejka dystansowa oraz kolo sie od tak przestawilo Jesli obroce kolo, to prawie pasuje lecz ucieka lekko w strone napedu. Znaczy jesli bym jechal bylo by dobrze. Kwestia dokrecenia kontry z drugiej strony mozeOś jest podzielona na 2 cześci, tak jak mowisz prawa i lewa.
Garlock Napisano 18 Lipca 2015 Napisano 18 Lipca 2015 Masz po prostu pękniętą oś. Wymień ją. Najlepiej od razu z konusami bo ten jeden (na ile jakość fotki pozwala to ocenić) jest już zajechany. To koszt kilku PLN np: http://allegro.pl/os-oska-piasty-tylnej-qr-k-238-crmo-m10-1-140mm-i5475286816.html Kulki tez daj nowe. Tylko sprawdź średnicę osi (M10 czy 3/8"), rozstaw haków (od tego zależy długość osi) i w zależności od upodobań kup pod szybkozamykacz lub nakrętki. Wklej zdjęcia misek w piaście, bo może się okazać, że je już też taką jazdą rozwaliłeś.
Moorangs Napisano 19 Lipca 2015 Autor Napisano 19 Lipca 2015 Miski mam dobre ;d ja myslalem ze ta oś taka jest XDDKulki mam do wyrzucenia, a co chciales okreslic "taką jazdą" Ze jak 3/8? co to znaczy? i m10 co to?Powiniem kupic 145mm to wiem, ale ze jak srednice? co znacza te liczby?
Garlock Napisano 19 Lipca 2015 Napisano 19 Lipca 2015 a co chciales okreslic "taką jazdą" Jeździłeś z pękniętą osią tak długo, że jeden konus ma aż wywiniętą krawędź. To mogło też rozwalić miski. Ze jak 3/8? co to znaczy? i m10 co to? Osie bywają wykonane z gwintami metrycznymi (M10 to właśnie gwint metryczny o średnicy 10mm) i calowymi. 3/8" to własnie średnica gwintu w calach, w milimetrach to będzie 9,5 mm. Róznica niby niewielka, ale te gwinty maja inny skok. Mówiąc po ludzku nie nakręcisz konusa czy nakrętki calowej na metryczną oś i odwrotnie. Jak kupujesz komplet, to w zasadzie nie ma problemu, ale gdybyś chciał wykorzystać którąś ze starych części to musisz mieć ten sam gwint w nowej osi co był w starej.
Moorangs Napisano 19 Lipca 2015 Autor Napisano 19 Lipca 2015 Osie bywają wykonane z gwintami metrycznymi (M10 to właśnie gwint metryczny o średnicy 10mm) i calowymi. 3/8" to własnie średnica gwintu w calach, w milimetrach to będzie 9,5 mm. Róznica niby niewielka, ale te gwinty maja inny skok. Mówiąc po ludzku nie nakręcisz konusa czy nakrętki calowej na metryczną oś i odwrotnie. Jak kupujesz komplet, to w zasadzie nie ma problemu, ale gdybyś chciał wykorzystać którąś ze starych części to musisz mieć ten sam gwint w nowej osi co był w starej. Okey, juz myslalem ze to jakies duze roznice ;d dzisiaj zamowie ta co potrzebuje i w wtorek powinienem miec ;d
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.