Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam prośbę do doświadczonych kolegów z tego forum o pomoc przy zakupie

używanego dampera tylnego.

Minowicie chcę zakupić damper taki jak w tytule, jednak z uwagi na fakt iż w tym temacie

jestem laikiem chciałbym abyście doradzili mi na co zwrócić szczególną uwagę podczas

zakupu...aby nie kupić kawałak nieużywalnego metalu.

 

Ze zdjęć mało można wywnioskować, jednak chcę samemu pojechać po odbiór.

 

5528198101_2_zpsokwppxpb.jpg

5528198101_1_zpsyvexyuzb.jpg

5528198101_zpsn2dvia7w.jpg

  • Mod Team
Napisano

Ten to ma przynajmniej jakiś ślad zaworu IFP ... czarny starszy nie miał i był nie naprawialny :P Do 100zł można wziąć, z samej ciekawości co ma wewnątrz :P

Napisano (edytowane)

A więc podczas zakupu na co zwrócić szczególną uwagę?

czy na "sucho" mogę go jakoś spradzić?

 

Ewentualnie o co dopytać sprzedającego?

Edytowane przez Szymonetti
  • Mod Team
Napisano

Na sucho to go nawet nie ściśniesz, nawet bez powietrza jest ciężko. Głównie czy tłumik działa, jak działa to ok, bo sprężynę łatwo naprawić.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Ten to ma przynajmniej jakiś ślad zaworu IFP

to nie jest ślad zaworu, bo po zaworze nie ma tam ani śladu ;) Z tego co pamiętam, to tam jest rozwiązanie takie jak w wanilkach foxa - IFP pompujemy patentem imbus-igła.

Ja jestem na nie.

  • Mod Team
Napisano

 

 

to nie jest ślad zaworu, bo po zaworze nie ma tam ani śladu

Jak by nie było igła i imbus to jednaj zawór :D to co innego jak jego brak :D

 

Nie zmienia to jednak faktu że ten damper nadaje sie do nauki, do sekcji zwłok, i ewentualnie zapasowy jak główny sie zepsuje.

Napisano

Nie przyjalbym go nawet za darmo, bo szkoda mi czasu na zabawe a pozniej w jego ustawienie.

Negatywna jest tak mala , ze bardzo uciazliwie sie ja ustawia.

Napisano

Tak zrozumiałem...aby nie zaprzątać sobie nim głowy :thumbsup:

 

Mimo wszystko po rozmowie z sprzedającym twierdzi on,że damper 7lat pracował bez najmniejszego problemu,

bez awaryjnie. Tydzień temu został oddany do serwisu gdzie również stwierdzono iż jest w dobrej kondycji, komory

trzymaja ciśnienie. Negatywna ma 50psi a pzytywna 250psi...dobrane do wagi rowerzysty.

 

Napisano

Mimo wszystko stwierdzam, iz jednak Cie korci go kupic, dlatego kup, zaloz i niezaprzataj sobie tym watkiem glowy. 

Napisano

Nie przyjalbym go nawet za darmo, bo szkoda mi czasu na zabawe a pozniej w jego ustawienie.

Negatywna jest tak mala , ze bardzo uciazliwie sie ja ustawia.

 

Nie...nie mam zamiaru go kupować.

Jednak mimo wszystko czy mógłbyś bardziej rozwinąć fakt ustawiania damperów tego typu.

Może przy okazji czegoś bym się nauczył.

Napisano

Analogicznie jak z amortyzatorami, tylko jak odejscie z DA w RSie to byl blad moim zdaniem, tak odejscie z tym systemem z damperow to blogoslawienstwo.

 

Napisano (edytowane)

W skrócie, ustawienie ciśnień w obu komorach tak żeby uzyskać optymalną pracę jest bardzo trudne, a czasami wręcz niemożliwe. To, że ktoś napisał "ciśnienie ustawione do wagi rowerzysty" niewiele znaczy, teoria nie jest wprostproporcjonalna do praktyki.

Edytowane przez Rulez
  • Mod Team
Napisano

Na pewno więcej niż kind shock :D DNM to budżetowe i działające dampery, jak dobrze i jak długo to już loteria. Jak szukasz czegoś tanio mam  w domu W miarę nowego epicona 165x38mm ale przyjadę dopiero gdzieś w październikiem.

Napisano

Tak szukam czegoś taniego jednak też ważna jest dla mnie prosta obsługa i stosunkowo wysoka niezawodność.

Jednym słowem dobry stosunek ceny do jakości...gdyż zdaję sobie sprawę iż w tanich pieniądzach rewelacji nie będzie.

Zdjęcia wspomnianego epicona jak najbardziej poproszę oraz kwotę jaką musiał bym na niego wyłozyć.

Chociaż też ukrywał nie będę, że zależy mi na tym aby jeszcze przez wakacje dokonać zakupu i wykorzystać ładną pogodę.

Napisano

Powracając do tematu Dampera.

Zadam jeszcze jedno pytanie:

 

Co waszym zdaniem Panowie jest wart ten Damper (DNM hyper AIR A0-25AR):

http://pokazywarka.pl/b4sv1s/#zdjecie15691954

 

Warto się nim zainteresować, jako stosunkową tanią tylną amortyzacją?

Jeśli ma być na długo i ma być serwisowalny to trzeba sprawdzić czy jest - niektóre dnm'y są jednorazowe.

Napisano

Epikona polecam z własnego doświadczenia.  Prosty w obsłudze i całkiem fajnie działający damper. 

Jeździem na nim przez ok. pół roku. Ważyłem 85kg, więc lekko nie miał. Ani razu nie miałem z nim problemów.

 

Pozdrawiam

Napisano

No i w moim przypadku lekko też nie będzie, gdyż ważę 95kg w porywach do 102 (jednak przy wzroście 192cm...grubaskiem nie jestem)

Jednak też po wysokich górach lub wyczynowo nie jeżdżę...zwyczajnie rekreacyjnie, turystyczne szlaki, ścieżki rowerowe itp.

  • Mod Team
Napisano

Sam użytkowałem epicona, jednak stary model, cały czarny. To bodajże pierwszy model. Po "przerobieniu" czyli dostrojeniu go pod własne potrzeby naprawdę dobry i niezawodny damper, biorąc pod uwagę ze zapłaciłem za niego 100zł to super sprawa :P

 

Jest on chyba z 2008 roku a nadal szczelny, anoda nie wytarta, mimo że nawet w nim wierciłem i gwintowałem ciągle sie trzyma :thumbsup: najnowsze sa już bardziej skomplikowane.

  • Mod Team
Napisano

Tutaj masz mój temat o tym że damperze. Jego stan jest niemal nowy, brak śladów użytkowania. Przeszedł przez moje ręce i jest sprawny.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/174449-damper-sr-epicon-rc-powiedz-kotku-co-masz-w-srodku/ Masz opisane jak rozebrać jak zmienić olej etc.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/149428-poradnik-damper-epicon-lod-wymiana-oleju/?do=findComment&comment=1499285 tu masz stary, tak wygląda jednak to już 190x50

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...