Skocz do zawartości

[opona] Problem z założeniem opony Continental Race King Supersonic 2.2 Na obręcz UST


gloria111

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam taki o to problem. Zakupiłem kilka dni temu koła Mtb "Fulcrum Red Metal 1Xl". Z racji ze finanse się skończyły chciałem użyć zwykłych opon które juz posiadam "Continental Race King Supersonic 2.2 (zwijana) " normalnie wraz z dętką.

Ale po założeniu i napompowaniu opona zwyczajnie nie pasuje. Na odcinku 30-40 cm wyraźnie stopka nie jest dopasowana do obręczy. Wszelkie kombinacje kończyły się tym samym efektem. Wewnątrz obręczy jest napisane " use with UST tires only ".

Czy to oznacza że muszę zakupić koniecznie opony UST czy może jest jakiś sposób by zwykle opony wraz z dętkami założyć.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

To screen z mamuala

post-127595-0-38118300-1437023791_thumb.png

Napisano

Zakładałeś na sucho czy z mydlinami? Czasem w zwykłą obręcz ciężko wpasować, więc problem nie powinien strasznie dziwić, ale przy smarowaniu i po dobiciu powinno wskoczyć.

Napisano

Próbowałem tylko na sucho. Boje się, że mogę obręcze uszkodzić przy zbyt intensywnych próbach. Co masz na myśli mówiąc "dobić"? No i myślisz, że opony powinny pasować? Wcześniej używałem ich krótko (150)km na mavicach Crossride i nie było problemu.

Napisano

Dobić czyli napompować nawet ponad zalecane przez producenta ciśnienie i powinno powyskakiwać. Jak się tak robi z bezdętkami to potrafi strzelać jak opona samochodowa i nic się nie dzieje z obręczami.

Napisano

Pytanie co z tym "use with UST tires only" i czy obręczy nie uszkodze jak zbyt duże ciśnienie podam. Opona jak strzeli to trudno. Ale te koła były dość drogie. Po pracy spróbuję jeszcze z mydłem. Dam znać czy pomogło

Napisano

A wiec tak. Na początek wielkie dzięki za propozycje. Płyn + większa pompka i poszło. Problem w tym, że jednej opony za cholere nie da się prosto osadzić, ma bicie w jednym miejscu na odcinku około 10-15 cm. Pierwsze koło idealnie pasuje.

Próbowałem kilka razy te same czynności od początku z drugim . Efekt ten sam. Nawet przy ciśnieniu 6 BAR . Próbowałem sposobu by przy niskim ciśnieniu pojeździć trochę, tez nic.. Na poprzednich kołach było prosto. Nowa obręcz jest prosta idealnie.Jakies propozycje??

Opona jak juz zaskoczony przy pompowaniu w "rowki" nie ma szans by ją ustawić/poprawić.

Napisano

Jezeli na poprzedniej obręczy ta sama opona nie miala bicia , a nowa obrecz jest prosta to powinno wszystko grać. Napompuj tak zeby dalo sie ruszac na boki opone i po calym obwodzie wyginaj opone na boki. Zwieksz cisnienie i powtorz operacje

Napisano

Jeśli opony UST nie dotrą dzisiaj spróbuję jeszcze raz wg. Twoich rad Bobiik. Obręcz jest na pewno prosta. Jeśli będzie konieczne ściągnę oponę z drugiego koła i sprawdzę na tej obręczy, na której teraz bicie występuje. Tak by wyeliminować wszystkie możliwości.

Z tym wyginaniem to nie taka prosta sprawa. Póki ciśnienie jest dość niskie możliwe jest by coś z tą oponą zrobić, ale gdy już wskoczy na obręcz z charakterystycznym kliknięciem nie można już wiele uczynić.

Przypomnę tylko, że pierwsza obręcz to był Mavic Crosride, a teraz to Fulcrum UST.

Napisano

 

 

Opona jak juz zaskoczony przy pompowaniu w "rowki" nie ma szans by ją ustawić/poprawić.

 

Czyli ranty wskakują, a na oponie jest nadal bicie? To raczej opona jest krzywa po prostu i nic z tym nie zrobisz. To, że jest nowa to wcale się z tym nie kłóci - o Conti chodzą takie opinie, a moja Schwalbe na tyle też lekko faluje, a siedzi idealnie. 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Póki ciśnienie jest dość niskie możliwe jest by coś z tą oponą zrobić

No bo na niskim ciśnieniu masz oponie pomóc ułożyć się na feldze. Nie potrzeba wtedy tak dużego dmuchnięcia żeby opona wskoczyła na swoje miejsce.

A źle wykonane opony to nie jest taka znowu rzadkość więc może trafiłeś na taką właśnie sztukę.

Napisano

Spróbuję jeszcze coś z nią zrobić wg waszych zaleceń przed przyjściem bezdętkowych.

 

A czy można taką oponę reklamować jeśli bicie będzie nieusuwalne?? Opona ma raptem kilkadziesiąt kilometrów.

Napisano

Ta opona jest raczej stara, obecnie Race King nie ma wersji Supersonic , może wypaczyła się od długiego leżakowania ...

Napisano

Gdyby było to bicie 10-15mm to bym się tym nie przejmował. U mnie jest około 10cm.

Po napompowaniu do zalecanych 3,5-4 bar opona wygląda na równo założoną względem tych wyłączników co biegną równolegle do obręczy. Sprawdzę dziś ja z inną obręcza i dam wam znać. Możliwe ze odksztalca się na obręczy UST. Są nieco inaczej zbudowane z tego co zauważyłem.

Napisano

Jestes pewien tego co znaczy 10 cm bicia? To znaczy ze opona majaca szerokosc troche ponad 50 mm przesuwa sie na obreczy dwukrotnie poza swoja szerokosc :)

Napisano

hahaha no to zacne to bicie.

 

jeśli chcesz 100% wyeliminować przyczyny i winić np felerną oponę, zaznacz w którym miejscu masz to bicie. zdejmij oponę, załóż jeszcze raz ale obróć. znowu bije w tym samym miejscu?

jak bije to zamień oponę przód z tyłem. jeśli dalej bije tylko jedna opona w zaznaczonym miejscu, widziałbym że to felerna opona bo to niemożliwe praktycznie że nie chce się układać zawsze w tym samym miejscu.

Napisano

Hehe, teraz dopiero zrozumiałem co za gafe strzeliłem ;).

 

Te bicie mogło mieć około 5mm na odcinku 10-15cm.

 

Dziś przyszły opony bezdętkowe. Założyłem i wszystko gra.

Te starą oponę zostawiłem w spokoju, przy okazji się nią zajmę. Nie miałem nerwów juz. Szkoda czasu na grzebanie przy niej gdy można ten czas na rowerze spędzić ;).

 

Szkoda tylko, że opony Conti Race King UST które zamówiłem, dają gorsze odczucia z jazdy niż te Race King Supersonic.

 

Dziękuję wam wszystkim za pomoc. Dużo ciekawych i przydatnych rzeczy się dowiedziałem. Pozdrawiam serdecznie.

Napisano

A co Wy na to by na przód założyć tę Race KIng Supersonic a w tyle zostawić bezdętkową Race King.

Dziś przejechałem sie około 50km i jest znośnie jednak jest ciut twardo.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...