gloria111 Napisano 16 Lipca 2015 Napisano 16 Lipca 2015 Witam, mam taki o to problem. Zakupiłem kilka dni temu koła Mtb "Fulcrum Red Metal 1Xl". Z racji ze finanse się skończyły chciałem użyć zwykłych opon które juz posiadam "Continental Race King Supersonic 2.2 (zwijana) " normalnie wraz z dętką. Ale po założeniu i napompowaniu opona zwyczajnie nie pasuje. Na odcinku 30-40 cm wyraźnie stopka nie jest dopasowana do obręczy. Wszelkie kombinacje kończyły się tym samym efektem. Wewnątrz obręczy jest napisane " use with UST tires only ". Czy to oznacza że muszę zakupić koniecznie opony UST czy może jest jakiś sposób by zwykle opony wraz z dętkami założyć. Będę wdzięczny za pomoc. To screen z mamuala
seraph Napisano 16 Lipca 2015 Napisano 16 Lipca 2015 Zakładałeś na sucho czy z mydlinami? Czasem w zwykłą obręcz ciężko wpasować, więc problem nie powinien strasznie dziwić, ale przy smarowaniu i po dobiciu powinno wskoczyć.
gloria111 Napisano 16 Lipca 2015 Autor Napisano 16 Lipca 2015 Próbowałem tylko na sucho. Boje się, że mogę obręcze uszkodzić przy zbyt intensywnych próbach. Co masz na myśli mówiąc "dobić"? No i myślisz, że opony powinny pasować? Wcześniej używałem ich krótko (150)km na mavicach Crossride i nie było problemu.
Mod Team michuuu Napisano 16 Lipca 2015 Mod Team Napisano 16 Lipca 2015 Płyn do naczyń lub inny detergent w płynie + duże ciśnienie zazwyczaj pomaga.
tobo Napisano 16 Lipca 2015 Napisano 16 Lipca 2015 99 procent opon mtb, tych "ciasnych" siada przy ciśnieniu 5-6 barów. Potem redukujesz ciśnienie do eksploatacyjnego.
seraph Napisano 16 Lipca 2015 Napisano 16 Lipca 2015 Dobić czyli napompować nawet ponad zalecane przez producenta ciśnienie i powinno powyskakiwać. Jak się tak robi z bezdętkami to potrafi strzelać jak opona samochodowa i nic się nie dzieje z obręczami.
gloria111 Napisano 16 Lipca 2015 Autor Napisano 16 Lipca 2015 Pytanie co z tym "use with UST tires only" i czy obręczy nie uszkodze jak zbyt duże ciśnienie podam. Opona jak strzeli to trudno. Ale te koła były dość drogie. Po pracy spróbuję jeszcze z mydłem. Dam znać czy pomogło
gloria111 Napisano 16 Lipca 2015 Autor Napisano 16 Lipca 2015 A wiec tak. Na początek wielkie dzięki za propozycje. Płyn + większa pompka i poszło. Problem w tym, że jednej opony za cholere nie da się prosto osadzić, ma bicie w jednym miejscu na odcinku około 10-15 cm. Pierwsze koło idealnie pasuje. Próbowałem kilka razy te same czynności od początku z drugim . Efekt ten sam. Nawet przy ciśnieniu 6 BAR . Próbowałem sposobu by przy niskim ciśnieniu pojeździć trochę, tez nic.. Na poprzednich kołach było prosto. Nowa obręcz jest prosta idealnie.Jakies propozycje?? Opona jak juz zaskoczony przy pompowaniu w "rowki" nie ma szans by ją ustawić/poprawić.
bobiik Napisano 17 Lipca 2015 Napisano 17 Lipca 2015 Jezeli na poprzedniej obręczy ta sama opona nie miala bicia , a nowa obrecz jest prosta to powinno wszystko grać. Napompuj tak zeby dalo sie ruszac na boki opone i po calym obwodzie wyginaj opone na boki. Zwieksz cisnienie i powtorz operacje
gloria111 Napisano 17 Lipca 2015 Autor Napisano 17 Lipca 2015 Jeśli opony UST nie dotrą dzisiaj spróbuję jeszcze raz wg. Twoich rad Bobiik. Obręcz jest na pewno prosta. Jeśli będzie konieczne ściągnę oponę z drugiego koła i sprawdzę na tej obręczy, na której teraz bicie występuje. Tak by wyeliminować wszystkie możliwości. Z tym wyginaniem to nie taka prosta sprawa. Póki ciśnienie jest dość niskie możliwe jest by coś z tą oponą zrobić, ale gdy już wskoczy na obręcz z charakterystycznym kliknięciem nie można już wiele uczynić. Przypomnę tylko, że pierwsza obręcz to był Mavic Crosride, a teraz to Fulcrum UST.
seraph Napisano 17 Lipca 2015 Napisano 17 Lipca 2015 Opona jak juz zaskoczony przy pompowaniu w "rowki" nie ma szans by ją ustawić/poprawić. Czyli ranty wskakują, a na oponie jest nadal bicie? To raczej opona jest krzywa po prostu i nic z tym nie zrobisz. To, że jest nowa to wcale się z tym nie kłóci - o Conti chodzą takie opinie, a moja Schwalbe na tyle też lekko faluje, a siedzi idealnie.
Mod Team michuuu Napisano 17 Lipca 2015 Mod Team Napisano 17 Lipca 2015 Póki ciśnienie jest dość niskie możliwe jest by coś z tą oponą zrobić No bo na niskim ciśnieniu masz oponie pomóc ułożyć się na feldze. Nie potrzeba wtedy tak dużego dmuchnięcia żeby opona wskoczyła na swoje miejsce. A źle wykonane opony to nie jest taka znowu rzadkość więc może trafiłeś na taką właśnie sztukę.
gloria111 Napisano 17 Lipca 2015 Autor Napisano 17 Lipca 2015 Spróbuję jeszcze coś z nią zrobić wg waszych zaleceń przed przyjściem bezdętkowych. A czy można taką oponę reklamować jeśli bicie będzie nieusuwalne?? Opona ma raptem kilkadziesiąt kilometrów.
Mod Team michuuu Napisano 17 Lipca 2015 Mod Team Napisano 17 Lipca 2015 jeśli bicie będzie nieusuwalne Jakie duże bicie? 10mm, 5mm?
Rulez Napisano 17 Lipca 2015 Napisano 17 Lipca 2015 Ta opona jest raczej stara, obecnie Race King nie ma wersji Supersonic , może wypaczyła się od długiego leżakowania ...
gloria111 Napisano 17 Lipca 2015 Autor Napisano 17 Lipca 2015 Gdyby było to bicie 10-15mm to bym się tym nie przejmował. U mnie jest około 10cm. Po napompowaniu do zalecanych 3,5-4 bar opona wygląda na równo założoną względem tych wyłączników co biegną równolegle do obręczy. Sprawdzę dziś ja z inną obręcza i dam wam znać. Możliwe ze odksztalca się na obręczy UST. Są nieco inaczej zbudowane z tego co zauważyłem.
tobo Napisano 17 Lipca 2015 Napisano 17 Lipca 2015 Jestes pewien tego co znaczy 10 cm bicia? To znaczy ze opona majaca szerokosc troche ponad 50 mm przesuwa sie na obreczy dwukrotnie poza swoja szerokosc
wojtas7 Napisano 17 Lipca 2015 Napisano 17 Lipca 2015 hahaha no to zacne to bicie. jeśli chcesz 100% wyeliminować przyczyny i winić np felerną oponę, zaznacz w którym miejscu masz to bicie. zdejmij oponę, załóż jeszcze raz ale obróć. znowu bije w tym samym miejscu? jak bije to zamień oponę przód z tyłem. jeśli dalej bije tylko jedna opona w zaznaczonym miejscu, widziałbym że to felerna opona bo to niemożliwe praktycznie że nie chce się układać zawsze w tym samym miejscu.
Rulez Napisano 17 Lipca 2015 Napisano 17 Lipca 2015 Jeśli by miała bicie 10 cm nie obróciła by się w widełkach ...
gloria111 Napisano 17 Lipca 2015 Autor Napisano 17 Lipca 2015 Hehe, teraz dopiero zrozumiałem co za gafe strzeliłem . Te bicie mogło mieć około 5mm na odcinku 10-15cm. Dziś przyszły opony bezdętkowe. Założyłem i wszystko gra. Te starą oponę zostawiłem w spokoju, przy okazji się nią zajmę. Nie miałem nerwów juz. Szkoda czasu na grzebanie przy niej gdy można ten czas na rowerze spędzić . Szkoda tylko, że opony Conti Race King UST które zamówiłem, dają gorsze odczucia z jazdy niż te Race King Supersonic. Dziękuję wam wszystkim za pomoc. Dużo ciekawych i przydatnych rzeczy się dowiedziałem. Pozdrawiam serdecznie.
Rulez Napisano 17 Lipca 2015 Napisano 17 Lipca 2015 UST są cięższe i twardsze, mają grubszą warstwę gumy, więc nic dziwnego, że odczucia gorsze ...
gloria111 Napisano 18 Lipca 2015 Autor Napisano 18 Lipca 2015 A co Wy na to by na przód założyć tę Race KIng Supersonic a w tyle zostawić bezdętkową Race King. Dziś przejechałem sie około 50km i jest znośnie jednak jest ciut twardo.
seraph Napisano 18 Lipca 2015 Napisano 18 Lipca 2015 Ciut twardo? A to nie kwestia ciśnienia? Jeździsz na UST z dętkami, czy uszczelniłeś?
gloria111 Napisano 18 Lipca 2015 Autor Napisano 18 Lipca 2015 Jeżdżę bez dętek i bez mleczka. Ciśnienie trochę ponad 3 BAR.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.