Skocz do zawartości

[opona] 3/4 szosy 1/4 terenu kamienistego


Mateusz1997

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witajcie, planuje zmianę opon w swym rowerze i jako że do pracy przebywam troche drogi kamienistej Ale większość szozowej, posiadam teraz bardzo wąskie koła przeznaczone to kolarzowki i jadąc po Tym kamieniu grozi upadkiem lub przebiciem opony. Teraz pytanie.. jakie opony aby dobrze jeździło się w większości po szosie Ale tez drogę kamienista. Poniżej proszę o podawanie nazw z cenami, koła 28' .Dzięki z góry i życzę miłego dnia.
Napisano

Rower to szosa czy cross? Pytam, bo w szosie ograniczeniem szerokości opony są hamulce.

 

Po taniości to Kenda Khan - z wkładką antyprzebiciową to jakieś 40 zł, a bez jest nawet tańsza.

Schwalbe Marathon trochę droższa.

Napisano

Skoro używasz roweru na dojazdy do pracy to chyba nie stać cię na łatanie kapcia z powodu kupna opony po taniości ... kup którąś z opon serii schwalbe maraton, opony nie do zajechania, porządna wkładka anyprzebiciowa, modeli marathonów jest kilka, ale zwykły model wystarczy:

 

Schwalbe Marathon 28 x 1.10 700 x 28C GreenGuard Reflex Opona drutowa 79zł

Schwalbe Marathon 28 x 1.75 GreenGuard Reflex Opona drutowa 79zł

 

1.1 to wąska opona jak w kolarce a 1,75 to już niezły grubas - masz pełną rozmiarówkę, nawet 2.0 jeśli chcesz - zobacz jaka szerokość ci podejdzie i taką kup

 

Z tańszych możesz wybrać sobie coś serii Cruiser:

 

Road Cruiser - bardziej szosa

Land Cruiser - bardziej terenowa, ale przy dużym ciśnieniu fajnie jedzie po asfalcie środkowym paskiem w rowerze syna zamontowałem właśnie:

 

Schwalbe Land Cruiser 28 x 1.75 KG Opona drutowa Reflex - 60zł

 

rower świetnie sprawdza się na leśnych i kamienistych drogach, ale po szosie i ścieżkach rowerowych też fajnie śmiga - to taki "marathon" dla ubogich, opona "uniwersalna"

Napisano

Jeżdżę już 5k km bez jednego kapcia po asfaltach i szutrach i kamieniach w Krakowie i na Jurze, też na CROSSie i zawdzięczam to oponom >> http://allegro.pl/schwalbe-marathon-racer-rg-sg-28x1-20-700x30c-ref-i5397729858.html
Wiem cena odstrasza, ale uwierz mi, póki co  żadnej oponie w życiu tak nie ufałem jak temu modelowi. 
Mój ojczulek który jeździ na szosie do pracy, kupował jakieś najtańsze  Kendy( nie mówię że zła firma) i łapał te kapcie raz dwa w miesiącu, czasami więcej.  
Udało mi się go namówić na>> http://allegro.pl/schwalbe-marathon-greenguard-endurance-28x1-10-i5435504618.html i jest mega zadowolony. 
Ja wychodzę z założenia : nie stać mnie na tanie rzeczy. 
Jak nie te to niższe modele, ale na tym nie ma co oszczędzać, opona  ma dawać lepszy komfort jazdy i jak dla mnie, ma być prawie nie przebijana. 
Pozdro.

Napisano

Marathon Race to lekkie opony i nie są aż tak odporne na przebicia, schwalbe tak to opisuje:

 

GreenGuard - Wkładka o tej samej zasadzie działania co SmartGuard, ale o grubości tylko ok. 3mm Wysoce elastyczny, naturalny kauczuk produkowany jest w jednej trzeciej z wtórnie przetworzonych produktów z lateksu. PunctureGuard - Taką samą ochronę oferuje korzystniejszy cenowo PunctureGuard, który jednak nie jest az tak elastyczny.

 

Race-Guard - Podwójna warstwa nylonowej tkaniny. Dobra ochrona dla lekkich sportowych opon.

 

Proponuje kupić Marathona z GreenGuard, są nie za drogie (http://rowertour.com/ tańszy niż allegro), albo szukać na ceneo ... wersje zwijanę evolution są oczywiście lepsze ale cena od 150-200zł za oponę to przesada.

 

 

Napisano

Road Cruiser to opony bardzo często montowane fabrycznie do wielu trekingów - takie miałem założone fabrycznie jak kupiłem swojego Cube Touring'a - nie są tak wytrzymałe i odporne na przebicia jak marathony, ale są bardzo uniwersalne i nadają się w taki teren jak opisujesz. Myślę że starczą na ok 5k km. 

 

Ale ja bym nie oszczędzał tych 20zł na oponie, marathony są mimo wszystko lepsze, nie wspominając że pociągną ze dwa razy tyle co cruisery.

Napisano

Zwykłe, najtańsze Marathony z wkładką GreenGuard jakie wcześniej podawałem:

 

Schwalbe Marathon 28 x 1.xx GreenGuard Reflex Opona drutowa 79zł

 

teoretycznie są też tańsze wersje bez "Reflexu" - pasek odblaskowy, ale kiepsko z ich dostępnością na rynku.

 

wybierz taki profil jaki masz w tej chwili - jeśli zwiększysz szerokość to opona może się nie zmieścić na rowerze - ze wzrostem szerokości rośnie też wysokość a to może stwarzać problemy - za krótki widelec, brak miejsca na błotniki itd.

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Hej,
Takie pytanie - chciałbym założyć do retro szosy nieco szersze opony niż mam obecnie (25c), z przeznaczeniem jak w temacie. Jak bym nie kombinował, to zawsze w jakieś polne drogi zabłądzę. CXy z bieżnikiem raczej odrzucam, w grę wchodzi raczej coś w stylu schwalbe marathon - road cruiser. Szerokość ok. 32c. Czy między tymi modelami są duże różnice w oporze toczenia na asfalcie?

No chyba że źle myślę i może warto spróbować CXów? Zimą będę chciał powoli kompletować jakaś szybką szutrówkę...
Napisano

Z tym 32c to najpierw dobrze sprawdz czy rama szosowa (i hamulce) przyjmie takiego lacza. U mnie 28c to niestety maksimum. A co do opon cx z bieżnikiem - jeśli nie jeździsz w terenie to bez sensu, bo na asfalcie bieżnik będzie przeszkadzał a na szutrach nie jest niezbędny. 

Napisano

Wygląda na to, że rama i hample powinny łyknąć 32 mm bez problemu, tak wygląda na obecnych 25:

 

P1100341.JPG

 

P1100205.JPG

 

Pomierzę to dokładnie oczywiście. 

 

CX w takim razie odrzucam. Road Cruisery wskakują na pierwsze miejsce. 

 

 

Napisano

Takie hamulce bez problemu przyjmują oponę nawet 35C, a na styk to i 40C byś włożył :thumbsup:

 

Upewnij się jeszcze czy na pewno masz koła 28' (średnica obręczy 622 mm), bo takie retro kolarki to lubiły mieć koła 27' (630 mm). W drugim przypadku wybór opon będzie dość ograniczony..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...