Skocz do zawartości

[rower dh/fr] z czego poskładać?


ChudyAhmed

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie!

 

Od jakiegoś czasu chodzi za mną przejście na wyższy level przygody z rowerem. Zwykła jazda po lesie nawet w nieco wymagającym terenie to dla mnie już za mało. Chcę złożyć coś do downhillu/freerideu. Co nieco o rowerach wiem, więc temat podzespołów nie jest mi całkowicie obcy jednak jeśli chodzi o wyżej wymienione dyscypliny rynek jest tak przesycony różnego rodzaju sprzętem, że nie bardzo wiem co wybrać i tu kieruje swoje pytania do forumowiczów. Budżet docelowy to około 5 tyś. zł plus ochrona.

 

1. Co warto kupić a czego unikać? 

2. Dokładnie jakie komponenty są potrzebne do złożenia przyzwoitej zjazdówki począwszy od ramy na piastach kończąc (tu bym prosił o zrobienie mi przykładowej listy z przykładami konkretnych podzespołów)?

3. Czy używana zjazdówka będzie dobrym zakupem?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc!

 

Napisano

Cześć.

Jeśli chcesz złożyć fulla to na pewno co najmniej rama i amortyzator będą używane (chyba że chcesz sztywniaka to inna sprawa). Moim zdaniem kupno całego roweru to dosyć dobra opcja jeśli nie wie się na 100% czego chce. Na giełdach i portalach aukcyjnych za 5k zł można wyrwać całkiem dobry sprzęt :) Pisząc o rowerze fr/dh rozmumiem że masz na myśli 1 zębatkę z przdu, napinacz, co najmniej 170mm skoku i brak możliwości podjeżdżania ? 

Napisano

Tak dokładnie chodzi mi o full suspension. No właśnie nie wiem co z tymi przednimi koronami. Widziałem rowery z jedną co oczywiste ale i z dwoma. Wiem czego chcę na pewno. Rower bezwzględnie musi hamować. 170 mm skoku to minimum. Co do podjazdów takowy rower już posiadam :)

Napisano

Tak na szybko do głowy przychodzą mi nowsze Big Hit`y, Gaint Faith, IH Sunday z roczników 2008-2009 (dw-link robi świetną robotę), może jakśś Konę Operator byś wyrwał lub Demo (uważaj na starsze roczniki). Chyba że wolisz składać rower ? Możesz śmiało zapodawać swoje propozycje bo wiadomo że każdy ma swój gust ;)

Napisano

No własnie się zastanawiam czy poskładać samemu czy poszukać czegoś gotowego. Wystarczy żeby rama była odpowiednia a ewentualne poprawki będzie się nanosić na bieżąco. Jakie hamulce wybrać? Coś ze stajni Shimano z serii Deore xt się nadadzą? Na co powinienem zwrócić uwagę przy kupnie gotowca?

Napisano

Przy kupnie gotowca na pewno zaoszczędzisz trochę gotówki w stosunku do tego gdybyś chciał taki sam rower złożyć ale czy jest sens ? Ja bym wolał wybrać jakaś sensowną, używaną ramę i widelec a napęd i hamulce kupić nowe. Zjazdówki zazwyczaj nie służą do jazdy po bułki więc te części dostają mocno po dupie i później nie działają tak jakby się chciało. Nie wiem dokładnie czego chcesz ale może np. NS Soda+66/Totem/nowy Durolux (używam i jest bardzo w porządku :) ), hamulce SLX, napęd też na podobnym poziomie, koła na obręczach Dartmoora + piasty Novatec/NS/Dartmoor. Do freeride`u według mnie w sam raz, do dh trzeba by trochę pozmieniać. 

 

Ale się rozmarzyłem...  :teehee:

 

Edit: przy kupnie gotowca uważaj na luzy w zawieszeniu bo często można wyłożyć dużo kasy aby je porządnie skasować

Napisano

Generalnie przeglądałem wszystko o czym wspomniałeś oprócz tego Suntoura. Soda chodzi za mną od jakiegoś czasu. Bardzo przyzwoite ramy. Co do przedniego amora moją uwagę zwrócił RS Domain Dula Crown i Boxxer. Pisząc napęd masz na myśli kasetę, łańcuch, suport oraz przednia koronę? Przeglądam serwisy ogłoszeniowe i w moim przedziale mieszczą się oferowane rowery. Doliczając koszta ewentualnych napraw i tak wychodzi taniej jak za nówkę rowerek. A wracając do przedniego napędu to o co chodzi z tymi dwiema koronami? To jakaś dziwna wariacja czy czyjeś widzimisię?

Napisano

Dlaczego wariacja ? Sam się w tym roku przesiadłem z 1 zębatki +napinacz na 2 zębatki + przerzutka. Gdy z przodu zamiast standardowego 36z (powiedzmy) masz np. 22-36 to rower daje możliwość podjeżdżania. Pisząc o nowych częściach miałem na myśli zębatki przednie, kasetę, łańcuch. Co do przerzutek i manetek to można próbować z używanymi ale takimi które nie mają luzów. Korbę można wziąć używaną, tutaj polecam rozglądnąć się za Race Face lub Shimano (używane xt jest moim zdaniem dobrą propozycją). 

 

Co do tych 2 amortyzatorów które podałeś to Domain DC R to jak dla mnie lipa, Domain DC RC ma tłumik Motion Control i charakterystyką pracy jest bardzo podobny do Boxxera RC. 

Napisano

Oka dwie korony z przodu jednak z tego co zauważyłem nie każda rama jest przystosowana do montażu przedniej przerzutki. Jaką ramę w takim przypadku wybrać? Czyli Boxxer lepszy od Domain?

 

p.s. Powodzenia w modernizacji roweru :)

Napisano

W takim wypadku będę trzymał się Sody, ma możliwość założenia przerzutki, geomtrię która pozwala dość sprawnie podjeżdżać i regulowany skok. Na pewno chcesz 2-półkę 200mm z przodu ? Na Twoim miejscu wybrałbym jednak coś jedopółkowego. Pozwala to urwać nawet 800g od Boxxera a 180mm skoku na naszych trasach naprawdę wystarczy ;) 

Napisano

W kwestii amora uparty nie jestem ;) A co do przedniej przerzutki to montuje się ją tak samo jak w zwykłym rowerze? Czy może wymaga jakiegoś specjalnego adaptera tudzież przerzutki tego typu maja specjalną konstrukcje? Prosił bym o jakiegoś linka. 

Napisano

Przepraszam, trochę się zagapiłem...

Soda Fr nie ma mocowania na pancerz do przedniej przerzutki :/ (chyba że lubisz kombinować ale czy jest sens ?) 

Tutaj zaczynają się lekkie schody bo mało która rama z takim przeznaczeniem je ma. Na pewno do Gianta Faith`a 2010 jest możliwość jej założenia, inne ramy na razie mi do głowy nie przychodzą. 

 

Napisano

Naprawde podjeżdżanie na rowerach tego typu jest aż tak uciążliwe, bo chyba niewykonalne?


A ramy Specialized? Znajomy jezdzi na takiej ramie ale dokladnie jaki model nie jestem w stanie powiedziec.
Napisano

Tak sobie myślę, ze skoro masz rower do podjezdzania to moze skup się na czymś z jedna zębatka i tyle. Ze spec'ow taki Big Hit na przyklad daje ogromne możliwości na zjazdach a zawieszenie fsr sprawuje się bardzo dobrze. Specialized ma także modele enduro i SX trail ale to Ty musisz wybrać czego oczekujesz ;)

Napisano

Generalnie pytam o wszystko. Lepiej zapytać dwa razy niż dwa razy kupować ;) Specki fajne ale jednak Soda to Soda. Wszak zawsze można z przodu dać mniejsza koronę, która powinna nieco ułatwić ewentualne podjazdy. Jak się człowiek zagłębi w temat to wybór jest ogromny. Wrócę jeszcze do tematu hamulców. Zauważyłem, że bardzo dużo rowerów ma hamulce Avid np. model Juicy 5. Z czego to wynika? Z ceny, jakości i siły hamowania?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...