Skocz do zawartości

[2016] Kross Soil


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Nowy rower z Krossa- 130 mm skoku, koła średniej wielkosci, zawieszenie RWS. Ceny - ok. 7000 pln za podstawową wersję ( RS Sektor TK, Monarch R,Deore ), 10000 pln za średnią (Rev RL, Monarch R Debon,SLX/Deore ). Wersja testowana przez BajkBord na razie nie ma ceny ,nawet orientacyjnej,ale zakąłdam,ze będzie to ok. 12-13k pln.

Fotki

http://www.pinkbike.com/u/zionsz/album/Kross-Soil/

 

Może być ciekawie,jeśli Soil nie będzie miał chorób wieku dziecięcego jak Moon.Trzeba też poczekać na Geo.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nowy rower z Krossa- 130 mm skoku, koła średniej wielkosci, zawieszenie RWS. Ceny - ok. 7000 pln za podstawową wersję ( RS Sektor TK, Monarch R,Deore ), 10000 pln za średnią (Rev RL, Monarch R Debon,SLX/Deore ). Wersja testowana przez BajkBord na razie nie ma ceny ,nawet orientacyjnej,ale zakąłdam,ze będzie to ok. 12-13k pln.

Fotki

http://www.pinkbike.com/u/zionsz/album/Kross-Soil/

 

Może być ciekawie,jeśli Soil nie będzie miał chorób wieku dziecięcego jak Moon.Trzeba też poczekać na Geo.....

 

Soil to duzo dojrzalsza kostrukcja od Moona: śruby przelotowe, inny zwój, lepsza jakość.

 

Filmik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Soil 1.0 – Deore / Avid DB5 / RockShox Sektor / Monarch – 6 999 PLN
  • Soil 2.0 – Deore / SLX / Avid DB5 / RockShox Revelation / Monarch + regulowana sztyca RockShox Reverb Stealth + koła DT Swiss M 1900 – 9 999 PLN
  • Soil 3.0 – SRAM X01 / Sram Guide RS / Fox Facotry 34 / Fox Factory Float LV EVOL Kashima + regulowania sztyca RockShox Reverb Stealth + koła DT Swiss M 1700 – 14 999 PLN
I zmienna geometria !!

 

Jest jeszcze Kross Dust HT Trial 130mm i dwie stalówki.  :w00t:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

A Kross gdzieś ma framesety? Właśnie ma to gdzieś

Niestety....

Rozumiem ,że na gotowym rowerze lepiej się zarabia, ale nie każdy chce mieć np. osprzęt Deore/SLX albo inne jakieś takie. Chciałbym mieć na ten przykład Soil,a z napędem X9, rurkami Thomsona, hamulcami Guide RSC lub Magura MT7, amorkiem DT Swiss OPM lub Minute Pro oraz z tłumikiem Manitou McLeod ( który zresztą bije Foxa na głowę ). Kross miałby określona kwotę,a ja nową ramę. A tak co? Nic. Obie strony nie robią interesu.

Poza tym oferowanie frejmsetu zwiększy potencjalną grupę odbiorców,tym bardziej,że i tak ramy przyjeżdżają gołe. W czym problem?

W chęciach czy w punkcie widzenia Marketingowca?  

Byłby frejmset, były zakup. Nie ma frejmsetu,nie ma zakupu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Byłby frejmset, były zakup.

Ale to kilku zapaleńców by kupiło myślę. Kross w Polsce to nadal "pękające ramy" - śmiech na sali. Lepiej mieć ramę Kona/giant/Spec z tej samej lini od Kitajca.

 

Ja celuję w wersję za 10k (-15%) i nic nie zmienię bo już będzie sztyca myk myk, a waga pewnie będzie oscylować koło 13kg, co na fulla 130mm jest ok, canyon ma tu 12,3 ale bez sztycy i z mniejszym skokiem. Jeżdżę cromo OnOnem 14kg więc to i tak lżej.

Noga daje moc a nie waga. Poza tym w wersji 10k już są przyzwoite koła - co najważniejsze przy podjazdach i rozpędzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i na wielki wuj ta zmienna geometria. Ja tutaj na ten przykład zawsze Moona polecałem ale dopiero ostatnie lata pozwoliły im dopracować model.  Erth z kolei to był zwykły pażdzież i tyle. Kto nie miał z nim problemów to wygrał los na loterii. A porównywanie Krosa do Speca to już Himalaje absurdu więc może na przyszłość dać sobie na wstrzymanie z takimi bzdetami. Jak wspomniałem marka to nie tylko produkt finalny ale gwarancja, obsługa, modyfikacje. 

 

 

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Erth z kolei to był zwykły pażdzież

Zgadzam się.

 

 

 

A porównywanie Krosa do Speca to już Himalaje

Tak - cenowe również. Od razu polecajmy Looka.

Serio to nie ma takiego fulla za 7k.

 

 

No i na wielki wuj ta zmienna geometria.
 

Może nie Tobie ale mi już tak, bo ja lubię jeździć pod górę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znajdź coś do 10k ze zmienną geometrią?

Ta rama wyrosła z dopracowanego już Moona i Ertha (chyba ten full sie tak nazywa). Czekam na testy pod własną doopą. 

 

 

Ale to kilku zapaleńców by kupiło myślę. Kross w Polsce to nadal "pękające ramy" - śmiech na sali. Lepiej mieć ramę Kona/giant/Spec z tej samej lini od Kitajca.

 

Ja celuję w wersję za 10k (-15%) i nic nie zmienię bo już będzie sztyca myk myk, a waga pewnie będzie oscylować koło 13kg, co na fulla 130mm jest ok, canyon ma tu 12,3 ale bez sztycy i z mniejszym skokiem. Jeżdżę cromo OnOnem 14kg więc to i tak lżej.

Noga daje moc a nie waga. Poza tym w wersji 10k już są przyzwoite koła - co najważniejsze przy podjazdach i rozpędzaniu.

 

Z Giantem i Specem trochę Cię poniosło. Giant jako jeden z niewielu z półki popularnej robi sam dla siebie, a do tego posiada swoją linię w Holandii skąd na Polskę przychodzi 90% rowerów powyżej 5tysi.

 

Celujesz -15% na starcie sezonu czy zamierzasz czekać do Sierpnia?

Za 9199zł (katalog) jest podobnie wyposażony Giant Trance 27.5 2 LTD z faktycznie sprawdzonym maestro, na dwóch foxach, z dożywociem na ramę.

 

Co do dopracowania Moona. Przecież jeszcze w ostatnim roczniku pękały śruby. Mam dość obszerną korespondencję znajomego któremu wymieniali je 3 razy (!).

 

Wiem handluję Giantem, hejtuje Krossa ale nie wyciągam królika z kapelusza tylko przytaczam fakty z bieżącego sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Marcin Marcin gwarancja jest i tak rozpatrywana w kraju producenta. Co za różnica.

I bądź precyzyjny, Giant posiada fabryki w Holandii, Tajwanie i Chinach - mogę się mylić.

Otwórz głowę na konkurencję (nie hejtuj za każdym razem), lepiej będzie się czytało Twoje rady. A w ramie Gianta nadal brak zmiany geo Kolego, lepszy osprzęt? I tak się zużyje a rama zostanie.

 

Tak Maestro jest fajne, ale RVS Krossa to nie jakiś Santour :)

 

Dla mnie nie ma znaczenia czy Alu spawa Azjata czy Azjata/ciapaty w Holandii (żart). Co innego było by przy stali. 

Będę miał rabat na początku sezonu pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Polski dochodzą rowery z fabryk Gianta na Taiwanie (Taichung) i z Holandi (Lelystad) a dystrybucją zajmuje się Giant France.

 

Mam otwartą głowę, sam kiedyś chwaliłem Kross'a po tym jak się ze mną obeszli.

 

Różnica jest nie kto spawa tylko dla kogo. Jak sobie budujesz dom to czy świadomie czy pod świadomie robisz to inaczej, szybciej, precyzyjniej niż na szeregowe zlecenie.

 

Rabat masz zawsze :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie Tobie ale mi już tak, bo ja lubię jeździć pod górę. 

 

Problem w tym, że Moon już bardzo fajnie robił podjazdy. Znowu po raz kolejny jest to demonizowanie słowa "podjazd" jak by się nie dało i był dramat na podjazdach na czymkolwiek innym niż poczciwy sztywniak HT. Nawet jak byś wziął obecnie którąkolwiek maszynę enduro z tych "na topie" to również z podjazdów był byś zadowolony. I tak jak zostało wspomniane zabawa w "podmiankę" tego linku musi się odbywać przed a nie w trakcie tripa. Czyli tak na dobrą sprawę jest się skazanym jak kogoś to "jara" na myślenie nad trasą i jazdę po znanych odcinkach. Cokolwiek co ma przyszłość, ma sens w praktyce to coś na wzór siłownika jak w Canyonie czyli ich bajer Shapeshifter. Jest przewód, jest manetka i jest zabawa w trakcie jazdy kiedy i gdzie chcę. 

 

Jestem zdania, że jak sprzęt się sprawdzi i nie będzie problemów, będzie rabat w wysokości podobnej jak wspomniałeś to Soil ma szansę stać się ciekawą ofertą. Pewnie nie koniecznie w sezonie 2016 ale następne już tak. Ja tam kibicuję i mam nadzieję, że wraz z rozwojem sprzętu pójdzie to samo w kierunku gwarancji i tego co wspominałem wcześniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moon już bardzo fajnie robił podjazdy

Obadam temat w tym miesiącu bo kolega ma najnowszą ramę i zamienimy się rowerami.

 

 

 

I tak jak zostało wspomniane zabawa w "podmiankę" tego linku musi się odbywać przed a nie w trakcie tripa.

Tego nie doczytałem, ale tak czy inaczej to fajna opcja za te $.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gadałem z kilkoma endurowcami w sprawie tego ShapeShiftera i to się również tak nie nadaje raczej do ciągłego użytku. Mowa o zawodach i udziale w enduro lub np Trilogy.

Po prostu to nie jest tak łatwe do zmiany geometrii tak jak myk myka. Poza tym często gęsto nie jest się w stanie stwierdzić - tak o teraz jest podjazd więc naciskam, a teraz zjazd to naciskam. Często teren jest zmienny. Poza tym kto zdąży w trakcie szybkiej jazdy motać siodełkiem, geometrią i biegami jednocześnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cierpię być hejterem, ale uważam, że kross idzie bezwzględnie po bandzie i spina się z tymi projektami jakby nie widzieli za dużej różnicy w napisie "KROSS" a "SPECIALIZED". Sorry, ale te ceny? Najtańszy model to plastuś, a cała reszta w miarę lecz w kasie takiej, że nawet niedoedukowany przyszły rowerzysta wybierze choćby GIANTa. Amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...