Skocz do zawartości

[odchudzanie roweru] Unibike Zethos GTS 2014


crux

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Chciałbym względnie ekonomicznie odchudzić mojego Unibike Zethos 2014. Ekonomicznie tj. jeżeli uzasadnione i przyczyni się do poprawy tj. obniżenia wagi roweru oraz przede wszystkim obniża wagę kół to czemu tego nie zrobić. Przy wzroście 185 ważę 79kg więc nad sobą pracowałem i pewnie jeszcze nieco zleci bo mały zapas pozostał.

 

Poniżej aktualna specyfikacja przeklejona z mojego "garażu" :)

  • Rozmiar ramy 21"
  • Rama Unibike T6061 / 700C / Hydroforming / Butted
  • Widelec SR Suntour NCX D-LO-700C
  • Kierownica Uno Grade 2.0
  • Mostek Uno Grade 2.0
  • Sztyca Uno Grade 2.0
  • Siodło Selle Royal Look in Athletic
  • Pedały Shimano Deore PD-M520
  • Manetki Shimano Alivio SL-M430
  • Przerzutka przednia Shimano Alivio FD-M430
  • Przerzutka tylna Shimano SLX RD-M662
  • Hamulce Shimano Alivio BR-M447 + Shimano SM-RT54-M (180mm) / SM-RT54-S (160mm) Hydraulic Disc
  • Dźwignie hamulca Shimano Deore BL-M505
  • Kaseta/wolnobieg Shimano Deore CS-HG50-9 11T
  • Łańcuch Shimano SLX CN-HG73
  • Korba Shimano Deore FC-M521
  • Suport Shimano Deore BB-ES25-AK
  • Obręcze Mach1 Neo Disc 29er
  • Piasty Shimano Alivio HB-M435 / FH-M435
  • Szprychy Sapim
  • Opony Schwalbe Smart Sam 42-622 (28x1.60)
  • Dętki Schwalbe SV
  • Rogi BRAK
  • Linki/pancerze Shimano / Jagwire
  • Zacisk sztycy FSA
  • Top Cap FSA
  • Stery FSA
  • Gripy Velo

Opony:

Planuję wymienić wkrótce opony na Marathon Racer zwijane 1,35 lub 1,20. Nie wiem jednak czy 1,20 nie będzie za wąska do obręczy? A po drugie zdarza mi się jeździć po utwardzonych ziemnych ścieżkach DDR, ale pozbawionych sypkiego piachu. Na obecnych Smart Sam 1,60 nie mam żadnych problemów (ciśnienie 6 bar), ale oczywiście unikam wszelkiego głębokiego piachu. Pogorszy mi się przy 1,20? Czy rezygnacja z dętki dużo da? Czy mleko ma jakieś wady?

 

Siodło:

Wymiana na lżejsze pewnie konieczna a jeżeli lżejsze to jakie? Czy moje 4-litery odczują lżejsze twardsze siodło przy wyprawach do 100km? Może na początku sezonu jeździć na obecnym a po "aklimatyzacji" zmieniać na lżejsze? :)

 

Co jeszcze mogę zrobić w miarę ekonomicznie? Nie chcę rezygnować z amortyzatora.

 

Dokupić planuję lemondkę więc pewnie przybędzie 500g wiec przy okazji polećcie proszę optymalną. Widziałem je za 100zł, 500zł i 1500zł przy czym te ostatnie ważyły 350g zdaje się a te za 100zł chyba 600g więc oczywiście optymalizacja wyboru wskazana :) Ogólnie ukończyłem ostatnio pierwszy triathlon i czułem bez przerwy jak brak aerodynamiki daje mi się we znaki :)

 

Pozdrawiam

crux

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jedynie dodać, że aktualnie rower w w/w konfiguracji (+ licznik bezprzewodowy + pompka dojazdowa + uchwyt na bidon) waży 13,5kg. Modyfikacja roweru ma na celu zmniejszenie oporów toczenia (+ aerodynamika) oraz jeżeli to możliwe zmniejszenie wagi w granicach rozsądku (PLN nie rosną na drzewach). Aktualnie moja średnia prędkość to ok. 27 km/h więc noga słaba, pracuję jednak nad tym.

 

Liczę na waszą odpowiedź.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznikowo mamy chyba to samo o ile pamiętam z innych tematów? W takim razie proponuję aby to był wspólny temat, w razie jakiś wniosków czy decyzji daj znać co zmieniasz.

Continental Cyclo X-King ważą 380g, Marathon Racer 700x35 (zwijana) mają 375g więc podobnie. Opory toczenia tej drugiej jednak wydają się mniejsze. Przy Marathonach 700x30 waga to 395g (drutowa, zwijanej brak). Jak duże mogą być różnice między 1,35 a 1,20 pod względem użytkowania? Mniejsze opory, większa podatność na wszelki piach, ziemię itp, Co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim zmieniłem amortyzator na powietrzny, uzyskałem 200 gram. Jeżeli chodzi o opony to wiadomo, że im węższe to gorzej będzie się jeździło w terenie i po piachu. Ja kupuję Continentale ponieważ mają rzeźbę bieżnika podobną do Smart Sama, ale są zwijane, czyli lżejsze. Z tego co czytałem to najszybciej odczuć różnicę w masie właśnie na kołach. Może jeszcze odkręcę stopkę ze swojego sprzętu :) Zawsze można wymienić siodełko, rurę podsiodłową, mostek i kierownicę na lżejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim zmieniłem amortyzator na powietrzny, uzyskałem 200 gram.

 

Na jaki zmieniłeś? Oprócz zbicia wagi jakieś plusy w stosunku do poprzednika? Chyba miałeś NCX Lite. Co to masz za błotniki założone na zdjęciach? Nie telepią na nierównościach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Temat powrócił jak bumerang :) Rozważam obniżenie wagi roweru. Specyfikacja jest jak z fabryki poza amortyzatorem i siodełkiem, pedałami i manetkami od biegów. Z akcesoriów mam lampki przód/tył, koszyk na bidon, pompkę oraz błotniki. W tej chwili rower waży 15.4 kg. Chcę zejść z wagą do 14 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Kierownica Uno Grade 2.0

Mostek Uno Grade 2.0

Sztyca Uno Grade 2.0

te rzeczy bym wymienił, trochę gramów można zaoszczędzić. Następnie bym popatrzył za lżejszą kasetą i korbą. Amortyzator też sporo waży :-)

u mnie w Viperze już drugi sezon jeździ sztywny wideł i nie narzekam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś istotne różnice w masie to wymiana kół i ramy - na tym w sumie co najmniej z 500g się urwie. W następnej kolejności kierownica, sztyca, siodło ale tutaj max na wszystkim to 100g. Osobiście mi w takim rowerze wystarczyłby napęd 1x9/10 więc tutaj kolejne jakieś 150-200g mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem ofertę z Daveo na dwa zestawy kół. Jedne o wadze około 1820 gram, drugie 1680 gram. Dzisiaj postanoiłem zważyć przednie kolo Zethosa. Zdjąłem oponę, dętkę, tarczę oraz wyjąłem oś. Wyszło mi około 1030 gram, to chyba niemożliwe, albo metoda ważenia kół rowerowych jest inna od tej którą ja zastosowałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A które koło do roweru XC waży 1560g i kosztuje 500 ziko ?

Inna sprawa jak sie pomyliłeś i mówisz o kole przednim za 1560 zl ktore wazy 500g :).

Wtedy to nawet warto bo trudno mi znaleźć w głowie zestaw elementów który w tej cenie da ta wagę przedniego koła .

 

Pozdro

Edytowane przez rzezniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...