rivenga Napisano 12 Lipca 2015 Napisano 12 Lipca 2015 Witam, chce naprawić uszkodzony gwint w ramie korby, tam gdzie wkręca sie pedał. Niestety nie posiadam gwintowników, dlatego jeśli jest taka opcja chce usunąć/rozwiercić wylizany gwint i zastapić nowym. Widziałm na aukcjach tulejki naprawcze, jednak z tego co widzę narkęca się na stary gwint przez co niewkrece pedała (para już kupiona) ze standardowym gwintem. Macie jakieś pomysły? pozdrawiam
rkopec16 Napisano 12 Lipca 2015 Napisano 12 Lipca 2015 Trzeba nagwintować pierw żeby dać tulejkę naprawczą, zalecam oddać do serwisu
krzych0 Napisano 12 Lipca 2015 Napisano 12 Lipca 2015 Czyli bardzo prawdopodobne, że się nie będzie opłacało i lepiej kupić nowe ramię. Chyba, że to bardzo zależy Ci na tej konkretnej korbie.
rivenga Napisano 12 Lipca 2015 Autor Napisano 12 Lipca 2015 Korba jest praktycznie nowa, w skrajnym przypadku rozwiercę środek, wstawie za pomoca prasy tuleje z otworem, który będzie miał normalny gwint (a nie ten obecny wynalazek), usunę "boszem" śrubę w pedale i przyspawam nową szpilke pasującą z nowym otworem. Miałem tanią korbe na kwadrat, pióra koronek praktycznie każda z innej parafi, jakies nadlewy, co do nowej markowej typu shimano to jak dla mnie za duży wydatek. Oczywiście jeśli jest jakaś alternatywa to jestem otwarty na propozycję, dziwne że nigdzie niema gotowca w który mógłbym wkręcić pedało bez cudawianek i zamontowac w korbie. Fajna pogoda a rower się kurzy, karwa kawka.
Hetman Napisano 12 Lipca 2015 Napisano 12 Lipca 2015 Korba jest praktycznie nowa, w skrajnym przypadku rozwiercę środek, wstawie za pomoca prasy tuleje z otworem, który będzie miał normalny gwint (a nie ten obecny wynalazek), usunę "boszem" śrubę w pedale i przyspawam nową szpilke pasującą z nowym otworem. o_O Powodzenia w spawaniu osi tak, żeby to wytrzymało... Nie kombinuj, tylko trzymaj się standardowych rozwiązań - w tym przypadku standardowych dla branży rowerowej, Są zestawy naprawcze - tulejki + gwintowniki + rozwiertaki. Jeśli kosztuje więcej niż nowa/Twoja korba, to wybór jest prosty - ale jest.
kamro Napisano 13 Lipca 2015 Napisano 13 Lipca 2015 Hej! W jednym z warszawskich serwisów koszt tulejowania to 45 zł z robocizną - tylko w korbach aluminiowych Najpierw się frezuje stary gwint, gwintuje się pod rozmiar tulejki, tulejkę wkręca i wkleja dedykowanym do tego celu klejem epoksydowym i czeka min 12 godz. Później już tylko pozostaje wkręcić pedał. Do tej pory nie było reklamacji od klientów, że coś urwane, przekręcone, etc. Po co kombinować ze spawaniem? KM
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.