Skocz do zawartości

[sakwy] Sakwy z systemem zamykania pasującym pod Unibike


jaruone

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Jakiś czas temu poszukiwałem sakw rowerowych i "nosidła" na łańcuch.

Osiągnąłem połowiczny sukces - zakupiłem torbę na łańcuch Transit Transport-R Chain Bag , która sprawdza się idealnie i jedyne zastrzeżenia jakie mogę mieć to mogłaby mieć lepsze mocowania - inna sprawa, że do mojego stylu montażowego, mało co by pasowało ;) Niemniej jak już człowiek przyzwyczai się do zaplatania rzepów wokół rurek bagażnika, to o dziwo idzie nawet sprawnie, a torba trzyma się stabilnie.

Mój bagażnik teraz wygląda tak:

1336134767b5cefcbeb6dd60e99fe57f.jpg

 

Ponieważ w ostatnim czasie przyoszczędziłem parę zł powraca temat sakw. Poszukałem trochę inspiracji w internecie (pod względem designu - wpisałem sakwy na Allegro i przeglądałem) i na chwilę obecną moim faworytem jest ORTLIEB Back-Roller City, w którym spodobał mi się system mocowania.

Pytanie do Was (szczególnie do użytkowników Unibike) - czy pod ten typ bagażnika (już od kilku osób słyszałem , że pod kątem sakw nieco nietypowy) takie mocowanie jak w Ortliebie się nada ? Czy macie może jakieś sprawdzone rozwiązania , które stosujecie w swoich Unibikach ? 

Dodam, że zależy mi na 2 niezależnych sakwach, ideałem byłoby zostawienie pokrowca Kryptonite w takim zamocowaniu jak na zdjęciu - tyle , że wtedy sakwa musiałaby być montowana do niższej rurki :(

Co do zastosowania sakw - głównie jazda po mieście z zakupami / krótkie wypady za miasto z kocem i jakimś prowiantem ;) Myślę, że rozmiar tych ORTLIEB Back-Roller City powinien być ok - maksymalny rozmiar jaki bym chyba zaakceptował to Crosso Dry Big.

Przy rozmiarze sakw też byłbym wdzięczny za rady - nie chcę wyglądać "niecodziennie" (obładowany jak na zdobywanie 8-tysięczników w Himalajach) podczas jazdy do pracy, a sakwy  towarzyszyły by mi na co dzień, bo zazwyczaj prosto po pracy zasuwam na zakupy.

Napisano

Cześć,

do tego bagażnika sakwy Crosso Big Dry nie pasują, dziewczyna ma w swoim Unibiku ten bagażnik i nie da się ich zawiesić . Na te dolne rurki sakwa ma za krótki rozstaw zawieszenia, a o te górne trzeba wyginać mocno sakwy i nie trzymają się tak jak powinny. Do swojego Unibika dokupiłem bagażnik Crosso i trzymają się idealnie.

 

Nie wiem jak z sakwami Ortlieb, najlepiej jak byś mógł gdzieś je przymierzyć.

Co do wielkości mam 60l i mają sporo miejsca w środku ale jak spakuje mało rzeczy to po zrolowaniu zajmują mało miejsca i nie wyglądają kolosalnie.

Napisano

Od biedy zawsze mogę wyciąć sobie na laserze jakąś przejściówkę do tych Crosso, lub zamówić sakwy "pod wymiar" na Allegro, u sprzedawcy który robi własnoręcznie sakwy wzorowane na Crosso, jednak prawdę powiedziawszy średnio mi się podobają.

Wolałem odłożyć kilka złotych i zakupić coś oryginalnego i z sensownym mocowaniem, które "na starcie" by pasowało do bagażnika Unibike.

Niestety bagażnik jest jaki jest, ale chyba zaryzykuję z tymi Ortliebami lub Authorem - jak nie będzie pasować to  albo zwrócę (zakup raczej przez sieć, nie lubię tłuc się rowerem kilkunastu km do Wawy, a tam najbliższy sensowny sklep by był) , albo dorobię sobie uchwyty mocujące - choć nie ukrywam, że "druciarstwa" chciałem uniknąć, choć jak będzie się to sprowadzać do kilku cm blachy inoxowej podgiętej w odpowiedni sposób, to jestem w stanie to przeboleć ...

 

Inna kwestia,to  że jak mam "cwaniakom" z Crosso czy innego Ortlieba płacić 300 zł za kawałek cienkiej rurki fantazyjnie wygiętej i pospawanej,tylko po to by sakwy za kolejne 300 zł dało się zamontować to nóż mi się w kieszeni otwiera i wolałbym sam zrobić cały bagażnik.

Napisano

Na youtube oglądałem Ortlieby back roller city to one haki maja przesuwane, także nie powinno być problemu przy tym bagażniku.

Tylko jestem ciekaw czy odległośc dolnego zaczepu do tej niższej rurki będzie wystarczająca, bo do górnej ich nie podepniesz, bo ta niższa będzie przeszkadzać.

Napisano

@robertrobert1 - Parę dni temu oglądałem instrukcję montażową Ortlieba i odniosłem podobne wrażenie - tak wszechstronnie konfigurowalnego systemu mocowania nie widziałem (mocowanie górne urzekło mnie) u konkurencji i to mnie przekonało do dołożenia kasy do tego produktu.

 

 

Dzięki Panowie za sugestie / rady

Napisano

 Hej,

Dzięki za rady - czarny Ortlieb Back-Roller City już do mnie dotarł i jest to na pierwszy rzut oka strzał w 10.

Mam tylko kilka pytań - @robertrobert1 nie ukrywam, że liczę tu na Ciebie, czytałem kilka Twoich postów na temat tego producenta i widzę , że masz takie tematy obcykane.

W instrukcji znajduje się zapis:

38c303e9a20806e68f5677fa3c2f6668.jpg

 

1) Rozumiem że  opcja 1 tyczy się odległości na jaką wystaje "języczek" i w zależności od położenia kółka - karb w poziomie lub pionie będzie to 10 lub 13 mm ?

 

2) U siebie chcę  zamontować sakwę w ten sposób (sorry za jakość - może jutro jak znajdę odpowiednie klucze płaskie i torxa to przełożę mocowanie i zamieszczę zdjęcie, ale schemat choć koślawy to chyba czytelny ?)

2b1fae22dd44824cc55136019b100d8a.jpg

 

Czy położenie "języczka" będzie ok ?  Na każdej instrukcji czy filmiku Ortlieba "języczek" raczej łapie boczną rurę bagażnika - u mnie tez się tak da, ale uznałem , że skierowany centralnie do dołu i zahaczany o dolną rurkę bagażnika ułatwi montaż obciążonych sakw - po prostu nasadzę sakwę bez celowania i załapie za każdym razem.

W obu przypadkach muszę przełożyć prowadnicę "uśmiechem do dołu" - co w instrukcji w opcji 2 jest pokazane jako wykonalne (dziwne ze nie opisali, ze trzeba użyć klucza płaskiego i torxa i nie podali ich numerów - z imbusem byli dokładni ... :P).

Pytanie jak z jakością mocowania tych zaczepów do ścianki sakwy  - widzę , że są to plastikowe nakrętki na moje oko 12 od wewnątrz sakwy (mam nadzieję , że jednak stalowe pokryte plastikiem) i 2 śruby torx, z karbem na płaski śrubokręt, tyle że nie najlepszej jakości jest ten karb (płytki) więc wolę użyć torxa żeby nie poharatać śruby - niestety nie są to twarde śruby inoxowe, tylko zwykła  stal, która przegrywa często z silną ręką i stalą chromowo-wanadową narzędzia ;) .Czy system ten zda egzamin przy kilkukrotnym przekładaniu prowadnicy - "uśmiech w górę" - "uśmiech w dół " ? Przy obecnym bagażniku muszę go przełożyć "uśmiechem do dołu" , ale pewnie nie raz będę musiał przełożyć w inną pozycję - kto wie jaki bagażnik będę miał za jakiś czas lub czy komuś nie  pożyczę sakw na wyprawę ? - nie chciałbym , żeby po kilku takich manewrach gniazdo śruby poszło w pierony , a nakrętka pękła - dlatego ciekawi mnie opinia o wytrzymałości mocowania zapięć do ścianki sakwy. Można śmiało przekładać, czy raczej nie zalecacie - bo na pierwszy rzut oka to właśnie to "mocowanie mocowania" może być najsłabszym ogniwem w tych świetnych sakwach. Mam nadzieję , że tylko tak sobie na zapas robię wyimaginowany problem i jutro okaże się po rozkręceniu , że wszystko jest solidne i składa się bez problemu i to nie tylko pierwszy i ostatni raz :P

 

 

3) Cóż to za ostrzeżenie z km/milami ? Chodzi o to po jakich dystansach należy skontrolować / dokręcić połączenia śrubowe przy sakwie ? Bo tylko w taki sposób interpretacja ma chyba sens ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...