Nemo7 Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Trzy tygodnie temu kupiłem rower szosowy i pierwszy raz w życiu mam do czynienia z hamulcami szczękowymi. Nie mam kompletnie pojęcia o ich regulacji, zanim cokolwiek zrobię wolę zapytać żeby nic nie zepsuć. Dziś zauważyłem dziwny problem z tylnym hamulcem. Gdy naciskam klamkę jeden klocek dociska pierwszy do obręczy wyginając ją w stronę drugiego. Dopiero jak oba klocki docisną mocno obręcz koło wraca na swoje miejsce. Nie wiem jak się za to zabrać żeby nie pogorszyć sytuacji. Hamulce w opisie roweru miały tylko opis: Dual pivot ze stopu. Czy mam to wyregulować śrubą którą hamulec jest przymocowany do ramy ? Tzn. odkręcić ją, ustawić i zakręcić ? Fotki hamulca http://oi59.tinypic.com/2copvyc.jpg http://oi61.tinypic.com/2wgszh1.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Czy mam to wyregulować śrubą którą hamulec jest przymocowany do ramy ? Tzn. odkręcić ją, ustawić i zakręcić ? Nie Hamulec reguluje się kręcą tą małą śrubką na ramieniu i regulując napięcie linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Ustawienia zacisku reguluje sie sruba mocujaca. Ta mala srubka ma niewielki zakres regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 W przypadku tego hamulca: Kąt pracy hamulca ustawia się, ustawiając hamulec tak by oba klocki były w tej samej odległości od obręczy. Jak koledzy wspominali siłę oporu obrotu hamulca ustala sie dokręcając go do ramy/widelca śruba montażową. Biorąc pod uwagę konstrukcje hamulca, optymalnym jest by sam hamulec nie był skłonny do samoczynnego obrotu, np spowodowanego przez pancerz. Odległość roboczą klocków ustala sie linką i reguluje śruba baryłkową. Należy zwrócić uwagę by hamulec był "zamknięty" w czasie regulacji, tak jak na zdjęciu. Podczas otwierania, dźwignią przy śrubie baryłkowej, klocki odsuwają sie od obręczy umożliwiając wyjcie koła. Siłę odbicia ramion ustala sie śrubą, która znajduje się w górnej części hamulca po jego prawej stronie. Chyba wszystko, bo jak sie reguluje klocki to chyba nie ma potrzeby pisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.