Skocz do zawartości

[Szosa] Co brakuje pomożecie ?


Szosatojestto

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, kupiłem parę dni temu szosówkę i chce ją ''ulepszyć'' w sensie że wymienić np szczęki bo są skorodowane a więc jakie szczęki, co byś dodał do tego roweru aby spełniał warunki szosówki za pomoc dzięki z góry, w załączniku zdjęcie koła 28'

post-189390-0-10881000-1436645875_thumb.jpg

Napisano

Tak, to jest  diamant, zastanawiam się nad założeniem tarczówek do tego roweru ale nie wiem czy to nie będzie wywalenie pieniędzy, jak myślicie dobrze będzie się zgrywało z kołami szosowymi :) ?


Okej, szosówka nie ale czy warto pakować do takiego roweru hamulce tarczowe :)

Napisano

Żeby założyć tarczówki, musiałbyś zmienić koła (minimum zmiana piast), bo z tego co widzę nie mają mocowania do tarcz.

 

Jeżeli rower nie daje oznak, że miałby się zaraz rozlecieć, to na razie nic nie zmieniaj. Wkręć się w jeżdżenie i samo wyjdzie czego ci brakuje, co jest nie tak z obecną konstrukcją. Zbieraj pieniądze i doświadczenie.

Napisano

Rower jest w stanie dobrym niczego jak na razie mu nie brakuje jedynie co to to właśnie te piasty bez mocowań na tarczę, koła są ze wzmocnieniami na każdą szprychę, jedynie co chcę w nim zmienić szczęki i nowe opony :)

Napisano

Nie pakuj na razie kasy. Kup te opony i szczęki jeżeli są niezbędne i pośmigaj na nim trochę. A jeżeli opony są jeszcze znośne to dojedź je do końca i może wówczas porozglądaj się za jakąś okazją na całe używane koła z mocowaniami / tarczami. Kupno nowych piast, szprych, tarcz, rozplatanie i zaplatanie koła (jeżeli sam tego nie potrafisz zrobić), centrowanie - to będzie parę złotych do zostawienia w serwisie (samo zaplatanie i centrowanie to coś w okolicach 50zł od koła za robociznę a gdzie jeszcze koszt części?). Jeżeli nie potrzebujesz wymyślnych kół to czasami bardziej się opłaca kupić już gotowe używki. 

 

Jeździsz głównie po asfalcie? 

Napisano

Głownie roweru używam na asfalcie ale chyba każdy użytkownik polskich dróg wie jak wyglądają nasze drogi dlatego się zastanawiam jakie teraz opony kupić, a co do szczęk do jakie byś polecił z klockami :) ?

Napisano

To, jakie hamulce zależy od tego ile chcesz wydać :) A co się dzieje z obecnymi, że chcesz i szczęki i klocki wymienić? Jeżeli docelowo myślisz o tarczówkach to też szkoda teraz nowe szczęki brać bo za chwilę będziesz je wywalać, jak przejdziesz na tarcze. Może na razie same klocki wystarczą? Kup jakieś dobre opony, które zawsze będziesz mógł przełożyć na nowe koła, jak przejdziesz na tarcze a nad resztą osprzętu się zastanów. Kupić zawsze zdążysz :) Może się okaże, że geometria ramy Ci nie podejdzie i będziesz myślał o zmianie roweru? 

 

 

Napisano

Szczęki są skorodowane i po prostu krótko mówiąc nie podoba mi się to klocki są już w 1/2 zużyte i założył bym już coś lepszego, przy okazji wymiana linek itp, a co do kół zmienić na takie same czy coś miedzy szosą a krosem. Sory za słownictwo ale nie znam się na tym jak wy. :)

Napisano

Co do opon to jeżeli asfalt i trochę dróg słabszej jakości oraz okazjonalnie leśne ścieżki to może coś trekkingowego? Np. http://allegro.pl/schwalbe-opona-marathon-plus-28x1-75-sg-reflex-cr-i4989423908.html Jeżeli zależy Ci na mniejszych oporach (kosztem odrobiny komfortu) to tą oponę możesz dostać też w cieńszej wersji. Dobra, trwała opona, która posłuży Ci lekko kilka tys. km. 

 

Hamulce mogą być np. takie: http://allegro.pl/hamulce-alivio-br-t4000-czarne-bs-promocja-i5453650281.html Przyzwoity hampel w rozsądnej cenie :) Linki możesz poszukać teflonowane. Np. http://allegro.pl/linka-hamulca-teflonowana-accent-1-6-mm-x-1700mm-i5274471852.html

 

EDIT: Aukcje są przykładowe. Widzę, że hamulce sprzedaje bikestacja, z którą ja miałem średnie doświadczenia. Zero odpowiedzi na maile i na towar czekałem 2 tygodnie. W końcu paczka przyszła, ale raczej nie polecam tego sprzedawcy :)

Napisano

A co ja mogę na to? :) Przecież to Twoje fundusze. Jeżeli masz możliwość (i planujesz z czasem taką zmianę) to szukałbym od razu używanych (bądź nowych - zależy od zasobności portfela) kół pod tarczówki. Pamiętaj tylko, że będziesz od razu musiał dokupić zacisk (jeżeli przejdziesz na mechaniczne to stara klamka od V-brake raczej się nada) albo kompletny hamulec (klamka + zacisk) jeżeli będą to hydrauliki. 

 

Tak więc dla wersji mechanicznej - koło z tarczą + zacisk + nowa linka

Dla wersji hydraulicznej - koło z tarczą + zacisk + klamka

 

Dodatkowo jeżeli masz manetki zintegrowane (hamulec razem z przerzutką w jednej bryle i nie da się rozdzielić) to przy przejściu na hydrauliki czeka Cie jeszcze zakup nowej manetki do przerzutki :)

Napisano

Ale tak z drugiej strony to po co hamulce tarczowe w takim rowerze  ?  Tak, tak, wiem, że ludzie mają w takich rowerach tarcze,ale wg mnie jest to przerost formy nad treścią.

Napisano

Przede wszystkim autor tematu powinien sobie odpowiedzieć na pytanie: "Jaki rower chcę mieć docelowo?". Bo obecnie wygląda mi to na razie na wymyslanie czegoś na siłę dla samego ulepszania. Najpierw pytanie co zrobić aby rower nadawał się na szosę i o nowe szczęki, potem pisanie o tarczówkach, które przy szosie nie są do niczego potrzebne. Powinien być jakiś cel. Czy chcę mieć rower szosowy? Czy chcę mieć przełajówkę? Czy chcę crossa? Nie sztuką jest nakupować części, założyć tarczówki, opony sliki, pozmieniać to i owo, a na koniec zostać z czymś co ani nie jest jakoś specjalnie dobre na asfalt, ani nie da się tym wjechać w teren.

Napisano

Witaj Florek, mam problem właśnie z tym że chce aby rower był przydatny w większości na szosę jak i na nie równy teren ponieważ do pracy mam połowe asfaltu i połowę dziurawych i kamienistych dróg, a po pracy wybieram się na jazde po asfalcie jeśli nie tarczówki to szczęki + klocki ale jakie, i co najważniejsze jakie opony by odpowiadały asfaltowi w większej mierze i drodze na której jest żwir czy kamienie, :)

Napisano

Ja bym w ten rower póki co w ogóle kasy nie ładował, pojeździł rok, sprzedał go i kupił nowy za 2,5-3k zł z hamulcami już tarczowymi itp.

 

Takie coś np:

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.1.disc/18845/76316/#specifications - za około 2200 zł kupisz.

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.0.disc/18845/76315/#specifications - jakieś 2800zł.

 

Masz nowy rower, na nowym napędzie, na gwarancji itp. Opłaca się pół używanego roweru wymieniać i np za rok czy dwa do tego napęd dodatkowo wymienić? Bo moim zdaniem nie.

 

Albo kupisz sobie szosę jak Ci cross nie będzie wystarczał, bo póki co to sam nie wiesz co chcesz, no może poza tym że chcesz wydać kasę, ale sam nie wiesz na co.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...