Keller77 Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem roweru Best 2500... Mam problem z klockami hamulcowymi. Tzn z ich wymiana. Czy ktoś wie jaki jest rodzaj klocków w tym rowerze i jak je samodzielnie wymienić? Przyznaje ze w tym względzie mało techniczny jestem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Pokaż zacisk hamulca bo tak to nic nie stwierdzimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Zerknąłem na szybko na specyfikację i odnoszę wrażenie że żeby wymienić klocki to musisz wymienić cały rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chip Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Hej dopisze się jeśli można , ja mam hamulce hydrauliczne tektro geminii , też nie wiem jak w nich wymienić klocki , wybieram się na dłuższą wyprawę rowerową i ciekawi mnie czy można się jakoś zabezpieczyć na taką wyprawę ? na ewentualną naprawę to moje pierwsze hydrauliki to chętnie bym posłuchał paru rad lub opinii jak się przygotować .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scotek Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 W hydrauliku (przynajmniej u mnie) jest to proste jak sikanie. Masz taki drucik który trzyma klocki z łapami. Jedna część jest zagięta musisz ją wyprostować jak druga część. Potem go wyciągasz i możesz wyciągnąć klocki. Montaż odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Zdejmujesz koło lub zacisk , odkręcasz tę śrubkę i wypychasz klocki od góry. Cofasz tłoczki palcami jeśli Ci wejdą jeśli nie to np. śrubokrętem i wkładasz nowe (składasz je: Klocek , sprężynka , drugi klocek). Ściskasz i wkładasz do zacisku potem wiadomo śrubkę wkręcasz koło zakładasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chip Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Oki dzięki takiej rady szukałem , a widziałem też jakieś zestawy naprawcze na trasę też ,nie wiem czy warto się bawić w to? Bo co się w hydrauliku najczęściej psuje? no jak się przygotować oprócz nowych klocków … Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Dłuższa wyprawa tzn? Ja bym sobie dał spokój, oprócz uszczelek musiałbyś zabrać jeszcze olej, zestaw do odpowietrzania itd. Na Twoim miejscu bardziej bym się martwił dętki, spinki do łańcucha itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Do tektro nie ma naprawczych. Możesz zabrać zestaw do odpowietrzania , nic innego mi nie przychodzi do głowy w temacie hamulców. Reszta to wiadomo dętka , łatki , jakieś klucze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scotek Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Ja do swoich na wyprawę 3tyg ok. 1500km nie biorę nic. Przed wyjazdem tylko sprawdzam klocki i jak są cienkie to wymieniam na nowe lub biorę sobie w zapas tak jak teraz do rumunii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chip Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Dzięki oto mi chodziło jak wy się przygotowujecie na trasę , bo tyle się osłuchałem opinii, od znajomych itp. Że ciekną że na słońcu coś tam pękają uszczelnienia itp. Pełno jest jakiś dziwnych legend i nie wiem w co wierzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Najtańsze mają problemy w mrozach bo puchną uszczelki , ale tektro pod tym względem jest bardzo dobre. Takie opinie ludzie sobie robią jeżdżąc na M395 albo tanich Avidach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chip Napisano 19 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2015 A jeszcze jedno pytanko co do hamulców bo mnie ciekawi , jak pierwszy raz rower odebrałem ze sklepu to hamulce były mega mocne lekkie naciśniecie aż spaść można było z niego nawet mi się to podobało ,wszyscy byli pod ich wrażeniem , potem oddałem rower na ten przegląd po 100km i szczególnie przedni hamulec jest delikatniejszy trzeba dźwignie hamulca tak gdzieś do połowy wcisnąć by był taki mega mocny jak przedtem , nie wiem nie znam się może tak to ma być ? , czemu oni coś przy nich grzebali , bo po tak krótkim czasie eksploatacji nie mogły się chyba już zużyć czy coś, to chyba kwestia ustawienia? … Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 19 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2015 Sprawdź stan klocków , może się lekko zapowietrzyły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chip Napisano 19 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2015 Wiem że głupio pytam ale jak to się sprawdza , Zapowietrzyły ? , we wszystkich hydraulikach jest podobnie ? , bo znajomy nie ma pojęcia , bardziej mi zależy by się samemu nauczyć niż do serwisu jechać …. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Zapowietrzone są gdy klamka idzie pod kierownicę. Sprawdź stan klocków patrząc w zacisk jeśli mocno zużyte to klamka idzie dalej niż gdy są nowe. Można temu zaradzić przepełniając układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.