empe Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Będę zmieniał kasete na model XT CS-M771-10 HG I teraz pytanie jaką wybrać: 32, 34, czy 36T ? O co tu chodzi w tych różnicach, co zyskuje a co tracę? Rower to Cross a obecnie jest kaseta 34T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubasias Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Różnica w ilości zębów największej koronki kasety ... innymi słowy im więcej zębów tym lżej pedałujesz / wolniej jedziesz. Odpowiedz sobie na pytanie jak często używasz największej koronki. Osobiście nie używam jej nigdy. Zastanawiam się czemu XT a nie SLX (te parę gram robi wystarczającą różnicę by dopłacać)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Ja bym brał 32T. U mnie przy napędzie 1x8 32T przód, 11-28T tył rzadko kiedy używam największej koronki bo zaczyna się mielenie w miejscu. No chyba że robisz strome podjazdy itd ale sądząc po tym że masz Crossa to chyba średnio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mapmen Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Jak autor nie rozumie różnic, to lepiej niech weźmie 36T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 11 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 No rozumieć może rozumiem, ale po prostu nie mam doświadczenia i żadnego porównania. Zastanawiam się czemu XT a nie SLX (te parę gram robi wystarczającą różnicę by dopłacać)?Wiem, wiem, ale składam sobie rowerek na pełnym XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Jeśli do tej pory atakowałeś podjazdy, na których nie miałeś siły już kręcić a przednie koło dalej było na ziemi to bierz 36 Jeśli nigdy na młynku nie użyłeś obecnej 34, to bierz 32. PS. ta kaseta jest plastelinowa wg. mnie. slx powinien pożyć dłużej, ale tu zgaduję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 NWiem, wiem, ale składam sobie rowerek na pełnym XTNa kasecie nie ma nigdzie widocznego loga XT , a i żadnych magicznych właściwości nie będzie a koszt imho niewspółmierny, Alivio działa identycznie tyle że jest cięższe. Niektórzy biorą takie kasety dla aluminiowego pająka co by oszczędzić aluminiowy bębenek w piaście jeśli taki mają, inni dla urwania kilku gramów, chyba innych w miarę sensownych powodów nie ma.I jak to jest, że zabierasz się za wymianę a nie wiesz czego Ci tak naprawdę potrzeba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 a i żadnych magicznych właściwości nie będzie a koszt imho niewspółmierny, Alivio działa identycznie tyle że jest cięższe. Śmiem sie tu nie zgodzić, bo ja na m760 wyciskałem ponad 10kkm a na 770 już bardzo trudno osiągnąć taki wynik, nie wspominając o niższych. Nawet w katalogach shimano pisze ze zębatki sa z innych stopów. Wracając do tematu ... jeździć po górach ? masz duże podjazdy w okolicy lub będziesz jeździł gdzie takie sa ? bierz 36, jak nie to 32 lub 34. Im bardziej płasko, tym mniejsza kasetę wypada wziąć. Oczywiście 36 niczemu nie zaszkodzi, ale jak masz z niej nie korzystać, lub sporadycznie, to poco ją brać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Inn6ch nie znaczy trwalszych, pytanie skąd pomysł że wysokie grupy w ogóle mają być trwałe? Sam twierdzisz, że nowsze nie wytrzymało już tyle co starsze, a nawet jeśli niższe grupy będą jakimś cudem mniej trwałe, to pozostaje kwestia ile takich Alivio kupisz w cenie jednego XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 W katalogu jest jasno napisane, ze stopy sa inne. Co w nich jest ... nie wiem, nie znam ich oznaczeń, a tym bardziej nie jestem metalurgiem. Fakt jest taki iż jakość znacząco spadła. O ile faktycznie jakość kaset nie sa jakieś drastyczne różna, o tyle w łańcuchach jest bardzo wielka. A to właśnie ich winą jest zużywający sie napęd. Poza tym każdy XT ma wybity model a zębatki mają oznaczenia grupowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.