Shadow17 Napisano 11 Lipca 2015 Napisano 11 Lipca 2015 Witam, chodzi mi o takie opony w których się dętka nie przebije. Mam takie: http://www.sdjsports.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/T/R/TRAILPACPAIR_00.jpg nazywają się: Impac Trailpac 26x2.1 Czy takie opony wystarczą na duże, twarde, ostre kamienie czy będę musiał kupić coś grubszego np. http://allegro.pl/opona-26-x-2-35-kenda-nevegal-k1010-gory-teren-i5090275420.html I drugie pytanie: Moje opony mają 2.10 a te 2.35, czy jeśli chciałbym je wymienić trzeba byłoby dokupić coś?
djzatorze Napisano 11 Lipca 2015 Napisano 11 Lipca 2015 Szczerze mówiąc trudno znaleźć jakieś konkretne informacje o tych Schwalbe Impac Trailpack, jedyne co można zauważyć to niska cena. Trudno powiedzieć czy się spiszą, moim zdaniem do jazdy po kamlotach warto byłoby zaopatrzyć się w kawał solidnej gumy. Kenda Nevegal to dobry wybór w tej kategorii cenowej, powinna nieźle trzymać i chronić przed dobiciem. Z tym że kompletnie nie nadaje się do jazdy po chodnikach, ale zakładam że to oczywiste Ze swojej strony mogę polecić Bontrager G4 Team Issue, naprawdę kawał mocnego laczka o bieżniku podobnym do Maxxis Minion. Można walić tylnym kołem w co się chce Niestety cena Co do wyboru szerokości to wszystko zależy od tego jakie masz obręcze. Tutaj pomoc.
kubasias Napisano 11 Lipca 2015 Napisano 11 Lipca 2015 O ile to dla Ciebie istotne Nevegale mają oooooogromne opory toczenia (ponad 50 wat gdzie dla przykładu nobby nic 2,4 ma 28wat) http://www.forumrowerowe.org/topic/127827-opory-toczenia-porownanie/ - tutaj więcej z opisem do czego są przeznaczone - jest też opisana "wrażliwość" na przebicia co może się przydać.
Gość Napisano 11 Lipca 2015 Napisano 11 Lipca 2015 A co masz za rower? Opony które masz aktualnie to kicha jakich mało, ja swoje które miałem razem z rowerem zniszczyłem w jakieś 2-3 miesiące. Każde zablokowanie koła to praktycznie wyrwanie ząbka z bieżnika, przebieg miały minimalny a wytarły się praktycznie na płasko.
kubasias Napisano 11 Lipca 2015 Napisano 11 Lipca 2015 Problem z oponami jest taki, że jak świetnie sprawują się w terenie to zarżniesz je w miesiąc na asfalcie.... i odwrotnie ( zaraz ktoś mnie zgani i powie bla bla Geax Saguaro ale mi one nie podchodzą)
Gość Napisano 11 Lipca 2015 Napisano 11 Lipca 2015 Continental Race King 2.2 są całkiem przyzwoite, po asfalcie dają radę, w terenie też chociaż czasami mogło by byc lepiej
djzatorze Napisano 11 Lipca 2015 Napisano 11 Lipca 2015 Na kamienie RaceKingi to nieporozumienie. Opona ważąca 600 gram jest super do śmigania po szutrze, ale nie w teren Może poproszę kolegę Shadow17 o lepsze sprecyzowanie po czym chce jeździć
jasinski21444 Napisano 11 Lipca 2015 Napisano 11 Lipca 2015 O właśnie , niech autor wątku sprecyzuje po czym dokładnie chce śmigać . Dla mnie np opony w cięższy teren to Ibex DH , HR II itp...
phoe Napisano 11 Lipca 2015 Napisano 11 Lipca 2015 Continental Race King 2.2 są całkiem przyzwoite, po asfalcie dają radę, w terenie też chociaż czasami mogło by byc lepiej Haha, RK na kamienie, to od razu plecak opon najlepiej.
bobiik Napisano 11 Lipca 2015 Napisano 11 Lipca 2015 Caly zlot forumowy w Zawoi przejechalem na Race Kingach, bez uszczerbku Kto byl wie jaki był teren.
Shadow17 Napisano 11 Lipca 2015 Autor Napisano 11 Lipca 2015 Jeśli chodzi o teren to taki ciężki, górski, kamienie, lasy na pewno nie na asfalt, chodniki itd. Szczerze mówiąc trudno znaleźć jakieś konkretne informacje o tych Schwalbe Impac Trailpack, jedyne co można zauważyć to niska cena. Trudno powiedzieć czy się spiszą, moim zdaniem do jazdy po kamlotach warto byłoby zaopatrzyć się w kawał solidnej gumy. Kenda Nevegal to dobry wybór w tej kategorii cenowej, powinna nieźle trzymać i chronić przed dobiciem. Z tym że kompletnie nie nadaje się do jazdy po chodnikach, ale zakładam że to oczywiste Ze swojej strony mogę polecić Bontrager G4 Team Issue, naprawdę kawał mocnego laczka o bieżniku podobnym do Maxxis Minion. Można walić tylnym kołem w co się chce Niestety cena Co do wyboru szerokości to wszystko zależy od tego jakie masz obręcze. Tutaj pomoc. Tu kolega chyba napisał wszystko co chciałem wiedzieć, ale poczekam jeszcze na inne odpowiedzi. A i jeszcze http://www.ecovelo.info/images/tire-rim-widths.jpg co do tej tabeli, co to jest to u góry? Bo to po lewej to mam 17c a oponę chcę 26x2.35, nada się?
djzatorze Napisano 11 Lipca 2015 Napisano 11 Lipca 2015 Poziomo szerokość obręczy, pionowo szerokość opony; wszystko w milimetrach. 2.35 to w teorii około 58 mm, ale producent zwykle pisze dokładniej np. 58-559 oznacza oponę szerokości 58 mm i średnicy 559 mm czyli umowne 26 cali.
jasinski21444 Napisano 12 Lipca 2015 Napisano 12 Lipca 2015 IMHO nie zakładałbym tak szerokiej opony tak wąską obręcz - powstanie efekt żarówki .
djzatorze Napisano 12 Lipca 2015 Napisano 12 Lipca 2015 Nie zauważyłem edycji, oczywiście obręcz zbyt wąska na oponę większą niż 2.1, w zasadzie do opony 2.35 bym zalecał obręcz 26-30 mm...
Shadow17 Napisano 12 Lipca 2015 Autor Napisano 12 Lipca 2015 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, temat można zamknąć.
phoe Napisano 12 Lipca 2015 Napisano 12 Lipca 2015 Caly zlot forumowy w Zawoi przejechalem na Race Kingach, bez uszczerbku Kto byl wie jaki był teren. W tym roku ja jeździłem na RaRa(zjazdy z Wielkiej Sowy itp), tylna przecięta że dętka mało co nie wyskoczyła, przednia cała, no ale boki ma trochę delikatnie mówiąc "porysowane", a boki RaRa czy RK się mało różnią grubością czy odpornością na rozcięcia, w obu przypadkach jakieś 1mm grubości aż mają.
bobiik Napisano 12 Lipca 2015 Napisano 12 Lipca 2015 Nie jeździłem na Rara i nie miałem tej opony w rękach ,więc nie mam porównania ale RK na zlocie dały rade. Były długie fragmenty z kamieni wielkości piłek lekarskich itp...
phoe Napisano 12 Lipca 2015 Napisano 12 Lipca 2015 Nie no spoko, wszystko zależy też od szczęście/pecha i trochę od umiejętności, jednak to są typowe opony do ścigania się i główny nacisk został w nich położony na masę i osiągi, stąd boczne ścianki są bardzo cienkie. Polecanie takich opon na kamienie jest trochę nie bardzo.RK teraz na tył kupiłem i jak chodzi o grubość boku opony to jest prawie to samo.
bobiik Napisano 12 Lipca 2015 Napisano 12 Lipca 2015 Żeby była jasność- RK nie polecałem autorowi wątku Napisałem tylko że nie miałem z nimi problemu w górach. RK nie należą wcale do lekkich opon i według mnie ścianki zwijanej nie są za specjalnie cienkie Co innego wersja supersonic ,gdzie po napompowaniu boki są prześwitujące
Shadow17 Napisano 13 Lipca 2015 Autor Napisano 13 Lipca 2015 IMHO nie zakładałbym tak szerokiej opony tak wąską obręcz - powstanie efekt żarówki . a nawet jeśli bym założył, trzymała by się?
venom2000 Napisano 14 Lipca 2015 Napisano 14 Lipca 2015 W tym roku ja jeździłem na RaRa(zjazdy z Wielkiej Sowy itp), tylna przecięta że dętka mało co nie wyskoczyła mówisz o tych nudnych spokojnych zjazdach gdzie wyskakiwaliście na pobocza bo nie mogliście zapanować nad rowerami?? Na kamulcach każda opona z wysokim bieżnikiem da radę i z niskim również tylko potrzeba technikę mieć dobrą i być obytym w takim terenie w Świeradowie Zdroju śmigałem na łysych Geaxach Barro Racerach ,jeżeli już korci cię bardzo jazda w dobrym,mocnym kamienistym terenie to radzę skupić się na oponach WTB http://www.wtb.com/collections/26-tires
phoe Napisano 14 Lipca 2015 Napisano 14 Lipca 2015 Nie no z Sowy był dość mocno kamienisty zjazd i tam raczej oponę skasowałem, bo po sobocie była jeszcze cała.1-szy na prawo od tego punktu widokowego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.