Skocz do zawartości

[Opony] Jakie wybrać na ciężki teren (kamienie itd.)


Shadow17

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chodzi mi o takie opony w których się dętka nie przebije. Mam takie:

http://www.sdjsports.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/T/R/TRAILPACPAIR_00.jpg

nazywają się: Impac Trailpac 26x2.1

Czy takie opony wystarczą na duże, twarde, ostre kamienie czy będę musiał kupić coś grubszego np. http://allegro.pl/opona-26-x-2-35-kenda-nevegal-k1010-gory-teren-i5090275420.html

 

I drugie pytanie:

Moje opony mają 2.10 a te 2.35, czy jeśli chciałbym je wymienić trzeba byłoby dokupić coś? 

 

Napisano

Szczerze mówiąc trudno znaleźć jakieś konkretne informacje o tych Schwalbe Impac Trailpack, jedyne co można zauważyć to niska cena. Trudno powiedzieć czy się spiszą, moim zdaniem do jazdy po kamlotach warto byłoby zaopatrzyć się w kawał solidnej gumy. Kenda Nevegal to dobry wybór w tej kategorii cenowej, powinna nieźle trzymać i chronić przed dobiciem. Z tym że kompletnie nie nadaje się do jazdy po chodnikach, ale zakładam że to oczywiste :) Ze swojej strony mogę polecić Bontrager G4 Team Issue, naprawdę kawał mocnego laczka o bieżniku podobnym do Maxxis Minion. Można walić tylnym kołem w co się chce :D Niestety cena :(

Co do wyboru szerokości to wszystko zależy od tego jakie masz obręcze. Tutaj pomoc.

Napisano

A co masz za rower? Opony które masz aktualnie to kicha jakich mało, ja swoje które miałem razem z rowerem zniszczyłem w jakieś 2-3 miesiące. Każde zablokowanie koła to praktycznie wyrwanie ząbka z bieżnika, przebieg miały minimalny a wytarły się praktycznie na płasko.

Napisano

Problem z oponami jest taki, że jak świetnie sprawują się w terenie to zarżniesz je w miesiąc na asfalcie.... i odwrotnie ( zaraz ktoś mnie zgani i powie bla bla Geax Saguaro ale mi one nie podchodzą)

Napisano

Continental Race King 2.2 są całkiem przyzwoite, po asfalcie dają radę, w terenie też chociaż czasami mogło by byc lepiej

Napisano

Continental Race King 2.2 są całkiem przyzwoite, po asfalcie dają radę, w terenie też chociaż czasami mogło by byc lepiej

 

Haha, RK na kamienie, to od razu plecak opon najlepiej.

Napisano

Jeśli chodzi o teren to taki ciężki, górski, kamienie, lasy na pewno nie na asfalt, chodniki itd.

 

Szczerze mówiąc trudno znaleźć jakieś konkretne informacje o tych Schwalbe Impac Trailpack, jedyne co można zauważyć to niska cena. Trudno powiedzieć czy się spiszą, moim zdaniem do jazdy po kamlotach warto byłoby zaopatrzyć się w kawał solidnej gumy. Kenda Nevegal to dobry wybór w tej kategorii cenowej, powinna nieźle trzymać i chronić przed dobiciem. Z tym że kompletnie nie nadaje się do jazdy po chodnikach, ale zakładam że to oczywiste :) Ze swojej strony mogę polecić Bontrager G4 Team Issue, naprawdę kawał mocnego laczka o bieżniku podobnym do Maxxis Minion. Można walić tylnym kołem w co się chce :D Niestety cena :(

Co do wyboru szerokości to wszystko zależy od tego jakie masz obręcze. Tutaj pomoc.

Tu kolega chyba napisał wszystko co chciałem wiedzieć, ale poczekam jeszcze na inne odpowiedzi. 

A i jeszcze http://www.ecovelo.info/images/tire-rim-widths.jpg co do tej tabeli, co to jest to u góry? Bo to po lewej to mam 17c a oponę chcę 26x2.35, nada się?

Napisano

Poziomo szerokość obręczy, pionowo szerokość opony; wszystko w milimetrach. 2.35 to w teorii około 58 mm, ale producent zwykle pisze dokładniej np. 58-559 oznacza oponę szerokości 58 mm i średnicy 559 mm czyli umowne 26 cali.

Napisano

Caly zlot forumowy w Zawoi przejechalem na Race Kingach, bez uszczerbku ;) Kto byl wie jaki był teren.

 

W tym roku ja jeździłem na RaRa(zjazdy z Wielkiej Sowy itp), tylna przecięta że dętka mało co nie wyskoczyła, przednia cała, no ale boki ma trochę delikatnie mówiąc "porysowane", a boki RaRa czy RK się mało różnią grubością czy odpornością na rozcięcia, w obu przypadkach jakieś 1mm grubości aż mają.

Napisano

Nie jeździłem na Rara i nie miałem tej opony w rękach ;) ,więc nie mam porównania ale RK na zlocie dały rade. Były długie fragmenty z kamieni wielkości piłek lekarskich ;) itp...

Napisano

Nie no spoko, wszystko zależy też od szczęście/pecha i trochę od umiejętności, jednak to są typowe opony do ścigania się i główny nacisk został w nich położony na masę i osiągi, stąd boczne ścianki są bardzo cienkie. Polecanie takich opon na kamienie jest trochę nie bardzo.

RK teraz na tył kupiłem i jak chodzi o grubość boku opony to jest prawie to samo.

Napisano

Żeby była jasność- RK nie polecałem autorowi wątku ;)  Napisałem tylko że nie miałem z nimi problemu w górach. RK nie należą wcale do lekkich opon i według mnie ścianki zwijanej nie są za specjalnie cienkie  ;) Co innego wersja supersonic ,gdzie po napompowaniu boki są prześwitujące  ;)

Napisano
IMHO nie zakładałbym tak szerokiej opony tak wąską obręcz - powstanie efekt żarówki . 

 

 

a nawet jeśli bym założył, trzymała by się?

Napisano
W tym roku ja jeździłem na RaRa(zjazdy z Wielkiej Sowy itp), tylna przecięta że dętka mało co nie wyskoczyła

mówisz o tych nudnych spokojnych zjazdach gdzie wyskakiwaliście na pobocza bo nie mogliście zapanować nad rowerami?? Na kamulcach każda opona z wysokim bieżnikiem da radę i z niskim również tylko potrzeba technikę mieć dobrą i być obytym w takim terenie w Świeradowie Zdroju śmigałem na łysych Geaxach Barro Racerach  :laugh:  :whistling: ,jeżeli już korci cię bardzo jazda w dobrym,mocnym kamienistym terenie to radzę skupić się na oponach WTB  

 

http://www.wtb.com/collections/26-tires

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...