astapka Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Witajcie, od paru tygodni chodziła mi po głowie chęć kupienia nowej/używanej kolarzówki/ostrego koła do weekendowej jazdy jednak dziś, gdy garaż był pusty zobaczyłem te cudo. Ojciec powiedział mi, że leżał tam odkąd opony padły a nigdzie nie mógł znaleźć nowych więc przesiadł się na inny rower. Zrobiłem zdjęcie numerów i znalazłem je na allegro, jednak potrzebuję więcej Waszych porad a konkretniej: Co należy w nim przejrzeć, żeby był zrobiony na błysk? Co w nim nasmarować po takiej przerwie? poproszę o jakiś link/faq jak to wykonać Czy po tych zdjęciach jesteście w stanie określić stan przerzutek, łańcucha? (bez beki, nie znam się kompletnie) Po jakim numerze określić rozmiar kół? Opony to Continental 23-622 (700x23c) Te będą dobre? Które dętki wybrać? Nie mogę znaleźć odpowiednich. Jakie wygodne, podkreślam wygodne siodełko polecicie? Jak widać obecne jest na wyczerpaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 (edytowane) Co należy w nim przejrzeć, żeby był zrobiony na błysk? Sprawdzić czy sztycę da się wyjąć (czy się nie zapiekła), obejrzeć koła czy nie są krzywe, a przede wszystkim obadać ramę - krzywa lub przerdzewiała nie będzie się zbytnio nadawać do niczego. Warto sprawdzić też czy oś wolnobiegu nie jest skrzywiona. Co w nim nasmarować po takiej przerwie? poproszę o jakiś link/faq jak to wykonać Wszelkie łożyska będą na pewno wymagać wyczyszczenia i nasmarowania bądź wymiany. Stery, suport, piasty kół. Poradniki: Piasta przednia, tylna z wolnobiegiem, suport, stery (patrz paragraf "stery klasyczne"). Stery i suport po prostu wymień na nowe. Czy po tych zdjęciach jesteście w stanie określić stan przerzutek, łańcucha? (bez beki, nie znam się kompletnie) Stan oceniam na brudny żeby stwierdzić coś więcej trzeba trochę wyczyścić wolnobieg dobrze się przyjrzeć. Wolnobiegi 6-rzędowe to kawał żelastwa, nie łatwo je zajeździć; łańcuch po szejkowaniu i smarowaniu może będzie jeszcze działał, ale jeżeli jest wyciągnięty to trzeba będzie wymienić. Przerzutki najpewniej będą działać bardzo dobrze, można co najwyżej je przemyć WD-40 na zawiasach pantografów. Manetki pewnie będą działać bo nie ma tam się co zepsuć. Linki i pancerze do wymiany na 100%. Po jakim numerze określić rozmiar kół? Opony to Continental 23-622 (700x23c) Te będą dobre? Które dętki wybrać? Nie mogę znaleźć odpowiednich. Masz koła 28 cali, czyli 622 mm według ISO/ETRTO, 700C wg francuskiej nomenklatury. Podane przez Ciebie 700x23c to oponki dokładnie takie jak stare, czyli 700C o szerokości 23 mm. Dętki bierz po prostu 28 cali, wentyl nie widzę jaki ale prawdopodobnie presta - musisz sprawdzić. Jakie wygodne, podkreślam wygodne siodełko polecicie? Jak widać obecne jest na wyczerpaniu. Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, trzeba samemu popróbować. Na początek polecam kupić używane, dość twarde szosowe siodełko, zbliżone szerokością do rozstawu Twoich kości kulszowych. Tutaj są jakieś tam podstawy o siodełkach. Edytowane 10 Lipca 2015 przez djzatorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
astapka Napisano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Czy dętki z klasycznym wentylem będą pasować? Obecnie mam presta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Pewnie nie,bo presta jest ciensza od auto,wiec otwór nie bedzie pasował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
astapka Napisano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 (edytowane) Ok, czyli muszę zamówić je przez internet, które Z TYCH będą odpowiednie do mojego roweru? Edytowane 21 Lipca 2015 przez astapka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.