Tomaszzz Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Witam Ostatnio z chęci eksperymentów zakupiłem oponę Race King 2.2 do swojego crossa. Kupowałem nie mając pewności czy zmieści się owa opona z tyłu, ale z przodu o wiele więcej miejsca jest więc tam mogła trafić. Tak się stało opona z tyłu jest zbyt wysoka, po założeniu mocno obciera o ramę. Chciałbym prosić o pomoc w znalezieniu odpowiedniej opony do tyłu, tak jak mówię 2.2 na szerokość było ok. Przydałoby się coś o przynajmniej 5mm niższego niż Race King 2.2. Zastanawiałem się nad Race King 2.0 ale nigdzie nie mogę znaleźć czy profil na tyle się różni, może być również innej firmy opona. Z góry dzięki za pomoc. Pzdr.
Eazy Napisano 10 Lipca 2015 Napisano 10 Lipca 2015 U mnie do trekkinga weszły opony Panasonic Panaracer Soar All Condition 29x2,0. Też długo szukałem czegoś o stosunkowo niskim profilu i te wydały mi się odpowiednie. Przód oczywiście ze sporym zapasem, ale i tył wszedł bez problemów. Najmniej luzu pozostało mi do mocowania stopki przy suporcie (tam, gdzie na dole generalnie są przykręcane tylne błotniki). Pamiętaj, że szerokość opony generalnie przekłada się na jej profil. Im szersza opona, tym przeważnie wyższa. Nie wiem, jak z Continentalem. Panasonica wybrałem bo dodatkowo miał w miarę mało agresywny bieżnik co wyeliminowało ryzyko ocierania przez kostki przy agresywnym bieżniku opony.
Tomaszzz Napisano 10 Lipca 2015 Autor Napisano 10 Lipca 2015 Dzięki za podpowiedź, no udało mi się zauważyć to, że szerokość ma związek z wysokością, chociażby przy wymianie z 38c na 1.75 już było widać różnicę w wysokości. Stąd miałem nadzieję, że zejście z 2.2 do 2.0 może przyniesie oczekiwany rezulatat, ale już nie chcę tego testować na własnej skórze, bo po co mi tyle opon na przód w razie próby nieudanej :]
bczupa Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Też niestety odbiłem się od tego problemu - kupiłem Schwalbe Marathon 28 x 2.00 i niestety musiałem opony odesłać. Zwiększenie grubości opony o 1cm zwiększyło promień o ponad 2cm, całe koło 28x2.0 było o 4cm wyższe niż 28x1.6 U mnie problemem okazała się przerzutka przednia - wózek odstaje znacznie od rury podsiodłowej - po zdemontowaniu błotników odległość od opony do wózka przerzutki to ok 2mm, czyli niemal na styk. W miejscy mocowania tylnego błotnika, na dole pozostało tylko 5mm - za mało aby myśleć o jakimkolwiek pełnym błotniku. Zastanawiam się czy wszystkie opony mają podobne zależności wysokość-szerokość, bo jeśli chce zostawić błotniki to nie wiem czy wcisnę u siebie 28x1.75 - na szerokość to nie ma żadnego problemu, ale wzrost wysokości jest problematyczny .... Jeżeli ktoś zna opony o szczególnie niskim profilu to poproszę o poddanie typów. Mnie interesują raczej opony typu semi-slick, czyli głównie teren utwardzony, szosa, ale na tyle szerokie że nie toną w piachu.
djzatorze Napisano 24 Lipca 2015 Napisano 24 Lipca 2015 Wysokość profilu pośrednio wynika z szerokości obręczy - chcąc uzyskać niskoprofilową oponę trzeba połączyć szeroką obręcz z wąską oponą. Trzeba wtedy niestety jeździć na wysokim ciśnieniu, żeby nie dobić.
Tomaszzz Napisano 24 Lipca 2015 Autor Napisano 24 Lipca 2015 U mnie "największą" możliwą oponą na tył jest Kenda Khan k935 o rozmiarze 700x50C. Oczywiście nie ma już mowy o żadnych dodatkach, mieści się na milimetry.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.