oskarzmarzly Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Witam chciałbym poznać państwa opinie ma temat crossów firmy KROSS. W moim mieście znajduje się autoryzowany salon w którym wyłapałem takie cudeńko http://www.kross.pl/pl/cross/evado-4-0 Cena 2099 pln, na stronie pełna specyfikacja. Obok stały Gianty o podobnych a nawet gorszych parametrach np w giancie za 2600 mieliśmy tak jak w evado hamulce hydrauliczne i przerzutkę Shimano Altus, ale z tyłu była już niższej klasy Acera. W mojej opinii płacimy tu za markę lub płacimy sklepowi za to że sprowadził rower zza polskiej granicy. Przypomnijmy że marka KROSS jest polska więc koszty transportu (sprowadzenia) są odpowiednio niższe. Tyle mojej opinii, chciałbym poznać Wasze tak aby inni kupujący również mogli wybierając swój rower oprzeć się na opiniach innych użytkowników. Moje pytanie brzmi: czy jeździł ktoś już na crossach z serii Evado? Które elementy padły jako pierwsze? Czy dokonywał ktoś zamiany przerzutki tylnej (np. Alivia na Deora) z tego co wiem od serwisanta, alivia pracuje na 8 biegach, a deora ma sens tylko przy 9 i 10 biegach ponieważ wiąże się to z wymianą manetek i osprzętu z tym związanego. Pozdrawiam ciepło
zukikiziu Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Istnienie tego tematu o czymś świadczy. Nie szukałem, czy w rzeczonym temacie jest jakaś pęknięta rama Evado. Dla mnie Kross to nie rower, ale ja to ja PS. I zastanów się, czy temat ma być o zakupie roweru, czy ogólnie o dyskusji na temat producenta.
oskarzmarzly Napisano 9 Lipca 2015 Autor Napisano 9 Lipca 2015 nie, a tak wygląda? Spieszę wyjaśnić, miesza mi się już od wszelkiego rodzaju benchmarków itp, tematem jest seria crossów Krossa. Pytanie na marginesie brzmi czy ktoś kiedyś korzystał i jak to u niego wyglądało?
GajekL Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 @@zukikiziu, A czy moj Kross w "Moich rowerach" to tez nie jest rower? Czuje sie urazony
beskid Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Dla mnie Kross to nie rower, ale ja to ja Odnosisz to do jakichś konkretnych modeli czy tak po prostu z palnąłeś głupotę??
zukikiziu Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Odnosisz to do jakichś konkretnych modeli czy tak po prostu z palnąłeś głupotę?? Na podstawie ilości pękniętych ram w zacytowanym wątku. Pęknięcia przy normalnym użytkowaniu? Coś tu śmierdzi imo. Wyraziłem swoją opinię, proszę nie drążyć dalej.
firefoks Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Kross robi różne rowery, od makrokeszy po wysoką półkę. Tu mamy przekrój od Tourneya, przez Altusa do Alivio
beskid Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Na podstawie ilości pękniętych ram w zacytowanym wątku. Pęknięcia przy normalnym użytkowaniu? Coś tu śmierdzi imo. Wyraziłem swoją opinię, proszę nie drążyć dalej. No i co z tego, że ramy pękały?? Wiesz ile pękło ram Gianta, Treka, Scotta czy innej Meridy?? Sporo a nie zaryzykujesz tezy, że to "nie rowery". Nie jest problemem fakt pęknięcia ramy zresztą przez błąd w projekcie czy w procesie spawania tylko jak firma podchodzi do spraw reklamacyjnych. Kross się w końcu przyznał, że dał ciała i tyle w temacie. Można mieć opinię w stylu "to złej jakości produkt" ale nie to co napisałeś.
Busio Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 W mojej opinii płacimy tu za markę lub płacimy sklepowi za to że sprowadził rower zza polskiej granicy.
kris750 Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 ale czego oko nie widzi, tego sercu nie żal - stąd "psucie" rowerów przez taperowane główki, przerzutki xt, korby na HT II a wszystko na byle jakiej ramie.
Ziemko Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 a podstawie ilości pękniętych ram w zacytowanym wątku. Pęknięcia przy normalnym użytkowaniu? Coś tu śmierdzi imo. Wyraziłem swoją opinię, proszę nie drążyć dalej. Temat odnosi się do rocznika 2013. Kross przyznał się że ta partia była wadliwa. Jedynym mankamentem w tej sprawie jest że mimo że firma się przyznała to użytkownicy i tak musieli walczyć o swoje. A mimo to najbardziej to śmierdzą właśnie takie posty jak twój. Przede wszystkim dlatego że nie odnosi się do dnia dzisiejszego ale do przeszłości. Osobiście Kross'a użytkowałem pięć lat i nic mi się z ramą nie działo. Podobnie sprawa ma się z Unibike, którego ramy też lubią pękać a tym czasem zaliczam drugi sezon maratonów na Expercie 29.
Florek Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Jako użytkownik roweru na ramie Kross przez parę lat, dorzucę swoje trzy grosze, choć był to rower MTB, a nie crossowy. Z użytkowania byłem bardzo zadowolony (rama Level A4, osprzęt głównie SRAM 5.0-7.0), rower służył mi jako sprzęt rekreacyjno-turystyczny, ale parę razy dostał w kość w terenie, czy na wyprawie w góry przy zjazdach. Serwisując regularnie, wymieniając zużywające się części i trzymając w domu, a nie na balkonie czy innej piwnicy, nigdy nie miałem z nim najmniejszych problemów. Poza normą, czyli przebiciem dętki, raz jedyny pękła linka przerzutki. Koniec awarii. Wszystko chodziło gładko. Rama trzymała się znakomicie i kiedy sprzęt sprzedawałem była w stanie idealnym, nie licząc niewielkich zadrapań lakieru, czy obicia dolnego trójkąta od łańcucha.Pomimo opinii kolegi o rowerach Krossa, i pomimo wpadki tej firmy z ramami, ja śmiem twierdzić, że jakościowo nie odbiegają one obecnie od ram całej reszty producentów w tym samym segmencie cenowym. Nie sądzę, aby dziś ramy Scotta, Treka, Gianta pękały rzadziej. Pamiętać trzeba, że Kross jest ostatnio w naszym kraju marką popularną (ja przynajminej sporo rowerów tego producenta mijam), przez co ilość przypadków gdy coś nie gra też wzrasta. Osprzętu nie mam tu co oceniać, bo jak wygląda koń każdy widzi. Alivio wsadzone do Krossa, czy Alivio wsadzone do czegoś innego, będzie działało podobnie.Cenowo Kross prezentuje się trochę lepiej niż renomowani producenci z zachodu, niemniej kiedyś ich ceny były znacznie bardziej konkurencyjne. Obecnie są trochę tańsi, ale już powoli dobijają cenami do produktów konkurencji z zagranicy. O czym się dobitnie przekonałęm szukając niedawno szosówki na ten sezon. Nie jest do końca tak jak to jest przedstawione w filmie, że różnica w cenie rowerów na tym samym osprzęcie zawsze jest kwestią ramy. O ile nie jest to różnica drastyczna, to może ona wynikać z takich rzeczy jak transport, marketing, różna marża narzucona przez producenta. Jeśli miałbym w przyszłości wybierać między nowym rowerem Krossa, a rowerem renomowanego producenta, gdzie przy podobnej cenie Kross będzie lepiej wyposażony, to bez obaw wybrałbym Krossa. Zwłaszcza jeśli chodzi Ci o rower crossowy, który będzie używany raczej do jazdy turystycznej jak mniemam.
rambolbambol Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 TREK - Pękła mi rama. - Gdzie mamy wysłać nową? KONA - Pękła mi ... - Tak wiemy, już wysłaliśmy do sklepu nową na podmiankę. DECATHLON - Pękła mi rama. - Proszę przynieść rower do najbliższego sklepu. Wymienimy. KTM- Pękła mi rama, ale rower jest już po gwarancji.- To nie powinno się wydarzyć. Ramę wymienimy na nową, ale będzie to nowszy model bo ten jest już nieprodukowany. Przepraszamy za kłopot. SPECIALIZED - Czy już pękła Panu rama w S-Works, bo możemy wymienić? GIANT - Pękła mi rama. - A ile pan waży, bo jak więcej niż w gwarancji pisze, to mogą być problemy. TESCO - Pękła mi rama. - Pan pójdzie na salę i popatrzy w kartonach z rowerami czy został jeszcze jakiś z całą ramą. ALLEGRO / OLX - Ale ta rama jest pęknięta! - [Abonent czasowo niedostępny] KROSS - Pękła mi rama. - A czy ma Pan jeszcze gwarancję? Ile Pan waży? Nie wymieniał Pan czasem czegoś, typu gripy na przykład. A tak wogóle to pewnie rower był źle użytkowany. Przegląd po miesiącu był w autoryzowanym serwisie? Wymiana może i cztery miesiące potrwać, wie Pan? Ramy MTB w tym rozmiarze się skończyły, ale możemy dać od roweru miejskiego od ręki. Nie w sumie nie możemy, bo też się skończyły. Za drobną dopłatą możemy wymienić na niższy model od ręki, ale za przekładkę części Pan płaci. Nie wiem w sumie, muszę sie skonsultować.
grande1970 Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 ż tą walką o wymianę to jest praktycznie wszędzie tak samo, problemem krosa jaki obecnie rometa jest cena która idzie zbyt wysoko jak na to co proponują obaj producenci.
Eazy Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 @rambolbambol - możesz dodać jeszcze KTM: - pękła mi rama, ale rower jest już po gwarancji... - to nie powinno się wydarzyć. Ramę wymienimy na nową, ale będzie to nowszy model bo ten jest już nieprodukowany. Przepraszamy za kłopot
tomekleczkowski Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Teraz mam już drugiego Krossa. Pierwszy był hexagon x6 2012 i powiem, że go w ogóle nie oszczędzałem - korzenie, kamienie, dziury, krawężniki itd. Poza normalnym zużyciem sprzętu i ósemkami nie działo się zupełnie nic.Oddałem go niedawno koledze w zamian za pomoc w innej kwestii - wymieniliśmy kasetę i łańcuch + regulacja i śmiga. Teraz mam level a10 2013 więc karbon i mój pierwszy rower takiej klasy w dodatku kupiony wysyłkowo. Aktualnie ponad 1500 km i złego słowa nie mogę powiedzieć. Mam nadzieję, że bez problemu dojadę nim do kolejnej zmiany a ta nastąpi nie prędzej niż z początkiem roku 2017 ( taki plan ) Na tę chwilę jednak wątpię, że skuszę się na kolejnego Krossa. Myślę, że to będzie Trek bo mam bardzo blisko do ich świetnego salonu. Jednak na razie to oczywiście gdybanie bo czasu jeszcze masa.
gdy Napisano 13 Lipca 2015 Napisano 13 Lipca 2015 kross level A6 rocznik 2009 - całkowity przebieg 23138 km . waga rowerzysty ok 95 kg, uzytkowana całorocznie - zero problemów z ramą CZUWAJ !!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.