Mireksnd Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Witam wszystkich, Chciałbym zwrócić się do wszystkich forumowiczów o pomoc w doborze nowego tylnego koła. Stare koło zaczyna już się poddawać. Zaczynają pękać szprychy jedna po drugiej i obręcz staje się coraz bardziej nierówna i coraz cięższa w wycentrowaniu. Już kilkukrotnie odwiedzałem zaprzyjaźniony serwis, który ratował mnie za każdym razem, ale po ostatniej wizycie i kolejnej wymianie kilku szprych doradzili mi, abym raczej zakupił nowe koło, niż męczył się z ciągłymi wymianami. I tutaj zaczął się mój problem. Otóż zacząłem przeglądać forum w celu znalezienia podobnych tematów, ale im dłużej szukałem i czytałem tym czułem się bardziej zagubiony. Wyczytałem mianowicie, iż częstym powodem takich sytuacji może być za duża waga kolarza. I właśnie nie wiem czy to nie zawiniło w moim przypadku (ważę obecnie 95kg z tendencją spadkową do czego przyczynia się właśnie jazda na rowerze) czy po prostu już materiały poddają się same w siebie (kwestia zużycia).Sam rower to Unibike Viper z roku 2008, w którym jeszcze od nowości (czyli od ok. 7 lat jazdy) nie było nic wymieniane za wyjątkiem opon, które zmieniłem na SCHWALBE Marathon Racer 28 x 1.2 z tego powodu, iż w niemalże 100% moje trasy są to drogi asfaltowe.I w tym miejscu kończę swój wywód i przechodzę to konkretnej prośby. Czy powinienem szukać koła szczególnie wzmacnianego w uwagi na swoją wagę czy też zwykłe koło powinno sobie poradzić z taką sytuacją? Jeżeli tak to, które modele są godne polecenia i dobrze wypadają w stosunku cena/jakość (nie chciałbym brać kół z najniższej półki, ale też nie chciałbym wydać jakiejś wygórowanej kwoty jeżeli nie byłoby to potrzebne)? Proszę o poradę, gdyż chciałbym szybko swój dylemat/problem rozwiązać i nie zostać bez działającego roweru na długi okres czasu. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.PozdrawiamMirek
weland Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Ja obecnie ważę ~90kg i w jednym rowerze mam obręcze Kross'a (stożkowe). Jeździłem na nich jak ważyłem grubo ponad 110kg i bez problemu to wytrzymywały, zero zerwanych szprych i nigdy nie były bardzo scentrowane. Mam jedynie zastrzeżenia co do ich wykończenia... źle jest wykończona powierzchnia boczna i czuć to przy hamowaniu w drugim rowerze mam zamontowane koła na obręczach rodi scorpion i po 500km nie ma nawet delikatnej centry, więc póki co mogę je polecić
Mireksnd Napisano 9 Lipca 2015 Autor Napisano 9 Lipca 2015 Wielki dzięki za chociaż tą odpowiedź Czyli jeszcze przy obecnej wadze nie ma po co szczególnie pakować się w wzmacniane koła?
weland Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Myślę, że nie musi być szczególnie wzmacniane. Z krossa mam taki model: http://www.kross.pl/pl/akcesoria/komponenty/kol/28%E2%80%9D-t-cassette-v-brake a na rodi takie: http://allegro.pl/trekingowe-28-maszyny-36szp-vb-novatec-rodi-kolory-i5492719898.html jeżdżę raczej spokojnie ale też nie "oszczędzam" ich jakoś specjalnie i jest OK na pewno jednak nie radzę kupować najtańszych... jeżeli zdecydujesz się na krossa (i będziesz kupował w sklepie stacjonarnym) to koniecznie sprawdź łączenia na boku obręczy.
Mireksnd Napisano 9 Lipca 2015 Autor Napisano 9 Lipca 2015 Dzięki za linki.Te koła z rodi, które akurat podesłałeś wyglądają ciekawie, ale niestety nie mogę znaleźć osobno samego tylnego koła tylko komplety.Jak już myślałem, że znalazłem coś ciekawego, np. to: http://allegro.pl/kolo-28-na-szose-rodi-stylus-novatec-kaseta-8-9-10-i5264647908.html to niestety wszystkie znalezione modele posiadają bardzo (jak na moją oponę) wąską obręcz. No nic. Szukam dalej
weland Napisano 10 Lipca 2015 Napisano 10 Lipca 2015 w obręczach rodi mam oponę conti tourride 1,75" i jest OK. Chcesz montować szersze? zapytaj sprzedawcę może sprzeda Ci tylko tylne koło?
Mireksnd Napisano 10 Lipca 2015 Autor Napisano 10 Lipca 2015 Do sprzedawcy napisałem, ale wątpię, że zgodzi się na coś takiego.Co do za wąskich obręczy, to pisałem odnośnie tej z linka, który podesłałem. Tam obręcz jest 622x13 ,a ja mam oponę 700x30c . EDIT:Właśnie otrzymałem odpowiedź od sprzedającego w sprawie kupna samego tylnego koła i jest gotów sprzedać je za 150PLN. I na to się zdecyduje. Myślę, że cena jest adekwatna jeżeli chodzi o ten model.
fishburger Napisano 19 Lipca 2015 Napisano 19 Lipca 2015 To i ja się podłączę do tematu, bo powoli noszę się z zamiarem wymiany kół w crossie. Dotychczas jeżdże na kołach z piastami Shimano Deore ale już są dosyć zmęczone (luzy na łożyskach i wytarte od hamulców obręcze). Również ważę w okolicach stówki, jeżdżę ok 4,5 - 5 k km rocznie, głównie po asfalcie i utwardzonych drogachgruntowych + troche lasami, raczej spokojnym tempem, bez nadmiernych szaleństw i w związku z tym mam pytanie, czym róznią się wspomniane już wcześniej koła na obręczach Rodi: http://allegro.pl/trekingowe-28-maszyny-36szp-vb-novatec-rodi-kolory-i5535246815.html mające bardzo przyzwoitą cenę, od np. takich: http://allegro.pl/kolo-28-tyl-alexrims-ace-18-czarne-novatec-802sb-i5469816574.html W cenie jednego mam komplet tych Rodi i zastanawiam się czy różnica w cenie wynika tylko z estetyki i minimalnych różnic w wadze, czy jednak warto dopłacić? Chciałbym, cieszyć się bezstesową, aczkolwiek komfortową jazdą na tych kołach przynajmniej kilka sezonów, czyli zakładam że powinny wytrzymać nie mniej niż 20 - 30 k km. Czy te tańsze spełnią moje niezbyt wygórowane wymagania, czy raczej szukać półkę cenową wyżej? Z góry dziekuję za pomoc edit. literówki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.