cinek1987cinek Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 Witam. Mam pytanko do Was. Mianowicie chciałem kupić ostanio drugi rower szosę - ale, że nie bardzo mam go gdzie trzymać, postanowiłem zrobić sobie koła zastępcze-szosowe do mojego mtb. Koła/obręcze mam, tarcze mam, kasetę mogę przekręcać... no i opony? Sprawa wygląda tak - posiadam mtb bo lubię jeździć w terenie i będę jeździł Jednak zdarza mi się też pomykać dłuższe trasy po asfalcie i szkoda mi moich opon terenowych 2,25 a opory na nich są duże. Obręcze dodatkowe mam Gianta 29" - ERTRO 622x19, ERD 593. Nie są najlżejsze ale jak nówki. Pytanie: warto?? Zdaję sobie sprawę, że nie będę pomykał jak szosą bo geometria etc. Będzie widoczna jakaś zmiana w prędkości? I jakie opony kupić - w sensie producenta i rozmiaru 28" (najwęższa jaka podejdzie na obręcz)? Z góry dzięki za odp.
Moorzyn Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 a nie myślałeś o slickach jak np. Kenda Kwest? Mtb na kołach szosowych będzie wygladał śmiesznie
seraph Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 Śmiesznie nie śmiesznie, ale prędkość skoczy i to znacznie. Przejedziesz się to się jednak okaże, że brakuje Ci biegów, a skoki pomiędzy nimi sa zbyt duże, żeby efektywnie kręcić na dłuższej trasie. Jaki masz blat w korbie?
cinek1987cinek Napisano 8 Lipca 2015 Autor Napisano 8 Lipca 2015 a nie myślałeś o slickach jak np. Kenda Kwest? Czytałem o nich... no ale... Mtb na kołach szosowych będzie wygladał śmiesznie właśnie... dlatego się zastanawiam
tobo Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 Nie rozumiem pytania czy warto. Opony mtb kiepsko turlają się na asfalcie. Niepotrzebne ich zużycie plus opory. Do tego masa ich i dętek w porównaniu do szosowych. Pozostaje kwestia zakupu lub przekładania kasety i tarcz jeśli rower je posiada. Plus ewentualna konieczność regulacji przerzutki i ustawiania zacisków.
cinek1987cinek Napisano 8 Lipca 2015 Autor Napisano 8 Lipca 2015 Jaki masz blat w korbie? 42 najwieksza Opony mtb kiepsko turlają się na asfalcie. Niepotrzebne ich zużycie plus opory. Do tego masa ich i dętek w porównaniu do szosowych. +1 Pozostaje kwestia zakupu lub przekładania kasety i tarcz jeśli rower je posiada. Plus ewentualna konieczność regulacji przerzutki i ustawiania zacisków. Przełożenie kasety to chwila... tarcze miałbym inne. Ewentulanie regulacje - do przeżycia. Do tego wygląd... mtb na wąskich oponkach - prawie jak trekking
seraph Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 Tak to mniej więcej wygląda. 42T na szosę w płaskim terenie to może ostatecznie wystarczy, ale ja kiedy czasem jestem zmuszony dojechać 29er'em do pracy to strasznie męczę się skokami przełożeń... Przy wąskich oponach tym bardziej możesz gubić rytm po zmianie biegu, bo kaseta MTB ma dużą rozpiętość w porównaniu do szosowej. A zmiana kasety to zmiana łańcucha i regulacja przerzutki tylnej... Co jest złego w trekkingu? A w zasadzie w crossie?
cinek1987cinek Napisano 8 Lipca 2015 Autor Napisano 8 Lipca 2015 Przy wąskich oponach tym bardziej możesz gubić rytm po zmianie biegu, bo kaseta MTB ma dużą rozpiętość w porównaniu do szosowej. A zmiana kasety to zmiana łańcucha i regulacja przerzutki tylnej... Zmiana kasety nie wchodzi w grę... może nie będzie aż takiego problemu z tym... Co jest złego w trekkingu? A w zasadzie w crossie? Moim zdaniem nic. Liczą się plusy takie jak opory i zachowanie opon terenowych.
seraph Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 Pojeździsz, zobaczysz. Miałem kiedyś okazje zrobić tą samą, asfaltową, 70 km trasę na 29er opona 2,25' (3x9, blat 40, kaseta 12-36) i crossie z oponami 38C (3x9, blat 48, kaseta 12-25). 70 km to może nie jest jakiś kosmiczny dystans, ale cross w porównaniu do 29era mnie prawie nie zmęczył, a czas był o 30 (!!) minut lepszy. Oba rowery są moje, objeżdżone i dobrane pode mnie. Rower MTB to nie tylko koła.
cinek1987cinek Napisano 8 Lipca 2015 Autor Napisano 8 Lipca 2015 70 km to może nie jest jakiś kosmiczny dystans, ale cross w porównaniu do 29era mnie prawie nie zmęczył, a czas był o 30 (!!) minut lepszy. I o to mi chodzi właśnie!
kjedroska Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 Kup lepiej szosówkę za małe pieniądze. Daje się kupić na dobrym osprzęcie (105 lub nawet ultegra) za 1200-1400 zł. A różnica będzie KOLOSALNA. Kiedyś myślałem, jak ty. I nawet wprowadziłem myśli w życie. Jednak nawet tania szosa na asfalcie wymiata w porównaniu z MTB.
cinek1987cinek Napisano 9 Lipca 2015 Autor Napisano 9 Lipca 2015 Cały czas rozmyślam nad tym... Nawet szukałem ostatnio. Tylko dobranie rozmiaru to nie bardzo ogarniam... Muszę się zastanowić i uzbierać kasę.
kjedroska Napisano 9 Lipca 2015 Napisano 9 Lipca 2015 http://mathmed.blox.pl/2011/02/Dobranie-rozmiaru-ramy-szosowej-kalkulator.html
cinek1987cinek Napisano 10 Lipca 2015 Autor Napisano 10 Lipca 2015 Dzięki za odp. Zrezygnowałem z opcji kół szosowych. Uzbieram trochę kaski na szosę
dawid Napisano 10 Lipca 2015 Napisano 10 Lipca 2015 Szosa z decathlonu nie kosztuje duzo, a jak jest miejsce gdzie trzymac rower to lepiej miec drugi rower
cinek1987cinek Napisano 10 Lipca 2015 Autor Napisano 10 Lipca 2015 Te B'twiny jakieś takie [emoji14] Na pewno polecę na tym szybciej niż na mtb. Ale poszukam jakiejś używki, może Gianta jakiegoś etc Dzięki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.