michal883 Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Witam. Jak w temacie chciałbym zamontować sobie hamulec tarczowy na przód - szykuje się wymiana osprzętu i mam 2 opcje: tańsza - kupić avid bb7 i do tego klamko manetki shimano ef51 jak myślicie da to radę? zakup shimano br-m445 całego zacisku z klamką na hydraulice. Priorytetem jest siła hamowania i ścieralność materiałów, koszty eksploatacji: (buduje rower elektryczny, silnik 3KW vmax 70 rama od fulla, którą właśnie doposażam) Boje się trochę, że żeby zatrzymać 30 kg maszynę w raz ze mną 70kg rozpędzoną do 70km/h płyn w zacisku może się szybko zagotować, dlatego chyba linka, jak myślicie? Na hamulcach się nie znam, dlatego zdaje się na was Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Lepiej było by kupić M615 i założyć klocki metaliczne z radiatorami. Wtedy spadnie temperatura płynu i wzrośnie siła. Jeśli BB7 to też powinien dać radę na metalikach , ale nie wiem czy wypadnie lepiej , raczej nie. Mechanik będzie tańszy w eksploatacji bo nie ma się tam co zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Mechanik będzie tańszy w eksploatacji bo nie ma się tam co zepsuć. Mechaniczne hample nie są "niezapsuwalne" po prostu tańsza opcja od hydrauliki podczas serwisu. BB7 to jedyne mechaniki mogące konkurować z hydrauliką jeśli chodzi o moc hamowania. Wątpię za to żeby twój e-bike rozpędzał się do 70km/h bo zwykle rower się do takiej prędkości nie rozpędza. Same e-bike elektryczne wspomaganie mają jedynie do 25km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Mechaniczne hample nie są "niezapsuwalne" Praktycznie , po za tym jak się o nie dba to pochodzą długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal883 Napisano 8 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 A jak można dbać, albo nie dbać o hamulec? Nie bardzo rozumiem, wiadomo wymieniać okładziny na czas i regulować żeby tarcze nie tarły, coś jeszcze się z nimi robi - aha czasem umyś, żeby odpylić klocki. Co do mojej budowy rowerów, to zapraszam na forum.arbiter.pl tam są moje konstrukcje które na razie jeżdżą realnie 50-60km/h zarówno pionowe jak i poziome. Mam na swoim kącie około 10 przerobiony bajków. Mój nick to glebor; teraz przechodzę na nowe akumulatory li-po o wydajności 300A na 60V, pojemności 15Ah i silnik mxus 3000W mocy ciągłej i 14800W mocy chwilowej. Silnik bezszczotkowy w piaście bezprzekładniowy najmocniejszy jaki znalazłem. Wiadomo, że takim sprzętem nie jeździ się do końca, ale na prostej około 80km/h powinienem wycisnąć. Nie przekraczając tych 3KW. Od elektryfikacji można powiedzieć, że jestem specjalistą, natomiast mechanikę wolę zostawić komuś innemu, albo dopytać specjalistów z tego forum. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wezmę chyba avid bb7, jeżeli może on konkurować z shimano br-m445. Br-m615 to dla mnie troszkę zbyt duże wydatki, więc jeżeli avidy będą w miarę zbliżone do nich, to wolałbym mechaniczne. Przy dużych prędkościach nawet dobrze zamocowane pancerze na naszych łódzkich dziurach mimo wszystko ocierają i obijają sie o ramę, pancerze mniej więcej wymieniam po 10 tysiącach km, czyli raz na 3 miesiące, w każdym z eksploatowamych rowerów. Ebike, to u mnie główny środek transportu, więc staram się wkładać przynajmniej osprzęt klasy średniej oraz elektrykę z najwyższej półki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 A jak można dbać, albo nie dbać o hamulec? Rozebrać i przesmarować co jakiś czas nie zaszkodzi. U mnie akurat smarowanie dało dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal883 Napisano 8 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 A mam jeszcze pytanko z innej beczki: powiedzcie mi, czy taka rama jest coś warta: http://i.ebayimg.com/00/s/NTYyWDEwMDA=/z/1ZwAAOSwstxVG5W-/$_35.JPGNie chodzi mi o rower ale o samą ramę, bo z punktu konstruktora roweru elektrycznego widzę dla niej kilka zalet: 1) stal - przyspawanie migomatem uchwytu na przewody, bagażnika do rozmieszczenia baterii jest o niebo łatwiej niż do alu. 2) ma pełną amortyzację, może nie tak skuteczną jak scott ale coś tam daje przy wyższych prędkościach chroni kręgosłup od przeciążeń... 3) w razie ewentualnych pęknięć czy złużycia tulei nie szkoda wyrzucić i kupić drugą 4) stal sama w sobie jest elastyczna, więc za nim coś pęknie od przeciążeń najpierw zazwyczaj się wygnie, czego nie doświadczymy w aluminium 5) przy rowerze elektrcznym ciężar nie gra większej roli... Natomiast zastanawiam się nad trwałością i jakością spawów - czy w porównaniu do np konstrukcji rowerów kross preria czy hexagon ona jest dużo mniej trwała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.