michal883 Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 Witam. Jak w temacie chciałbym zamontować sobie hamulec tarczowy na przód - szykuje się wymiana osprzętu i mam 2 opcje: tańsza - kupić avid bb7 i do tego klamko manetki shimano ef51 jak myślicie da to radę? zakup shimano br-m445 całego zacisku z klamką na hydraulice. Priorytetem jest siła hamowania i ścieralność materiałów, koszty eksploatacji: (buduje rower elektryczny, silnik 3KW vmax 70 rama od fulla, którą właśnie doposażam) Boje się trochę, że żeby zatrzymać 30 kg maszynę w raz ze mną 70kg rozpędzoną do 70km/h płyn w zacisku może się szybko zagotować, dlatego chyba linka, jak myślicie? Na hamulcach się nie znam, dlatego zdaje się na was Cytuj
Ychu Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 Lepiej było by kupić M615 i założyć klocki metaliczne z radiatorami. Wtedy spadnie temperatura płynu i wzrośnie siła. Jeśli BB7 to też powinien dać radę na metalikach , ale nie wiem czy wypadnie lepiej , raczej nie. Mechanik będzie tańszy w eksploatacji bo nie ma się tam co zepsuć. Cytuj
Ziemko Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 Mechanik będzie tańszy w eksploatacji bo nie ma się tam co zepsuć. Mechaniczne hample nie są "niezapsuwalne" po prostu tańsza opcja od hydrauliki podczas serwisu. BB7 to jedyne mechaniki mogące konkurować z hydrauliką jeśli chodzi o moc hamowania. Wątpię za to żeby twój e-bike rozpędzał się do 70km/h bo zwykle rower się do takiej prędkości nie rozpędza. Same e-bike elektryczne wspomaganie mają jedynie do 25km/h. Cytuj
Ychu Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 Mechaniczne hample nie są "niezapsuwalne" Praktycznie , po za tym jak się o nie dba to pochodzą długo. Cytuj
michal883 Napisano 8 Lipca 2015 Autor Napisano 8 Lipca 2015 A jak można dbać, albo nie dbać o hamulec? Nie bardzo rozumiem, wiadomo wymieniać okładziny na czas i regulować żeby tarcze nie tarły, coś jeszcze się z nimi robi - aha czasem umyś, żeby odpylić klocki. Co do mojej budowy rowerów, to zapraszam na forum.arbiter.pl tam są moje konstrukcje które na razie jeżdżą realnie 50-60km/h zarówno pionowe jak i poziome. Mam na swoim kącie około 10 przerobiony bajków. Mój nick to glebor; teraz przechodzę na nowe akumulatory li-po o wydajności 300A na 60V, pojemności 15Ah i silnik mxus 3000W mocy ciągłej i 14800W mocy chwilowej. Silnik bezszczotkowy w piaście bezprzekładniowy najmocniejszy jaki znalazłem. Wiadomo, że takim sprzętem nie jeździ się do końca, ale na prostej około 80km/h powinienem wycisnąć. Nie przekraczając tych 3KW. Od elektryfikacji można powiedzieć, że jestem specjalistą, natomiast mechanikę wolę zostawić komuś innemu, albo dopytać specjalistów z tego forum. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wezmę chyba avid bb7, jeżeli może on konkurować z shimano br-m445. Br-m615 to dla mnie troszkę zbyt duże wydatki, więc jeżeli avidy będą w miarę zbliżone do nich, to wolałbym mechaniczne. Przy dużych prędkościach nawet dobrze zamocowane pancerze na naszych łódzkich dziurach mimo wszystko ocierają i obijają sie o ramę, pancerze mniej więcej wymieniam po 10 tysiącach km, czyli raz na 3 miesiące, w każdym z eksploatowamych rowerów. Ebike, to u mnie główny środek transportu, więc staram się wkładać przynajmniej osprzęt klasy średniej oraz elektrykę z najwyższej półki. Cytuj
Ychu Napisano 8 Lipca 2015 Napisano 8 Lipca 2015 A jak można dbać, albo nie dbać o hamulec? Rozebrać i przesmarować co jakiś czas nie zaszkodzi. U mnie akurat smarowanie dało dużo. Cytuj
michal883 Napisano 8 Lipca 2015 Autor Napisano 8 Lipca 2015 A mam jeszcze pytanko z innej beczki: powiedzcie mi, czy taka rama jest coś warta: http://i.ebayimg.com/00/s/NTYyWDEwMDA=/z/1ZwAAOSwstxVG5W-/$_35.JPGNie chodzi mi o rower ale o samą ramę, bo z punktu konstruktora roweru elektrycznego widzę dla niej kilka zalet: 1) stal - przyspawanie migomatem uchwytu na przewody, bagażnika do rozmieszczenia baterii jest o niebo łatwiej niż do alu. 2) ma pełną amortyzację, może nie tak skuteczną jak scott ale coś tam daje przy wyższych prędkościach chroni kręgosłup od przeciążeń... 3) w razie ewentualnych pęknięć czy złużycia tulei nie szkoda wyrzucić i kupić drugą 4) stal sama w sobie jest elastyczna, więc za nim coś pęknie od przeciążeń najpierw zazwyczaj się wygnie, czego nie doświadczymy w aluminium 5) przy rowerze elektrcznym ciężar nie gra większej roli... Natomiast zastanawiam się nad trwałością i jakością spawów - czy w porównaniu do np konstrukcji rowerów kross preria czy hexagon ona jest dużo mniej trwała? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.