Grathon Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Witam. Jako że zostałem wkręcony w udział w Tour de Pologne Amatorów, jako ten....co jeździ na rowerze więcej niż przeciętny pracownik. Uznałem, a dlaczego nie. Nie dojade? To nie dojadę. A jeżeli w miarę dobrze pójdzie, to drużyną (3-4 osoby) zaczniemy zaliczać inne rajdy. Jako reprezentanci naszej firmy. Zakład opłaca, daje stroje, transport itepe itede. I mam kilka pytań. Po ostatniej wycieczce w Stronie Śląskie, uznałem że mam za małą kasetę na podjazdy. Jaką sobie kupić aby było mi lżej. Później napiszę jaką mam teraz, nie pamiętam (mam kasete 10s Ultegra 6600) Dodam, że nastawiamy się na zwykłą jazdę. Nie mamy ciśnienia na czołówkę czy wygraną. Po komentarzach w sieci, które czytałem, nie mamy na to szans. I jak się przygotować. Nigdy nie brałem udziału w zawodach. Wszelkie poradniki, tutoriale czy coś, mile widziane. I prosze bez komentarzy że TdPa to komercja, kpina, czy inne g**no. Tego jest aż nadto w sieci. Ale firma chce, to startujemy. A dlaczego nie? Może jak drużyna się zgra, to będzie przyszłościowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1978 Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Zakład opłaca, daje stroje, transport itepe itede. Ja też tak chcę Jednak są "normalni" pracodawcy, którzy dostrzegają człowieka a nie tylko zysk. Wszelkie poradniki, tutoriale czy coś, mile widziane. Zainwestuj na początek w książkę "KOLARSTWO PODSTAWY TRENINGU" - http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=kolarstwo%20podstawy%20treningu&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-cul-1-5-0629 W książce znajdziesz informacji które szukasz, w jaki sposób się przygotować do zawodów i nie tylko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 To jest tak, że albo podjazdy, albo sprint. Wybierając podjazdy zmień korbę na kompakt (50z/34z) i różnicę 3 zębów będziesz musiał na płaskim nadrabiać kadencją. Przy odpowiednio dużej mocy możesz sobie pozwolić na szerszy rozstaw biegów np 11-30z i wtedy przy kompaktowej korbie możesz całą trasę przejechać praktycznie z blatu nie zrzucając ani razu łańcucha na młynek. Wadą tak szerokich rozstawów jest duża różnica pomiędzy biegami - możesz częściej natrafić na momenty gdzie aktualne przełożenie to za mało żeby gonić, a kolejne szybko zużyje twoją energię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grathon Napisano 13 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 Witam. Z przodu mam 50/34. Tył coś dziwnego. Nie ściągałem kasety, ale udało mi się odczytać 12/13/17/19 3 ostatnie są zespolone, na boku jest napisane 21/24/27. Chyba ją rozbiorę, może doczytam resztę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 13 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 A jaką masz przerzutkę? Bo w mądrych internetach piszą że dla 6600 27z to max i kapryśnie chodzi z 28z. Więc może być konieczność wymiany tyłu na nowszą wersję wtedy łyknie nawet 32z przy dwóch koronkach z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dywyn Napisano 13 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 Nie jechałem tam nigdy, ale najbardziej stromy odcinek -> https://www.strava.com/segments/7758246 wielu (większość?) będzie wprowadzać rowery. Kasetka 12-27 powinna wystarczyć na większość wyścigu. Jedyna sensowna zmiana to 11-30 lub 12-30 tylko, że nie wiem jak wygląda sprawa kompatybilności. Można sobie na filmie pooglądać jak to wygląda: https://youtu.be/8lsBOaz5ne4?t=9m17s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grathon Napisano 14 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Witam. Książkę zamówiłem. Wózek to RD-6600, nie ma żadnych innych oznaczeń. Tylko Shimano, Japan RD-6600. Kaseta: 12(D1)/13T(DK)/14T(DL)/15T(DK)/16T(DK)/17T(DL)/19T(DL)/21/24/27 A tak przy okazji. Co oznaczają te skróty "DL""DK"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Wszystko oczywiście zależy od nogi, ale zestaw który masz w rowerze wydaje się odpowiedni dla tego profilu trasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Wózek to RD-6600, nie ma żadnych innych oznaczeń. Tylko Shimano, Japan RD-6600. RD - road seria 6000 czyli ultegra. Czeka ciebie wydatek z wymianą tyłu na 6700 jeżeli chcesz wpakować 30z Nie jechałem tam nigdy, ale najbardziej stromy odcinek -> https://www.strava.com/segments/7758246 wielu (większość?) będzie wprowadzać rowery. Kasetka 12-27 powinna wystarczyć na większość wyścigu. Jedyna sensowna zmiana to 11-30 lub 12-30 tylko, że nie wiem jak wygląda sprawa kompatybilności. Można sobie na filmie pooglądać jak to wygląda: https://youtu.be/8lsBOaz5ne4?t=9m17s Widać kto ma 30z z tyłu (zielona koszulka) 28z (biała) i 25z niebieska. Obierając taktykę postawił bym na zielonego - ok 100m przed szczytem będzie mógł ich dogonić, bo zachowa najwięcej energii. wysoka kadencja to podstawa. Przy takich nachyleniach przy kadencji ok 130+ rpm nie czuje się grawitacji i oporów powietrza. Zielony kręcił coś koło 86 więc też długo nie pociągnie ale ma największe szanse być pierwszy na szczycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grathon Napisano 14 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Powiem tak. Jezeli mi się spodobają wspinaczki, to kupię nowy wózek. W moim rejonie nie mam takich gór. Więc 30z jest mi praktycznie zbędne. Nie jechałem jeszcze wyżej jak 16/17z. Ale jeżeli wystapi sytuacja że zgramy się drużynowo, i będziemy mieli dalej startować, to tak. Jednak, na przyszły rok planuje kupic nowy rower, wiec w tym czasie wymiana wózka będzie zbędna. Chyba że go poskładam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grathon Napisano 9 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Witam. No i ukończyłem. Czas to 1:47. Jak na pierwszy raz nie jest źle. Czuję braki w przełożeniu, muszę mieć 32 z tyłu. I może nawet mniej niż 34 z przodu. Jak myślicie? Gliczarów podszedłem, nie dałem rady wjechać. Za słabe nogi. I powiem, że tutaj odczułem jak wielkie zniszczenia robią papierosy w mojej wydolności tlenowej. Ale postanowienie było - dojadę, podjadę, rzucam szlugi. No i jeszcze z 10kg zgubić Za rok mam plan zejścia poniżej 1:30. Wyjaśnijcie mi. Bo może nie wiem o czymś. Dlaczego większość ludzi podjazdy robiła na przełożeniu krzyżowym? Tzn, blat/32? I tak pod górę dawali. Nie miałem odwagi tak jechać, bałem się że łańcuch zerwę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 yjaśnijcie mi. Bo może nie wiem o czymś. Dlaczego większość ludzi podjazdy robiła na przełożeniu krzyżowym? Tzn, blat/32? I tak pod górę dawali. Nie miałem odwagi tak jechać, bałem się że łańcuch zerwę. Za szymon.bike : " 90 zasada OREC Euro mówi ‘nigdy nie zrzucaj z blatu’ " Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 @@Tofi, @@Grathon, Korba 50/34 jest w zupełności korbą wystarczającą do amatorskiego wyścigu w połączeniu z kasetą posiadającą najmniejszą koronkę 12T. Przeliczcie sobie kadencje. Polska to nie Pireneje, a wyścig amatorski. Mi przy układzie 50/14T zabrakło kadencji jedynie na zjeździe przy prędkości około 52 km/h - jeżeli dobrze pamiętam. Na prostej nigdy. Żeby kaseta 12T skończyła się przy blacie 50T, trzeba mieć naprawdę godną łydę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Wyjaśnijcie mi. Bo może nie wiem o czymś. Dlaczego większość ludzi podjazdy robiła na przełożeniu krzyżowym? Tzn, blat/32? I tak pod górę dawali. Nie miałem odwagi tak jechać, bałem się że łańcuch zerwę. Dlatego że wielu ludziom nie chce się zrzucać łańcucha, ja w szosie też tak często robię - w moim przypadku jest to możliwe bez ocierania łańcucha o wózek przerzutki. Nie urwiesz od tego łańcucha, chyba że jest za krótki. I raczej - jeśli były to rowery szosowe - kaseta nie miała 32 zębów, obecnie w rowerach fabrycznych najpopularniejsze są kasety 11-28, 12-30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dywyn Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Witam. No i ukończyłem. Czas to 1:47. Jak na pierwszy raz nie jest źle. Czuję braki w przełożeniu, muszę mieć 32 z tyłu. I może nawet mniej niż 34 z przodu. Jak myślicie? Gliczarów podszedłem, nie dałem rady wjechać. Za słabe nogi. I powiem, że tutaj odczułem jak wielkie zniszczenia robią papierosy w mojej wydolności tlenowej. Ale postanowienie było - dojadę, podjadę, rzucam szlugi. No i jeszcze z 10kg zgubić Za rok mam plan zejścia poniżej 1:30. Na Gliczarów trzeba mieć sporo mocy w nogach. Mi na tych najostrzejszych 650m wychodziło 4,3W/kg i 8,9km/h z kadencją 60 na przełożeniu 34/28. Znalazłbym jeszcze kilka innych miejsc gdzie z chęcią zrzuciłbym na 32 albo 34 z tyłu, ale zasadniczo dla tych kilku przejazdów w ciągu roku nie warto. 11-28 jest optymalne. Wyjaśnijcie mi. Bo może nie wiem o czymś. Dlaczego większość ludzi podjazdy robiła na przełożeniu krzyżowym? Tzn, blat/32? I tak pod górę dawali. Nie miałem odwagi tak jechać, bałem się że łańcuch zerwę. Poważnie większość ludzi jechała na takim przełożeniu? Ja nie zauważyłem nikogo. Wyścig był bardzo fajny i pewnie wszyscy za rok chcą poprawić swoje wyniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grathon Napisano 10 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Dywyn, serio. Na Zęba mnogo ludzi. Dojazd do mety to samo. Rozglądałem się na boki, i szukałem techniki na podjazdy Skoro tak piszecie, to znaczy, że mam jeszcze za mało mocy w nogach na takie podjazdy. Na Gliczarowie dojechałem do pierwszego zakrętu, i tu zszedłem. A fakt że wielu ludzi zatrzymywało się na środku drogi i tarasowało drogę tym co pedałowali, ile tam inwektyw leciało na takich, masakra. A pełen szacun dla chłopaka co wywalił się na rondzie. Cały zdarty, obandarzowany, zakrwawiony, 5km na piechotę do mety szedł. I dobry był też gość, co na jednym SPD jechał. Drugie zgubił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dywyn Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 To lepiej nie naśladować takich kolarzy Na podjazdach warto znaleźć swój optymalny rytm i bez szarpania kręcić do przodu. Zwykle wyższa kadencja będzie bardziej efektywna niż niższa. Zauważyłem, że wielu ludzi jadąc bardzo powali pod Ząb, który morderczym pojazdem nie jest, przepychało z kadencją w okolicy 50-60 i jednocześnie mogąc zredukować bieg. TdP dla amatorów miał fajny piknikowy klimacik i z tym, że powstaną korki na podjazdach i zjazdach trzeba było się liczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 I raczej - jeśli były to rowery szosowe - kaseta nie miała 32 zębów Zajrzyj do dokumentacji Claris. No i jeszcze z 10kg zgubić Zażyć żel i wyrzucić bidony przed podjazdem. Zawsze to koło kilograma mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Dokumentacja Claris i owszem, zawiera kasety z koronkami 32T, ale Claris dzieli się na dwie grupy, dedykowaną do kierownic prostych i do kierownic giętych. W fabrycznych kolarzówkach na Claris nie uświadczysz kasety z 32 zębami. Max to 13-26. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grathon Napisano 10 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Powiem tak, nie wiem czy to było 32. Ale były większe niż moja a mam 27. To samo jak byłem na Gliczarowie na rekonesansie, rozmawialiśmy z gościami, i mówili że mają 32. Jednego nawet trafiliśmy, to miał kasetę od MTB 12/36. I długi wózek. Całość DA. A przynajmniej były takie napisy. Trochę komicznie wyglądała ta kaseta na kole Ale działało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tessio Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Dokumentacja Claris i owszem, zawiera kasety z koronkami 32T, ale Claris dzieli się na dwie grupy, dedykowaną do kierownic prostych i do kierownic giętych. W fabrycznych kolarzówkach na Claris nie uświadczysz kasety z 32 zębami. Max to 13-26. Pierwsze z brzegu: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/defy.5/18819/76292/#specifications http://www.bikko.pl/rower-szosowy-raleigh-revenio-1-0-2014.html 11-32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Kaseta: Shimano CS-HG41-8, 11-32T - przecież to kaseta MTB, bodajże Acera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tessio Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Kaseta w Giancie to SRAM PG850, poza tym jakie to ma znaczenie, mowa była o ilości zębów i o nie występowaniu 11-32 w fabrycznych rowerach szosowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Zajrzyj do dokumentacji Claris. A więc zaglądamy. Claris jest grupą zdegenerowana, podobnie jak Sora, bo nie ma swoich grupowych kaset. Obie grupy korzystają z dobrze znanych kaset serii HG-50 -8 lub -9, w której to serii znajdują się konfiguracje mtb. Kasety szosowe seryjne (grupowe) mają oznaczenia CS-xx00 i z tego co kojarzę do momentu, gdy nie pojawiły się napędy 11sp koronka 32T w grupach szosowych nie występowała. W Dura Ace nie występuje do tej pory. Nikt nie zabroni zamontować kasety mtb w rowerze szosowym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vicher Napisano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 Cześć, Czy uczestnicy TdPa jechali tez na rowerach crosowych, bądż górskich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.