Skocz do zawartości

[TdPa] Start w zawodach.


Grathon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jako że zostałem wkręcony w udział w Tour de Pologne Amatorów, jako ten....co jeździ na rowerze więcej niż przeciętny pracownik. Uznałem, a dlaczego nie. Nie dojade? To nie dojadę. A jeżeli w miarę dobrze pójdzie, to drużyną (3-4 osoby) zaczniemy zaliczać inne rajdy. Jako reprezentanci naszej firmy. Zakład opłaca, daje stroje, transport itepe itede.

 

I mam kilka pytań. Po ostatniej wycieczce w Stronie Śląskie, uznałem że mam za małą kasetę na podjazdy. Jaką sobie kupić aby było mi lżej. Później napiszę jaką mam teraz, nie pamiętam (mam kasete 10s Ultegra 6600)

Dodam, że nastawiamy się na zwykłą jazdę. Nie mamy ciśnienia na czołówkę czy wygraną. Po komentarzach w sieci, które czytałem, nie mamy na to szans. I jak się przygotować. Nigdy nie brałem udziału w zawodach. Wszelkie poradniki, tutoriale czy coś, mile widziane.

 

I prosze bez komentarzy że TdPa to komercja, kpina, czy inne g**no. Tego jest aż nadto w sieci. Ale firma chce, to startujemy. A dlaczego nie? Może jak drużyna się zgra, to będzie przyszłościowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakład opłaca, daje stroje, transport itepe itede.

Ja też tak chcę ;) Jednak są "normalni" pracodawcy, którzy dostrzegają człowieka a nie tylko zysk.

Wszelkie poradniki, tutoriale czy coś, mile widziane.

Zainwestuj na początek w książkę "KOLARSTWO PODSTAWY TRENINGU" - http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=kolarstwo%20podstawy%20treningu&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-cul-1-5-0629 W książce znajdziesz informacji które szukasz, w jaki sposób się przygotować do zawodów i nie tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak, że albo podjazdy, albo sprint. Wybierając podjazdy zmień korbę na kompakt (50z/34z) i różnicę 3 zębów będziesz musiał na płaskim nadrabiać kadencją. Przy odpowiednio dużej mocy możesz sobie pozwolić na szerszy rozstaw biegów np 11-30z i wtedy przy kompaktowej korbie możesz całą trasę przejechać praktycznie z blatu nie zrzucając ani razu łańcucha na młynek. Wadą tak szerokich rozstawów jest duża różnica pomiędzy biegami - możesz częściej natrafić na momenty gdzie aktualne przełożenie to za mało żeby gonić, a kolejne szybko zużyje twoją energię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką masz przerzutkę? Bo w mądrych internetach piszą że dla 6600 27z to max i kapryśnie chodzi z 28z. Więc może być konieczność wymiany tyłu na nowszą wersję wtedy łyknie nawet 32z przy dwóch koronkach z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jechałem tam nigdy, ale najbardziej stromy odcinek -> https://www.strava.com/segments/7758246 wielu (większość?) będzie wprowadzać rowery. Kasetka 12-27 powinna wystarczyć na większość wyścigu. Jedyna sensowna zmiana to 11-30 lub 12-30 tylko, że nie wiem jak wygląda sprawa kompatybilności.

Można sobie na filmie pooglądać jak to wygląda: https://youtu.be/8lsBOaz5ne4?t=9m17s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Książkę zamówiłem.

Wózek to RD-6600, nie ma żadnych innych oznaczeń. Tylko Shimano, Japan RD-6600.

Kaseta: 12(D1)/13T(DK)/14T(DL)/15T(DK)/16T(DK)/17T(DL)/19T(DL)/21/24/27

CAM00159j_washxna.jpg

CAM00165j_washxep.jpg

A tak przy okazji. Co oznaczają te skróty "DL""DK"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wózek to RD-6600, nie ma żadnych innych oznaczeń. Tylko Shimano, Japan RD-6600.

RD - road seria 6000 czyli ultegra. Czeka ciebie wydatek z wymianą tyłu na 6700 jeżeli chcesz wpakować 30z

 

Nie jechałem tam nigdy, ale najbardziej stromy odcinek -> https://www.strava.com/segments/7758246 wielu (większość?) będzie wprowadzać rowery. Kasetka 12-27 powinna wystarczyć na większość wyścigu. Jedyna sensowna zmiana to 11-30 lub 12-30 tylko, że nie wiem jak wygląda sprawa kompatybilności.

Można sobie na filmie pooglądać jak to wygląda: https://youtu.be/8lsBOaz5ne4?t=9m17s

Widać kto ma 30z z tyłu (zielona koszulka) 28z (biała) i 25z niebieska. Obierając taktykę postawił bym na zielonego - ok 100m przed szczytem będzie mógł ich dogonić, bo zachowa najwięcej energii. wysoka kadencja to podstawa. Przy takich nachyleniach przy kadencji ok 130+ rpm nie czuje się grawitacji i oporów powietrza. Zielony kręcił coś koło 86 więc też długo nie pociągnie ale ma największe szanse być pierwszy na szczycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Jezeli mi się spodobają wspinaczki, to kupię nowy wózek. W moim rejonie nie mam takich gór. Więc 30z jest mi praktycznie zbędne. Nie jechałem jeszcze wyżej jak 16/17z. Ale jeżeli wystapi sytuacja że zgramy się drużynowo, i będziemy mieli dalej startować, to tak. Jednak, na przyszły rok planuje kupic nowy rower, wiec w tym czasie wymiana wózka będzie zbędna. Chyba że go poskładam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

 

No i ukończyłem. Czas to 1:47. Jak na pierwszy raz nie jest źle. Czuję braki w przełożeniu, muszę mieć 32 z tyłu. I może nawet mniej niż 34 z przodu. Jak myślicie?

Gliczarów podszedłem, nie dałem rady wjechać. Za słabe nogi. I powiem, że tutaj odczułem jak wielkie zniszczenia robią papierosy w mojej wydolności tlenowej. Ale postanowienie było - dojadę, podjadę, rzucam szlugi. No i jeszcze z 10kg zgubić :)

Za rok mam plan zejścia poniżej 1:30.

 

Wyjaśnijcie mi. Bo może nie wiem o czymś. Dlaczego większość ludzi podjazdy robiła na przełożeniu krzyżowym? Tzn, blat/32? I tak pod górę dawali. Nie miałem odwagi tak jechać, bałem się że łańcuch zerwę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

yjaśnijcie mi. Bo może nie wiem o czymś. Dlaczego większość ludzi podjazdy robiła na przełożeniu krzyżowym? Tzn, blat/32? I tak pod górę dawali. Nie miałem odwagi tak jechać, bałem się że łańcuch zerwę.

 

Za szymon.bike :

 

" 90 zasada OREC Euro mówi ‘nigdy nie zrzucaj z blatu’ " :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Tofi, @@Grathon,

Korba 50/34 jest w zupełności korbą wystarczającą do amatorskiego wyścigu w połączeniu z kasetą posiadającą najmniejszą koronkę 12T. Przeliczcie sobie kadencje. Polska to nie Pireneje, a wyścig amatorski. Mi przy układzie 50/14T zabrakło kadencji jedynie na zjeździe przy prędkości około 52 km/h - jeżeli dobrze pamiętam. Na prostej nigdy. Żeby kaseta 12T skończyła się przy blacie 50T, trzeba mieć naprawdę godną łydę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wyjaśnijcie mi. Bo może nie wiem o czymś. Dlaczego większość ludzi podjazdy robiła na przełożeniu krzyżowym? Tzn, blat/32? I tak pod górę dawali. Nie miałem odwagi tak jechać, bałem się że łańcuch zerwę.

 

Dlatego że wielu ludziom nie chce się zrzucać łańcucha, ja w szosie też tak często robię - w moim przypadku jest to możliwe bez ocierania łańcucha o wózek przerzutki. Nie urwiesz od tego łańcucha, chyba że jest za krótki.

I raczej - jeśli były to rowery szosowe - kaseta nie miała 32 zębów, obecnie w rowerach fabrycznych najpopularniejsze są kasety 11-28, 12-30.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

No i ukończyłem. Czas to 1:47. Jak na pierwszy raz nie jest źle. Czuję braki w przełożeniu, muszę mieć 32 z tyłu. I może nawet mniej niż 34 z przodu. Jak myślicie?

Gliczarów podszedłem, nie dałem rady wjechać. Za słabe nogi. I powiem, że tutaj odczułem jak wielkie zniszczenia robią papierosy w mojej wydolności tlenowej. Ale postanowienie było - dojadę, podjadę, rzucam szlugi. No i jeszcze z 10kg zgubić :)

Za rok mam plan zejścia poniżej 1:30.

Na Gliczarów trzeba mieć sporo mocy w nogach. Mi na tych najostrzejszych 650m wychodziło 4,3W/kg  i 8,9km/h z kadencją 60 na przełożeniu 34/28. Znalazłbym jeszcze kilka innych miejsc gdzie z chęcią zrzuciłbym na 32 albo 34 z tyłu, ale zasadniczo dla tych kilku przejazdów w ciągu roku nie warto. 11-28 jest optymalne.

 

 

Wyjaśnijcie mi. Bo może nie wiem o czymś. Dlaczego większość ludzi podjazdy robiła na przełożeniu krzyżowym? Tzn, blat/32? I tak pod górę dawali. Nie miałem odwagi tak jechać, bałem się że łańcuch zerwę.

Poważnie większość ludzi jechała na takim przełożeniu? Ja nie zauważyłem nikogo.

 

Wyścig był bardzo fajny i pewnie wszyscy za rok chcą poprawić swoje wyniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dywyn, serio. Na Zęba mnogo ludzi. Dojazd do mety to samo. Rozglądałem się na boki, i szukałem techniki na podjazdy :)

Skoro tak piszecie, to znaczy, że mam jeszcze za mało mocy w nogach na takie podjazdy.

Na Gliczarowie dojechałem do pierwszego zakrętu, i tu zszedłem. A fakt że wielu ludzi zatrzymywało się na środku drogi i tarasowało drogę tym co pedałowali, ile tam inwektyw leciało na takich, masakra.

A pełen szacun dla chłopaka co wywalił się na rondzie. Cały zdarty, obandarzowany, zakrwawiony, 5km na piechotę do mety szedł.

I dobry był też gość, co na jednym SPD jechał. Drugie zgubił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepiej nie naśladować takich kolarzy :) Na podjazdach warto znaleźć swój optymalny rytm i bez szarpania kręcić do przodu. Zwykle wyższa kadencja będzie bardziej efektywna niż niższa. Zauważyłem, że wielu ludzi jadąc bardzo powali pod Ząb, który morderczym pojazdem nie jest, przepychało z kadencją w okolicy 50-60 i jednocześnie mogąc zredukować bieg. TdP dla amatorów miał fajny piknikowy klimacik i z tym, że powstaną korki na podjazdach i zjazdach trzeba było się liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, nie wiem czy to było 32. Ale były większe niż moja a mam 27. To samo jak byłem na Gliczarowie na rekonesansie, rozmawialiśmy z gościami, i mówili że mają 32. Jednego nawet trafiliśmy, to miał kasetę od MTB 12/36. I długi wózek. Całość DA. A przynajmniej były takie napisy. Trochę komicznie wyglądała ta kaseta na kole :) Ale działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumentacja Claris i owszem, zawiera kasety z koronkami 32T, ale Claris dzieli się na dwie grupy, dedykowaną do kierownic prostych i do kierownic giętych. W fabrycznych kolarzówkach na Claris nie uświadczysz kasety z 32 zębami. Max to 13-26.

 

Pierwsze z brzegu:

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/defy.5/18819/76292/#specifications

 

http://www.bikko.pl/rower-szosowy-raleigh-revenio-1-0-2014.html

 

11-32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do dokumentacji Claris.

 

A więc zaglądamy. Claris jest grupą zdegenerowana, podobnie jak Sora, bo nie ma swoich grupowych kaset. Obie grupy korzystają z dobrze znanych kaset serii HG-50 -8 lub -9, w której to serii znajdują się konfiguracje mtb. Kasety szosowe seryjne (grupowe) mają oznaczenia CS-xx00 i z tego co kojarzę do momentu, gdy nie pojawiły się napędy 11sp koronka 32T w grupach szosowych nie występowała. W Dura Ace nie występuje do tej pory.

 

Nikt nie zabroni zamontować kasety mtb w rowerze szosowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...