Paweł 13 Napisano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2006 witam która kaseta waszym zdaniem jest lepsza shimano deore czy sram PG 970(X.7) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 7 Sierpnia 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2006 Starodawna legenda głosi, że kasety ze stajni Shimano są trwalsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2006 7.0 ma IMO niezłą trwałość, jeżdżę siłowo na niskiej kadencji, na razie trochę ponad 8500km (drugi łańcuch, zmieniłem po ~4000km) i nie ma mowy o przeskakiwaniu itp Następna też będzie Srama :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł 13 Napisano 7 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2006 jeden muwi shimano a druga Sram wiec co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2006 Co weźmiesz będzie dobre. Dokładnie nikt nie powie co jest lepsze bo zawsze będą zdania podzielone. Więc zrób sobie najlepiej losowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witt2 Napisano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2006 osobiscie mam już tylko kasety srama dwie 5.0 w zimowym rowerku (jedna smiga na 3 łańcuchy a druga na 1 łańcuch) a obecnie testuje 9.0 na której zrobiłem już około 2 tyś km złańcuchem sram pc-99 jak na razie ideał cicho i bezproblemowo miałem dwie kasety sh ( LX - 8rzedów) i padały do 3 -4 tyś km - nie wiem moze takie mi sie trafiły ale sie zraziłem ja polecam srama ale pewnie co wypowiedz to moze być inna . jedno wiem np kasety sram 5.0 są lekkie prawie jak XT, są tańsze i jak dla mnie dobre. taraz mam tą 9.0 waga 295 za 200 PLN a XTR waży 40 gram mniej za 550 PLN!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2006 miałem dwie kasety sh ( LX - 8rzedów) i padały do 3 -4 tyś km - nie wiem moze takie mi sie trafiły ale sie zraziłem Heheheh, jak ja jakiś rok temu napisałem na forum, że zajeździłem w ~4 tyś km 8-rzędowego LX'a to mi ktoś odpisał, że to najgorsza opinia o Shimano jaką słyszał :lol: :wink: To była moja ostatnia kaseta ze stajni Shimano (choć przez jakiś czas myślałem o XT, ale następna będzie PG-990 2006 ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witt2 Napisano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2006 ja miałem dwa jeden po drugim i masakra. 8 rzedowe LX to porażka ( wg mnie) teraz mam tego 9.0 wyglada super i jak dotąd chodzi idealnie ale to dopiero niewiele ponad 2 tyś km z tym że na jednym łańcuchu ale na sramach 5.0 zobaczyłem ze to nie ma wiekszego znaczenia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2006 8 rzedowe LX to porażka ( wg mnie) A wg mnie nie - wytrzymują normalne dystanse, ale nie warto ich kupować bo są drogie i ciężkie. A z jakim łańuchem jeździłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witt2 Napisano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2006 jedna miałem z łańcuchem srama pc-58 a po 800 km dałem jakiś wynalazek za 80 PLN ( kupiony w "hurtowni") niestety nazwy nie pamietam i nastepnego po kolejnych 800 km juz nie udało mi sie założyć wiec dojechałem do końca tj do niecałych 4 tys km , a druga z sh hg 70 i na jednym łańcuchu zrobiłem 3 tyś z groszami i koniec padło.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 waga 295 za 200 PLN a XTR waży 40 gram mniej za 550 PLN!!! witt2 nie chce sie czepiac ,ale chyba cos Ci sie pomylilo ,bo kasete XTR'a mozna dostac sporo taniej niz napisales ,oto link: http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=739 Sam widzisz ,ze nowa w sklepie kosztuje 355zl Drozsza jest ,ale nie o tyle ile podales ,a wypowiadac sie na temat pracy tych kaset nie moge ,poniewaz nie mialem nigdy okazji sprawdzic ani jednej, ani drugiej. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł 13 Napisano 13 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2006 jaką kasete wybrać do XC 11-32z czy 11-34z Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin5611 Napisano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2006 Zalezy od preferencji masz trochę pary w nogach t spoko styknie 11-28 ew.11-30 przy 3-rzędowej korbie.. jesli lubisz młynek itd:) albo nie masz zbyt dużej pary w nogach to 11-34/11-32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł 13 Napisano 13 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2006 a co to znaczy te 11-32z?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Senti Napisano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2006 Paweł 13 to oznacza ze najmniejsza koronka kasety ma 11 zebow a najwieksza 32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł 13 Napisano 14 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2006 a im mniej zębów to się ciężej jedzie ?? a im wiecej zębów to się lżej jedzie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uel Napisano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2006 No tak jakby.. Nie jeździłeś nigdy na rowerze z przerzutkami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ro35 Napisano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2006 chłopak młody, pewnie jeszce na wigry... bez urazy :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tichy Napisano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2006 a im mniej zębów to się ciężej jedzie ?? a im wiecej zębów to się lżej jedzie?? Jeśli chodzi o kasetę to tak. W przypadku przednich zębatek jest odwrotnie. Przykład: 1) masz z przodu wrzucony blat 44 zęby (taka ilość jest chyba najczęściej spotykana), z tyłu 11 --- na każdy obrót korby (tzn. jedno ,,pedałnięcie'') przypadają cztery obroty tylnego koła. 2) z przodu 44, z tyłu 28 --- na każdy obrót korby przypada mniej-więcej półtora obrotu tylnego koła. tak więc (przy identycznym ruchu nóg) w pierszym przypadku (44/11) musisz wykonać taką pracę by ,,zakręcić'' tylnym kołem 4 razy, w drugim przypadku praca do wykonania jest ponad dwukrotnie mniejsza a co za tym idzie ,,lżej się jedzie''. Dla treningu weź jakiś rower z przerzutkami i policz które biegi się pokrywają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.