popoz Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Witam wszystkich użytkowników forum. Posiadam rowerek Merida 5v i przebiłem ostatnio oponę. Chciałbym wymienić je na cieńsze oponki szosowe. Mam także prosta kierownice która chętnie wymienilbym na "baranka".Czy ma to sens jeśli chialbym próbować bawić się w kolarstwo? Z jakimi kosztami muszę się liczyć? I czy bardziej opłacało by się kupix nowy rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 merida ta to słaba baza, pod kolarzówkę. pojeździj jak jest, albo jakąś przechodzoną kolarzówkę kup Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popoz Napisano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Mógłbyś wyjaśnić czemu to słaba baza dla amatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 1. nie ta geometria ramy 2. przydałoby się wymienić widelec na sztywny (300 ziko) 2. do baranka założysz tylko klamkomanetki szosowe (najtańsze gnioty są po 250) 3. Klamki szosowe nie będą działać z fałkami mtb 4. jak już założysz opony slick, to pozostanie napęd o zbyt małym przełożeniu a korby szosowej nie wsadzisz. n. a jak już wszystko wymienisz to się okaże, że wydałeś walizke pieniędzy a w dalszym ciągu masz ciężkiego gniota. Jedyne co ma sens to opony 1.25 cala i ewentualnie używany sztywny widelec wstawić do tego roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeeek07 Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Za 400 - 500 zł kupisz już na Allegro całkiem dobre 20 letnie rowerki szosowe, więc przebudowa niekoniecznie może się opłacać. Zwłaszcza gdyby się okazała, że jazda takim rowerem Ci nie odpowiada, to zawsze można wrócić do swojej Meridy. Zresztą im więcej rowerów tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popoz Napisano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Hmm dzięki wielkie za wyjaśnienie tematu. Czyli nie ma żadnego sensu wrzucać oponek np 700c? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Może być problem z oponami 700c na obręcz pod 26" Jeśli to 29er, to kup tanie opony 700x32c, zablokuj amor i zobacz czy się podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Panie, jakie 700c jak to jest obręcz 26 cali, czyli 559 mm. 700c to 28 cali, nie ma bata żeby to pasowało bez zmiany obręczy Co do przeróbki to również myślę że to słaby pomysł... oponki można kupić jakieś tanie 26x1.5, koszt niewielki a opory spadną znacząco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popoz Napisano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 merida crossway 5v jaką posiadam ma kółka 28" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 A to przepraszam uniżenie Wtedy oczywiście opony 700c / 622mm / 28" czy jak tam zwał. Takie coś będzie zauważalnie węższe niż fabryczne 40 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 merida crossway 5v jaką posiadam ma kółka 28" no to wstaw jakieś 32-35 mm szer opony i już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.