Skocz do zawartości

[2500] Cross - Unibke Viper Disc GTS 2015 vs Giant Roam 1 Disc 2015

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Szukam porady, na który rower się zdecydować. Oba modele mogę mieć za około 2500zł. Dotychczas nie miałem tak drogiej maszyny (max 600zł) więc nie mam zbyt dużego doświadczenia. Wzrost i waga 185/85. Mieszkam w Poznaniu więc będzie używany przeważnie w terenie miejskim i leśnym, ale lubię także agresywniejszą jazdę (jakieś wypady w dziksze/mniej płaskie tereny)

Początkowo się zastanawiałem nad Viper Disc (bez hamulców tarczowych) ale słyszałem że inwestycja w nie jest całkiem słuszna. Miałem okazję przejechać się na Roam 2 kolegi, ale tam hamulce tarczowe Tektro mnie po prostu rozczarowały. Z kolei w sklepie rowerowym miałem okazje spróbować Roam 0  (nie mieli Roam 1) i tam już widać było wyraźną różnicę w jakości. Prosiłbym także o potwierdzenie/zaprzeczenie czy słusznie jest inwestować kilkaset złotych wiecej w hamulce tarczowe zamiast V-Brake.

Pytanie kolejne, na co patrzeć porównując poniższe modele. Rozwiązanie siodełka na amortyzatorze w Viperze jest solidne i z czasem nie będzie to wada? Czy odczuwalna jest różnica w osprzęcie; Giant ma manetki i przednią przerzutkę Deore, a Viper tu ma niższą klasę. Jak patrzeć na jakość hamulców? Viper ma cyfrowo wyższy model Shimano, czy to jednoznacznie wskazuje na jego przewagę? Jak wygląda kwestia wytrzymałości roweru? Dożywotnia gwarancja u Gianta to znaczna zaleta?

Ojciec dosłownie kilka dni temu zakupił sobie Crossfire GTS

http://www.unibike.pl/crossfiregts.php

Jest to dobre odniesienie do tego jak się będzie jeździło na Viperze?

Zauważyłem także, że prawie wszystkie rowery typu Cross mają skok amortyzatora nie większy niż 63mm. Skok w Unibike rzędu 75mm można zaliczyć na plus?

Linki do rowerów z tematu

Viper Disc GTS

http://www.unibike.pl/viperdiscgts.php

Giant Roam 1 Disc

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.1.disc/18845/76316/