Skocz do zawartości

[hamulce] Przycinanie przewodu i odpowietrzenie


empe

Rekomendowane odpowiedzi

Będę zmieniał hamulce na model SLX i jak przyciąć przewód a następnie poprawnie go zamocować już wiem, ale ciągle mam dylemat co do odpowietrzenia? Czy muszę specjalnie kupować jakiś zestaw do odpowietrzenia, czy może jednak da się to jakoś zrobić domowym sposobem? Bo rozumiem odpowietrzyć należy tylko klamkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jakiś niedrogi zestaw do odpowietrzania układów shimano możecie polecić?

W aucie wymiana płynu hamulcowego to dla mnie pikuś, więc myślę że i tu bym sobie poradził tylko muszę wiedzieć czym to zrobić tak żeby wszystko pasowało do tych hamulców SLX?

Płyn to rozumiem typowy dot4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Shimano wlewamy olej mineralny, dot mógłby je zabić ;) 

Co do odpowietrzania to tak naprawdę wystarczy strzykawka i wężyk który pasuje na odpowietrznik w zacisku więc można popróbować z czymś co w domu zalega. Ja odpowietrzałem w ten sposób że pompowałem klamką aż będzie miała niewielki skok (około 10 razy) i trzymając wciśniętą dźwignię hamulca delikatnie popuszczałem śrubę w zacisku tak aby płyn wypłynął. Po powtórzeniu tej czynności kilka razy hamulec pracował świetnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie wymiana płynu hamulcowego to dla mnie pikuś

 

Dla mnie tez ;)

 

 

 

 

Ale ja proponowalbym wpychac plyn do zacisku niz pompowac tak jak w aucie ;)

 

Strzykawka z olejem plus wezyk i ogien, oczywiscie brak powietrza w strzykwace i wezyku to podstawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj 2zł w strzykawkę i wężyk do kroplówki. 
Ewentulanie zamawiając hamluce wytarguj lub dokup lejek z zatyczką (hasło Bleeding tool Shimano) koszt 10-15zł. 

http://cdn.bicyclehero.com/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/h/shimano_sm-disc_br-m575_bleeding_tool.jpg

na Youtubach znajdziesz filmiki jak przeprowadzić operację skracania: 





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy po przycięciu przewodu nie wystarczyłoby tylko założyć zalanego płynem zbiorniczka (strzykawki) na klamkę i naciskać klamką? Powietrze które dostało się tylko w miejscu łączenia powinno powędrować do góry a niewielki ubytek płynu uzupełniony poprzez zaciągnięcie ze zbiorniczka.

Czy w tym przypadku jest sens wtłaczać płyn przez cały układ zaczynając od zacisku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są różne strategie odpowietrzania. chyba pełna prawidłowa procedura to założenie lejka na zbiorniczek, wpompowanie całkiem nowego płynu od zacisku do zbiorniczka/klamki, następnie założenie worka na wężyk przy zacisku, zalanie w lejku nowego płynu i klasyczne odpowietrzenie jak w samochodzie - naciskasz dynamicznie, trzymasz, popuszczasz śrubkę, trochę płynu ucieka do worka, zakręcasz, znowu kilka razy naciskasz itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki kolor oleju jest w fabrycznie zalanych heblach Shimano? Robiłem dziś skracanie przewodów i odpowietrzanie M615 (nówek) i płyn w nich był przezroczysty :pinch: Olej którego użyłem do odpowietrzania zaś ciemnoczerwony i wyczytałem że taki właśnie jest oryginalny Shimano. Ktoś zna rozwiązanie tej zagadki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tutaj masz bardzo dobry filmik, jak zrobić to domowym sposobem (strzykawki i wężyk) bez użycia specjalnego zestawu do odpowietrzania:

 

 

Polecam zresztą też inne filmiki Dominika. Bardzo dokładnie i przystępnie tłumaczone kwestie napraw i serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najlepsza metoda odpowietrzania to na 2 strzykawki. Jedną z wężykiem zakładasz na zacisk drugą bez tłoka wkręcasz w miejsce lejka/śruby do odpowietrzania, będzie zbierać nadmiar oleju. Do strzykawki z wężykiem nabierasz oleju i zakładasz na śrubę do odpowietrzania. Oczywiście musisz zrobić to tak aby w takim układzie nie było powietrza. Zaczynasz tłoczyć olej od strony zacisku, fizyka zadziała i powietrze powędruję w górę układu. Następnie parę razy wciskasz klamkę i znów tłoczysz olej od strony zacisku. Czynność powtarzasz do momentu aż w oleju nie będzie pęcherzyków.

Co do oleju w nowych hamulcach Simano to u mnie w Deorkach był przezroczysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zadać tu jedno pytanie związane z kwestią tarczówek/ odpowietrzania/ montażu układu - nie chcę specjalnie zakładać nowego tematu, a jednoznacznej odpowiedzi na pytanie nie znalazłem. W internecie krążą różne wersje.

Otóż, czy w zmontowanym, zalanym i odpowietrzonym już układzie hamulca Shimano M785, mogę zmienić kąt wejścia przewodu w zacisk bez utraty oleju lub innych nieprzyjemność? Widzę, że jest to przykręcane imbusem i nie wiem, czy jest opcja regulacji tego kąta bez konieczności ponownego odpowietrzania układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...