empe Napisano 6 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Będę zmieniał hamulce na model SLX i jak przyciąć przewód a następnie poprawnie go zamocować już wiem, ale ciągle mam dylemat co do odpowietrzenia? Czy muszę specjalnie kupować jakiś zestaw do odpowietrzenia, czy może jednak da się to jakoś zrobić domowym sposobem? Bo rozumiem odpowietrzyć należy tylko klamkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinder85 Napisano 6 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Skrócić kable w tych heblach możana bez odpowietrzania, uważaj jak będziesz ciął żeby płyn sie nie wylewał a te kilka kropel zbiorniczek wyrównawczy uzupełni... robiłem to dziesiątki razy, naprawdę nie ma potrzeby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 6 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Odpowietrza sie uklad a nie klamke. Jezeli zapowietrzysz uklad musisz kupic olej mineralny shimano i zastosowac sie do https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=yNSaVb6hJcWrsgH0tIeICw&url=http://bike.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Deore-XT/SI_0116A/SI-0116A-001-00-Eng_v1_m56577569830746864.pdf&ved=0CC8QFjAE&usg=AFQjCNH4MaCdzH5OEr2Ijm4l3HDzm_y3SA&sig2=nIbASR6rUmlcOjmI06gS9g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert93 Napisano 6 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Kilka razy przycinałem przewody w hamulcach Shimano i ani razu nie musiałem odpowietrzać. Wystarczy uważać, aby płyn nie wyleciał z klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 No tak, tylko to że hamulce działają nie musi oznaczać że nie mamy powietrza w układzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Bardzo rozsądne podejście. Dlatego do obowiazków przy serwisie rowerowych układów hamulcowych należy ponowne zalanie i odpowietrzenie układu po jego rozszczelnieniu. To dla Twojego bezpieczeństwa i zgodnie z zasadami hydrauliki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Czy jakiś niedrogi zestaw do odpowietrzania układów shimano możecie polecić? W aucie wymiana płynu hamulcowego to dla mnie pikuś, więc myślę że i tu bym sobie poradził tylko muszę wiedzieć czym to zrobić tak żeby wszystko pasowało do tych hamulców SLX? Płyn to rozumiem typowy dot4 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Do Shimano wlewamy olej mineralny, dot mógłby je zabić Co do odpowietrzania to tak naprawdę wystarczy strzykawka i wężyk który pasuje na odpowietrznik w zacisku więc można popróbować z czymś co w domu zalega. Ja odpowietrzałem w ten sposób że pompowałem klamką aż będzie miała niewielki skok (około 10 razy) i trzymając wciśniętą dźwignię hamulca delikatnie popuszczałem śrubę w zacisku tak aby płyn wypłynął. Po powtórzeniu tej czynności kilka razy hamulec pracował świetnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 W aucie wymiana płynu hamulcowego to dla mnie pikuś Dla mnie tez Ale ja proponowalbym wpychac plyn do zacisku niz pompowac tak jak w aucie Strzykawka z olejem plus wezyk i ogien, oczywiscie brak powietrza w strzykwace i wezyku to podstawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheGie Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Zainwestuj 2zł w strzykawkę i wężyk do kroplówki. Ewentulanie zamawiając hamluce wytarguj lub dokup lejek z zatyczką (hasło Bleeding tool Shimano) koszt 10-15zł. http://cdn.bicyclehero.com/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/h/shimano_sm-disc_br-m575_bleeding_tool.jpgna Youtubach znajdziesz filmiki jak przeprowadzić operację skracania: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Tak się zastanawiam czy po przycięciu przewodu nie wystarczyłoby tylko założyć zalanego płynem zbiorniczka (strzykawki) na klamkę i naciskać klamką? Powietrze które dostało się tylko w miejscu łączenia powinno powędrować do góry a niewielki ubytek płynu uzupełniony poprzez zaciągnięcie ze zbiorniczka. Czy w tym przypadku jest sens wtłaczać płyn przez cały układ zaczynając od zacisku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 są różne strategie odpowietrzania. chyba pełna prawidłowa procedura to założenie lejka na zbiorniczek, wpompowanie całkiem nowego płynu od zacisku do zbiorniczka/klamki, następnie założenie worka na wężyk przy zacisku, zalanie w lejku nowego płynu i klasyczne odpowietrzenie jak w samochodzie - naciskasz dynamicznie, trzymasz, popuszczasz śrubkę, trochę płynu ucieka do worka, zakręcasz, znowu kilka razy naciskasz itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Tylko z tego co widzę to ten płyn nie jest wcale taki tani :/ I pytanie czy 50ml starczy na takie dokładne odpowietrzanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba4 Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Jeśli nie narozlewasz to powinno wystarczyć na 2 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Panowie jaki kolor oleju jest w fabrycznie zalanych heblach Shimano? Robiłem dziś skracanie przewodów i odpowietrzanie M615 (nówek) i płyn w nich był przezroczysty Olej którego użyłem do odpowietrzania zaś ciemnoczerwony i wyczytałem że taki właśnie jest oryginalny Shimano. Ktoś zna rozwiązanie tej zagadki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Właśnie, dołączę się do pytania kolegi wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Zdarzał sie być pomarańczowy, blado czerwony, z krwistym w nowym hebelku się nie spotkałem, podobnie jak i z białym. Ale kolor tu o niczym nie świadczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 1 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Ale kolor tu o niczym nie świadczyNo nie wiem. Jeśli to ten sam płyn, od tego samego producenta to wydaje się logiczne że i kolor powinien być identyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Płyn można mieszać tak czy siak więc nie ma problemu, tam z ciekawości zapytałem [emoji6] bo będę zmieniał Klameczki [emoji4] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Tutaj masz bardzo dobry filmik, jak zrobić to domowym sposobem (strzykawki i wężyk) bez użycia specjalnego zestawu do odpowietrzania: Polecam zresztą też inne filmiki Dominika. Bardzo dokładnie i przystępnie tłumaczone kwestie napraw i serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 No Domin fajnie objaśnia wszystko co i jak [emoji6] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemokolarz Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Moim zdaniem najlepsza metoda odpowietrzania to na 2 strzykawki. Jedną z wężykiem zakładasz na zacisk drugą bez tłoka wkręcasz w miejsce lejka/śruby do odpowietrzania, będzie zbierać nadmiar oleju. Do strzykawki z wężykiem nabierasz oleju i zakładasz na śrubę do odpowietrzania. Oczywiście musisz zrobić to tak aby w takim układzie nie było powietrza. Zaczynasz tłoczyć olej od strony zacisku, fizyka zadziała i powietrze powędruję w górę układu. Następnie parę razy wciskasz klamkę i znów tłoczysz olej od strony zacisku. Czynność powtarzasz do momentu aż w oleju nie będzie pęcherzyków. Co do oleju w nowych hamulcach Simano to u mnie w Deorkach był przezroczysty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bugmenot1 Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Pozwolę sobie zadać tu jedno pytanie związane z kwestią tarczówek/ odpowietrzania/ montażu układu - nie chcę specjalnie zakładać nowego tematu, a jednoznacznej odpowiedzi na pytanie nie znalazłem. W internecie krążą różne wersje. Otóż, czy w zmontowanym, zalanym i odpowietrzonym już układzie hamulca Shimano M785, mogę zmienić kąt wejścia przewodu w zacisk bez utraty oleju lub innych nieprzyjemność? Widzę, że jest to przykręcane imbusem i nie wiem, czy jest opcja regulacji tego kąta bez konieczności ponownego odpowietrzania układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Możesz , poluzuj minimalnie i voila Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bugmenot1 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Podziękował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.