Skocz do zawartości

[hamulce] Przycinanie przewodu i odpowietrzenie


empe

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Będę zmieniał hamulce na model SLX i jak przyciąć przewód a następnie poprawnie go zamocować już wiem, ale ciągle mam dylemat co do odpowietrzenia? Czy muszę specjalnie kupować jakiś zestaw do odpowietrzenia, czy może jednak da się to jakoś zrobić domowym sposobem? Bo rozumiem odpowietrzyć należy tylko klamkę?

Napisano

Skrócić kable w tych heblach możana bez odpowietrzania, uważaj jak będziesz ciął żeby płyn sie nie wylewał a te kilka kropel zbiorniczek wyrównawczy uzupełni... robiłem to dziesiątki razy, naprawdę nie ma potrzeby ;)

Napisano

Kilka razy przycinałem przewody w hamulcach Shimano i ani razu nie musiałem odpowietrzać. Wystarczy uważać, aby płyn nie wyleciał z klamki.

Napisano

Bardzo rozsądne podejście.

Dlatego do obowiazków przy serwisie rowerowych układów hamulcowych należy ponowne zalanie i odpowietrzenie układu po jego rozszczelnieniu.

To dla Twojego bezpieczeństwa i zgodnie z zasadami hydrauliki.

 

 

 

Napisano

Czy jakiś niedrogi zestaw do odpowietrzania układów shimano możecie polecić?

W aucie wymiana płynu hamulcowego to dla mnie pikuś, więc myślę że i tu bym sobie poradził tylko muszę wiedzieć czym to zrobić tak żeby wszystko pasowało do tych hamulców SLX?

Płyn to rozumiem typowy dot4 ?

Napisano

Do Shimano wlewamy olej mineralny, dot mógłby je zabić ;) 

Co do odpowietrzania to tak naprawdę wystarczy strzykawka i wężyk który pasuje na odpowietrznik w zacisku więc można popróbować z czymś co w domu zalega. Ja odpowietrzałem w ten sposób że pompowałem klamką aż będzie miała niewielki skok (około 10 razy) i trzymając wciśniętą dźwignię hamulca delikatnie popuszczałem śrubę w zacisku tak aby płyn wypłynął. Po powtórzeniu tej czynności kilka razy hamulec pracował świetnie. 

Napisano
W aucie wymiana płynu hamulcowego to dla mnie pikuś

 

Dla mnie tez ;)

 

 

 

 

Ale ja proponowalbym wpychac plyn do zacisku niz pompowac tak jak w aucie ;)

 

Strzykawka z olejem plus wezyk i ogien, oczywiscie brak powietrza w strzykwace i wezyku to podstawa :)

Napisano

Tak się zastanawiam czy po przycięciu przewodu nie wystarczyłoby tylko założyć zalanego płynem zbiorniczka (strzykawki) na klamkę i naciskać klamką? Powietrze które dostało się tylko w miejscu łączenia powinno powędrować do góry a niewielki ubytek płynu uzupełniony poprzez zaciągnięcie ze zbiorniczka.

Czy w tym przypadku jest sens wtłaczać płyn przez cały układ zaczynając od zacisku?

Napisano

są różne strategie odpowietrzania. chyba pełna prawidłowa procedura to założenie lejka na zbiorniczek, wpompowanie całkiem nowego płynu od zacisku do zbiorniczka/klamki, następnie założenie worka na wężyk przy zacisku, zalanie w lejku nowego płynu i klasyczne odpowietrzenie jak w samochodzie - naciskasz dynamicznie, trzymasz, popuszczasz śrubkę, trochę płynu ucieka do worka, zakręcasz, znowu kilka razy naciskasz itd.

Napisano

Panowie jaki kolor oleju jest w fabrycznie zalanych heblach Shimano? Robiłem dziś skracanie przewodów i odpowietrzanie M615 (nówek) i płyn w nich był przezroczysty :pinch: Olej którego użyłem do odpowietrzania zaś ciemnoczerwony i wyczytałem że taki właśnie jest oryginalny Shimano. Ktoś zna rozwiązanie tej zagadki?

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Zdarzał sie być pomarańczowy, blado czerwony, z krwistym w nowym hebelku się nie spotkałem, podobnie jak i z białym. Ale kolor tu o niczym nie świadczy.

Napisano

Ale kolor tu o niczym nie świadczy

No nie wiem. Jeśli to ten sam płyn, od tego samego producenta to wydaje się logiczne że i kolor powinien być identyczny.
Napisano

Płyn można mieszać tak czy siak więc nie ma problemu, tam z ciekawości zapytałem [emoji6] bo będę zmieniał Klameczki [emoji4]

Napisano

Tutaj masz bardzo dobry filmik, jak zrobić to domowym sposobem (strzykawki i wężyk) bez użycia specjalnego zestawu do odpowietrzania:

 

 

Polecam zresztą też inne filmiki Dominika. Bardzo dokładnie i przystępnie tłumaczone kwestie napraw i serwisu.

Napisano

Moim zdaniem najlepsza metoda odpowietrzania to na 2 strzykawki. Jedną z wężykiem zakładasz na zacisk drugą bez tłoka wkręcasz w miejsce lejka/śruby do odpowietrzania, będzie zbierać nadmiar oleju. Do strzykawki z wężykiem nabierasz oleju i zakładasz na śrubę do odpowietrzania. Oczywiście musisz zrobić to tak aby w takim układzie nie było powietrza. Zaczynasz tłoczyć olej od strony zacisku, fizyka zadziała i powietrze powędruję w górę układu. Następnie parę razy wciskasz klamkę i znów tłoczysz olej od strony zacisku. Czynność powtarzasz do momentu aż w oleju nie będzie pęcherzyków.

Co do oleju w nowych hamulcach Simano to u mnie w Deorkach był przezroczysty.

Napisano

Pozwolę sobie zadać tu jedno pytanie związane z kwestią tarczówek/ odpowietrzania/ montażu układu - nie chcę specjalnie zakładać nowego tematu, a jednoznacznej odpowiedzi na pytanie nie znalazłem. W internecie krążą różne wersje.

Otóż, czy w zmontowanym, zalanym i odpowietrzonym już układzie hamulca Shimano M785, mogę zmienić kąt wejścia przewodu w zacisk bez utraty oleju lub innych nieprzyjemność? Widzę, że jest to przykręcane imbusem i nie wiem, czy jest opcja regulacji tego kąta bez konieczności ponownego odpowietrzania układu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...