Skocz do zawartości

[klamki hamulcowe Shimano] - blaszka w zbiorniczku


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam DualControle hydrauliczne LX. Wewnątrz obu zbiorniczków są jakieś luźno goniące małe blaszki do niczego w środku nie pasujące. Wie ktoś może po co one w środku są ?

 

--- 23.08.07.:

 

Tyle czasu i nic, marnizna z wiedzą (moją też) :)

  • 1 rok później...
Napisano

dobze ze mi powiedziales bo intrukcja jakas nie teges ;)

 

Mam do Ciebie pytanie :P Jak regulujesz swoje Lx . Ja mam takie same LX dual control ale nie umie sobie poradzic ;)

 

1.odkrecam sruby mocujace hamulec <hamule chodzi lewo-prawo wzgledem kola>

2.Zaciskam hamulec na chama i daje opaske samozaciskowa

3.przykrecam sruby z powrotem powoli i delikatnie

4 .zrywam opaski

 

hamulec i tak mi ociera .....

 

Czy jest jakis sposob regulacji odstepow klockow od tarczy ??

 

Czy sa jeszcze jakies /srubki/pokretkla/zaciski ktore sluza do regulacji ??

 

I jeszcze jedno pytano. Jak wciskam przedni hamulec to moge tylko 1-2 cm go wcisnac a tylny moge wcisnac 2-3,5 cm - Czy tak powino byc ???

 

Sprzet nowy kross A8

Napisano

a po co dajesz opaske samozaciskową? przycisnij klamke i nie na chama bo to nie młot i kowadło tylko delikatny sprzet. jedna reką trzymasz dzwignie druga przykrecasz imbusem sruby przy zacisku.

to nie zawsze sie sprawdza.

lepszym sposobem jest odwrocic rower do gory nogami (chyba ze masz mozliwosc go powiesic tak zeby nie dotykal kolami ziemi). luzujesz sruby od ustawiania zacisku. patrzac przez szczeline w zacisku od gory oceniasz jak ustawic zacisk tak by szpara miedzy klockami a tarcza byla taka sama z obu stron. przykrecasz sruby ale nie do oporu. lekko - tak by zacisk byl przykrecony ale dawal sie jeszcze ruszyc. krecisz kolem, sluchasz czy ociera czy nie. jak ociera to znowu patrzysz w szczeline zacisku i zakrecasz kolem - patrz w ktorym miejscu ociera. zazwyczaj minimalne bicie ma kazda tarcza. w momencie gdy dotyka ona klocka to przesuwasz zacisk tak by odsunac go od klocka. krecisz znowu i sluchasz. jesli jest cisza to dociskajac zacisk do adaptera dokrecasz sruby regulacyjne. krecisz kolem i sluchasz. nie ociera to dobrze. znowu naciskasz hamulec tym razem przy mocno rozkreconym kole. klocki musza sie ulozyc. jesli nie ociera to masz sukces jesli ociera to wracasz powyzej

 

nie wiem co znaczy dla ciebie wcisnac hamulec. czy robisz to na hama tak jak opisales przy ustawianiu zacisku?

wlasciwie kazdy hamulec ma tak ze klamka od tylnego jest ciut bardziej miekka i da sie troche mocniej i dalej docisnac. nie powinna byc to jednak duza roznica przod a tyl. mysle ze gdyby byla juz 5 mm to uznalbym hamulec za zapowietrzony/.

Napisano

Tobo posluchalem Twoich rad ale ciagle nic nie wyszło .... przednie kolko obraca sie 2-3 razy dluzej ...... ;)

 

Ehh co do klamki - da sie sprawdzic czy jest zapowietrzony ??

 

Sorry ze Was męcze ale to moj pierwszy kontakt z tarczowkami ;) ja sie na V brakach wychowalem ...

Napisano

czy da sie sprawdzic? tak - przez odpowietrzenie.

potrzeba ci do tego olej mineralny shimano jesli chcesz koniecznie miec firmowy albo olej LHM do zawieszen hydropneumatycznych citroena. poza tym wezyk o srednicy pasujacej na odpowietrznik (taka sruba na zacisku przykryta kapturkiem z gumy, dwie strzykawki.

 

rozepchnij tloki hamulca - wyciagnij klocki sprawdz czy nie maja zadziorów.

sprawdz czy tloki zacisku rowno wysuwaja sie z zacisku.

sprawdz czy tarcza jest prosta.

Napisano

Tylne koło zawsze będzie obracało się krócej niż przednie, powodem jest opór stawiany przez bębenek. Jeśli nie słyszysz ocierania tarczy o klocki, to wszystko jest w porządku. Jeśli tarcza ociera, to próbuj ustawiać do oporu, za którymś razem na pewno się uda. Ostatnio walczyłem z moim przodem dwa dni, chyba za 20 razem się udało.

Napisano

przod to rachciach i juz jest zrobiony .... dzis sie poddalem i ide do jutro do serwisu ;) wstyd mi .....

 

Wymiane oleju juz przerobilem <teoretycznie> nie powino byc z tym problemow ale czy jak wlalem juz nowy olej to ma wciskac hamulec tak dlugo az przestana sie wydobywac bombelki ... tak ?? I czy przy tej operacji olej mi sie nie wyleje ze zbiorniczka ??

Napisano

madmun - jak spróbuj jeszcze raz, jak będziesz przykręcał zacisk to dokręcaj po ćwierć/pół obrotu każdą śrubę, a nie najpierw jedną a potem drugą. Jeśli zakręcasz mocno jedną, to zacisk zawsze Ci się obróci, a jak będziesz dokręcał je po równo to się nie poruszy, bo w druga śruba będzie zawsze stawiała podobny opór.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...