BartZ Napisano 5 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2015 Witam Szanownych Kolegów. Chciałbym - zamierzam przesiąść sie z MTB na przełaj. Moje trasy do tej pory kształtowały sie prawie wyłącznie po asfaltach lub ścieżkach rowerowych. Rower w głównej mierze wykorzystuje do dojazdów do pracy, przejażdżek popołudniowo-weekendowych i lekkich treningów. Chciałbym czasami wjechać na jakiś nieutwardzony grunt. W chwili obecnej posiadam 29era. Moje pytanie do doświadczonych kolegów czy warto zamienić 29era na typowy przełaj ? Na rowerze śmigam przez większą cześć roku. Troszkę przeraża mnie kierownica w przełaju- baranek ;-) Dziękuje za pomoc :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 5 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2015 Skoro "przeraża" Ciebie baranek to nie "warto". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 5 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2015 No to proste... Ani przełaj, ani emtebek, tylko cross. Na płaskim poleci a w bocznej drodze lub gruntowej ścieżce nie zakopie się. Szczególnie jeśli masz angsta na drop bar'a Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartZ Napisano 5 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2015 Skoro "przeraża" Ciebie baranek to nie "warto". zaciąga mi ironią a o to nie prosiłem :-( Pytałem doświadczonych kolegów z forum - IVAN dziękuje bardzo :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin13 Napisano 5 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2015 jak dla mnie trochę bez sensu, mając 29 kupować rower przełajowy. To już lepiej rozejrzeć się za szosowym, a na 'nieutwardzany grunt' i dojazdy do pracy zostawić 29. Ale to tylko moje spojrzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 5 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2015 jak dla mnie trochę bez sensu, mając 29 kupować rower przełajowy. To już lepiej rozejrzeć się za szosowym, a na 'nieutwardzany grunt' i dojazdy do pracy zostawić 29. Ale to tylko moje spojrzenie.Pomysl wydaje sie swietny gdyby nie dwa drobiazgi:- drugi rower tez trzeba gdzies trzymac a nie wszyscy maja na to miejsce, - jak nie sprzedasz tego roweru ktory masz to cala kwote na nowy rower trzeba wyciagnac z kieszeni (a nie wszystkich na to stac). Poza tym oprocz szosowki i 29 przydalby sie pewnie czasem mieszczuch, full by nie zawadzil a i cargo czasem by bylo w uzyciu. Autor nie pytal czy kupic drugi rower ale czy zamienic ten co ma na inny. Moim zdaniem warto, choc przymierz sie rowniez do crossa bo moze to bedzie lepsze rozwiazanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin13 Napisano 5 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2015 Autor nie pytal czy kupic drugi rower ale czy zamienic ten co ma na inny No tak, nie zakodowałem tego fragmentu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rufus414 Napisano 5 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2015 Przełaj wydaje się być najbardziej uniwersalnym rowerem.Miałem górale, miejskie, singla, ostre, crossa, szosę i chyba ostatecznie następny zakup kierowałbym ku przełaju. Jak przeraża Cię baranek to zamontuj sobie risera i po problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sephiroot Napisano 6 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 @BartZ Do baranka byś się przyzwyczaił. Nawet by Ci się spodobał Też miałem dziwne odczucia po przejściu z prostej ale teraz do crossa bym nawet baranka wstawił ;P Trochę dziwne te przejście. Nie ciągnie Cię do szosy. Chcesz jeździć rekreacyjnie. Gdzie sens zmiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartZ Napisano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Do baranka byś się przyzwyczaił. Nawet by Ci się spodobał Też miałem dziwne odczucia po przejściu z prostej ale teraz do crossa bym nawet baranka wstawił ;P Myślę, że tak :-) Trochę dziwne te przejście. Nie ciągnie Cię do szosy. Chcesz jeździć rekreacyjnie. Gdzie sens zmiany? Sam nie wiem - szukam jakiejś zmiany a bardzo mi sie podoba przełaj. Poza tym mam wyjątkową okazję zamiany MTB na przełaj ;-) Bardzo dziękuje za spostrzeżenia i uwagi. Zawsze wiedziałem, ze na kolegów z forum można liczyć w każdym temacie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sephiroot Napisano 6 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Jak masz okazję i Cię ciągnie to nie ma wyjści jak brać Napisz co masz za okazję.. jak wtopisz to zostaniesz z niczym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartZ Napisano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Moge kupić Ridley'a X-night 30 z 2014 roku. Lekko używany od koleżki co nie "załapał". Próbuje mu wepchać w rozliczeniu mojego MTB :-) Znasz ten sprzęt ? Możesz coś więcej o nim powiedzieć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sephiroot Napisano 6 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Ło qr.... Jak pasuj to bierz Dla pewności to ten? (w linku z 2015) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartZ Napisano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Ten :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sephiroot Napisano 6 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Rower świetny ale to będzie lekki przerost formy nad treścią. Ten rowerek to profesjonlna ścigałka przełajowa. Nijak ma to się do jazdy do pracy i na lekkie treningi. Wyboru jednak nie masz.. albo bierzesz albo spadasz. Co masz za MTB? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 6 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lipca 2015 Ten rowerek to profesjonlna ścigałka przełajowa Ten rower to knot, bo ma obreczówki. Nie wbijaj się w obreczówki, szczególnie jeśli ten rower ma równiez robić za dojazdowca. na wyscigach sie na hamuje, ale w mieście juz bardziej. A obreczówki i woda to SPO-WAL-NIA-CZE a nie hamulce To raz. A dwa jesli to ma być dojazdówka wartałoby aby miał klasyczne mocowanie błotników. Solidnych, z metalowymi pałakami, które nie telepia się na byle wybrzuszeniu asfaltu. Do tego Ridley'a to sobie conajwżej zamocujesz bidon. I to tylko jeden... 3x NIE... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartZ Napisano 7 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 Co masz za MTB? GRAND CANYON AL Ten rower to knot, bo ma obreczówki. Nie wbijaj się w obreczówki, szczególnie jeśli ten rower ma równiez robić za dojazdowca. na wyscigach sie na hamuje, ale w mieście juz bardziej. A obreczówki i woda to SPO-WAL-NIA-CZE a nie hamulce To raz. A dwa jesli to ma być dojazdówka wartałoby aby miał klasyczne mocowanie błotników. Solidnych, z metalowymi pałakami, które nie telepia się na byle wybrzuszeniu asfaltu. Do tego Ridley'a to sobie conajwżej zamocujesz bidon. I to tylko jeden... 3x NIE... Szacunek... I. Dziękuje za wszystkie uwagi - im więcej tym lepiej :-) Chyba jednak sie nie zdecyduje, poczekam, przemyślę ... Jeszcze raz dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scar Napisano 9 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 jak będziesz miał przełaja, to sprzedasz nawet samochód ! Używałem najpierw górala, który mi został po ściganiu- założyłem semislicki- miałem go w rózny teren. Kolejny był miejscki scigacz z Alfine i prostą kierą, szosa ok, krawężniki- du.. , tym sie nie da jeździć nawet droga dla rowerów, nie mówiąc o zjechaniu w las. Przełaj- bierze wszystko ww . Tarcze mocno zalecane- nawet te linkowe- pod warunkiem dedykowanej szosie. Inne hample prócz mini V , w tej opcji się nie nadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.