Skocz do zawartości

[sztyca] grubość sztycy


empe

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam czemu w wyższych, droższych modelach rowerów stosowane są akurat te grubsze sztyce? Może tu chodzi o większą sztywność, wytrzymałość ramy kiedy jest zastosowana grubsza rura w którą wchodzi sztyca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie, ale popatrz proszę np. na dwa modele crossowe od Cube. "Curve Pro" i deko wyższy "Nature Pro"

W obu rowerach ramy są identyczne z jedna, jedyną tylko różnicą - w tym drugim producent zastosował nieco grubszą rurę pod sztycę. Nie mogę zrozumieć co ten zabieg miałby mieć na celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Np Trek Superfly ma 27,2 a Superfly FS ma 31,6

To jest właśnie odpowiedż.

 

BMC TCC 27,2 wygnę na kolanie prawie 10mm. (węgiel)

Speca 27,2 około 5mm                       (węgiel)

Eastona EC70 31,6 może ze 2mm               (węgiel)

Thomsona Elite 30,9 zero  mm                           (alu)

NS Bikes 27,2 (pewnie tylko obrandowana) ze 2mm (alu)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie, ale popatrz proszę np. na dwa modele crossowe od Cube. "Curve Pro" i deko wyższy "Nature Pro"

W obu rowerach ramy są identyczne z jedna, jedyną tylko różnicą - w tym drugim producent zastosował nieco grubszą rurę pod sztycę. Nie mogę zrozumieć co ten zabieg miałby mieć na celu?

Na to pytanie odpowie Ci jedynie producent.

 

 

 

To jest właśnie odpowiedż.

Ale na co jest to odpowiedź?

Do autora tematu: cieńsza sztyca powinna trochę amortyzować. Jeśli ma to dla Ciebie jakieś znaczenie to weź to pod uwagę. 

W tanich rowerach na pewno jednak nie będzie sztycy, która amortyzację ma uwzględnioną konstrukcyjnie. 

Miałem/mam dwa rowery na asfalt, oba na oponach 25 mm, jeden ze sztycą 31,6 drugi z 27,2, i jak napompuję na twardo oponki to na obu trzepie niemiłosiernie.

Jedynym sensownym rozwiązaniem są grubsze opony z niskim ciśnieniem, które dają wyczuwalnie lepszą amortyzację drobnicy niż węższe na wysokim ciśnieniu.

Do tego siodło które nie będzie deską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruba rura o cieńkich ścianach sztywność będzie miała większą od cieńkiej rurki o grubych ściankach przy zachowaniu identycznej masy.

 

O ile nie zależy Ci na sztywności przy jednoczesnej redukcji masy i nie będziesz się rozglądał za sztycami opuszczanymi - a że pytasz o crosa, to odpowiesz 3x nie - to generalnie nie zawracałbym sobie głowy średnicą sztycy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...