piti37 Napisano 2 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2015 Właśnie poskrecalem do kupy integrala v3 : )) i mam takie pytanie jak obsługiwać drugie pokrętło w amortyzatorze santour nvx - preload +/- ? Drugie oznaczone speed lockiem blokuje go żeby sie nie poruszal ale nie mam zielonego pojęcia o co chodzi z drugim : / nie ruszalem go jeszcze bo nie chce przypadkiem czegoś popsuć. Z góry dzieki za pomoc : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacool Napisano 2 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2015 www.eurobike.pl/cenniki/instrukcjaSuntour.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 2 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2015 Instrukcja instrukcja, ale w sprężynowcach preload daje coś na granicy z placebo. Możesz się pobawić, ale u mnie w XCR różnica pomiędzy skrajnymi położeniami była ledwo mierzalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piti37 Napisano 2 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2015 Czyli jeśli mam zamiar jechać w dłuższą trasę tylko i wyłącznie po asfalcie to amortyzator blokuje a preload w strone minusa żeby jak najbardziej zredukować uginanie ? I jeszcze sie spytam przy okazji żeby nowego tenatu nie zakladac co do wymiany amortyzatora na powietrzny . większość polecanych to cena 600zl~ a czy można kupić cos bardziej w granicach 300/400 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 2 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2015 Powietrznego nie kupisz tanio, bo to jest o niebo bardziej skomplikowana konstrukcja. Chcesz oszczędzić to szukaj używki, albo pomyśl nad sztywnym widelcem, jeśli często robisz te trasy. I preload to jest regulacja naprężenia wstępnego i służy do jednorazowego ustawienia amortyzatora pod Twoja wagę. Ustawiasz na początku ugięcie wstępne, czyli tzw SAG - w crossach to bodajże 10% skoku. Amortyzator pod Twoją wagą ma się ugiąć o 10% i już. W praktyce tak jak mówiłem to pokrętło nie bardzo "działa". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piti37 Napisano 2 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2015 Aha czyli raczej taki bubel co by uwagę potencjalnego kupca przyciągnąć rozumiem : ) sztywny widelec raczej odpada poza tym dziś od rana jeżdżę po mieście asfalt/chodnik i jest po prostu cudownie ! Rower jedzie jak przecinak : ) a co do tego amortyzatora powietrznego to za 600zl rozumiem że kupie coś nowego i w miare sprawnego ? Głównie krawężniki w miescie albo mniej ubite drogi w lesie. Oczywiście zestaw szerszych opon na takie wypady bedzie kupiony. I jeszcze ostatnie pytanie ile kosztuje rurka z amortyzatorem pod tyłek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Nawet najtańszy amortyzator powietrzny to jest jakościowa przepaść w stosunku do tanich sprężynowych i zawsze pierwsze wrażenie to jest "WOW". Amortyzowane sztyce jak już to szukaj takiej z amortyzacją zawiasową czy tam przegubową, a nie sam teleskop. Nie mniej jednak ja akurat nie należę do zwolenników tego wynalazku - jak tyłek boli to masz złe lub źle ustawione siodło, a jak kopie od przeszkód to zadek podnieś z siodła gdzie trzeba i nawet rower się nawet pewniej poprowadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piti37 Napisano 3 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Dzieki wielkie za odp: )) odezwę sie jeszcze jak już będę mial kapitał na kupno amortyzatora : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.