Quba88 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Witam, jestem w trakcie serwisu w/w. widelca i mam dylemat. Mianowicie w lewej ladze znajduje się trzpień z dwiema sprężynami: ...i tu moje pytanie: czy lepiej owy trzpień posmarować stałym smarem, czy zalać np. 15ml oleju 15W i wtedy już nie smarować w ogóle?Zauważyłem też, że dolna sprężyna (bliżej piasty) jest nieco grubsza. Czy zamiana miejscami obu sprężyn może mieć wpływ na ugięcie(wstępne) amortyzatora?Nie ukrywam, że liczę na odpowiedź użytkownika ACTIVIA, by mieć pewność co do zastosowanych rozwiązań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Czytamy http://www.forumrowerowe.org/topic/113192-amortyzator-epicon-serwis/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quba88 Napisano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Czytałem już kiedyś ten temat, i wiem, że 'fabrycznie' w lewej komorze jest stały smar, ale może ktoś eksperymentował z samym olejem i efekty były lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Masakator Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Ja nasmarowałem stałym i wlałem olej, żadnej różnicy nie czuje :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quba88 Napisano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Generalnie istnieje zasada 'albo/albo'. Załadowanie tam oleju i smaru naraz, może skutkować tym, że amor zacznie działać dość mułowato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Załadowanie smaru i oleju spowoduje na sprężynach poprostu taką czarna brzydko wyglądającą papkę. Moim zdaniem to nie nie lać oleju w dolne lagi szczególnie w raidonach epixonach i axonach gdyż jest tam mniejszy skok w porównaniu do Aurona i Duroluxa przez co może się olej dostać do środka kartridża gdzie uszczelka w środku kartridża to nie oring że uszczelnia z 2 stron. Kartridże w suntourach mają to w sobie że w nakrętce z tym otworem u dolnej części kartridża jest uszczelka z wargą (taka jak w tłoczku lecz warga jest do wewnątrz) ,Popychacz pracująćy przy nacisku powoduje że dzieki tej uszczelce olej z wewnątrz kartridża nie wyleje się na zewnątrz zaś może szybko do środka wpłynąć przez odchylenie się wargi uszczelkowej w tej nakrętce. Jak ktoś już zalewa olejem to naprawde lejcie w małych ilościach, bo reklamacja przy tym jest odrzucana. Epixony i Axony można później sobie naprawic poprzez rozkręcenie kartridża i odlanie oleju, zaś w raidonie jak są kartridże nierozbieralne to jest później klapa Edytowane 1 Lipca 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quba88 Napisano 2 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2015 Wielkie dzięki za odpowiedź. A jeszce w sprawie tych sprężyn, ich kolejność ma jakieś znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 2 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2015 Tak oczywiscie. od góry pierwsza musi byc twarda a druga miękka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quba88 Napisano 2 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2015 Wielkie dzięki za pomoc! Wszystko już poskładane i od razu chodzi lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.