modzel Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Witajcie! Jestem nowy na forum, chociaż przygodę z rowerem na poważnie zacząłem jeszcze w poprzednim stuleciu Po 4 latach przerwy, w tym roku wróciłem na rower. Jak to zwykle bywa pojawiła się też chęć zmiany sprzętu. Nie chcę zmieniać całego roweru, bo chociaż ma już 11 lat to nadal dobrze mi się na nim jeździ. Zastanawiam się natomiast nad kilkoma elementami osprzętu, między innymi nad hamulcami. Niestety moja wiedza sprzętowa jest mało aktualna, ale powoli nadrabiam zaległości I teraz pytanie: Co jest bardziej godne uwagi? Shimano XT, Avid Elixir 3, czy może coś jeszcze innego? Szukam kompletu na przód i tył. Budżet to około 600zł na całość. Widziałem, że za taką cenę można kupić komplet z grupy XT bez tarcz, albo Avid Elixir nawet z tarczami. Nie zależy mi jakoś szczególnie na tarczach, ale jeśli będą w komplecie to też dobrze. Które z nich są bardziej godne uwagi? A może jest jakaś inna fajna alternatywa w podobnej cenie? Waga nie jest dla mnie najważniejsza, raczej jakość i skuteczność działania. Zaraz pewnie padnie pytania o styl jazdy, więc odrazu napiszę że głównie lasy, drogi polne, nieco mniej asfalt, czasami mam nadzieję na wypad w góry. Nie wiem czy pytanie umieściłem w dobrym dziale. Pytam o XT więc wydaje mi się, że jest OK. Jeśli nie to proszę o wyrozumiałość dla nowego na forum i przeniesienie tematu do odpowiedniego działu Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 XT są rewelacyjne. Siła hamowania potrafi wykatapultować przez kierownicę nawet ciężkich rider'ów (oczywiście tak się nie hamuje). Modulacja też stoi na wysokim poziomie. Zaraz się posypią opinie że po Ci XT że SLX i Deore to to sama konstrukcja. Ja używałem SLX od kumpla i swoich XT i uważam że XT są lepsze (może zasługa klocków ale tu i tu metaliki). Avidów nie używałem ale słyszałem opinie że potrafią być kapryśne tzn że wymagają troski czyli częstej regulacji ale jaka jest prawda to powie Ci ktoś kto ich używa. Ja z czystym sumieniem polecam XT tym bardziej że planujesz pośmigać po górach od czas u do czasu a wiadomo w górach hamulce nie mogą zawieść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Skoro rower ma 11 lat to przejście na tarcze wcale nie musi być proste. Zakładam oczywiście, że zarówno rama jak i widelec mają odpowiednie mocowania pod zacisk hamulca. Zakładam też, że masz odpowiednie piasty do tej operacji. Co by jednak nie pisać to kupowanie do takich zastosowań XT jest po prostu nie potrzebne. Deore 615 w zupełności wystarczą z tarczami typu SM-RT64. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 W ostateczności SLX, właśnie ze względu na metaliczne klocki w standardzie. Zaraz się posypią opinie że po Ci XT że SLX i Deore to to sama konstrukcja. Do usług Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modzel Napisano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Beskid ja już mam tarcze więc nie ma żadnego problemu z mocowaniem. Chcę je wymienić na nową konstrukcję. W poprzednim rowerze miałem cały osprzęt XT/XTR i do tego zmierzam też w aktualnym moim gracie. Shiryu- a dlaczego SLX? Poproszę jakieś argumenty jestem konkretnym człowiekiem i polecenie typu "bo tak" nie jest dla mnie żadnym poleceniem. Jestem otwarty na dyskusję nad wyższością jednego modelu nad drugim, ale z konkretnymi argumentami. Jeśli dobrze czytam, SLX jest przeznaczony do DH, freeride. Czy ja potrzebuję sprzęt przeznaczony do takich ciężkich rzeczy? Nie sądzę... ALE jeśli jest technicznie lepszy to czemu nie Edytowane 1 Lipca 2015 przez modzel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Więc moje założenia trafne były. Jak już napisałem nikt Ci nie broni kupi XT czy SLX'ów z tym, że "strzelasz do wróbla z armaty". Shimano od zawsze robiło najlepszą hydraulikę i tutaj się nic nie zmieniło. SLX i XT to ta sama konstrukcja tylko XT są ciut lżejsze. Innymi słowy płacisz tylko za znaczek. Edytowane 1 Lipca 2015 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modzel Napisano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Beskid jasne, ja wychodzę z założenia że jak kogoś stać to może sobie kupić co chce. Sensowność to inny temat. Kiedyś byłem na takim poziomie, że "czułem" różnicę w działaniu między takim powiedzmy Alivio a XT czy LX. Teraz pewnie bym nie czuł, ale z czasem się rozwinę. A jak już mam wydać kasę, to chcę kupić to, co jest najlepsze w moim budżecie i wytrzyma mi kolejne lata. Nie bawi mnie wymiana połowy roweru co sezon. Wracając do tematu- jak wygląda kwestia regulacji czegokolwiek w XT? Wymagają dużej ilości uwagi, czy raczej założyć, wyregulować, zapomnieć i od czasu do czasu tylko sprawdzić? Edytowane 1 Lipca 2015 przez modzel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Bo tak dlatego ze w praktyce xt nic nie da, roznice miedzy nimi a slxami nie wnosza nic do samego uzycia. Jedynie zakres regulacji odleglosci klamki w xt jest szerszy, klamki da sie bardziej odsunac, dla mnie przy niezbyt dlugich palcach w slxach maksimale odsuniecie jest "na styk". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Tak ale wchodzimy już w tematykę poza techniczną. Skoro Cię stać to kup XT. Ja Ciebie nie będę w tym zakresie namawiał na oszczędności. Mnie stać na wiele rzeczy ale nie będę ich kupował jak inna grupa oferuje to samo. Po prostu mi lotto czy ja mam pełną grupę XT czy pomieszane z SLX/Deore. Patrzę tylko i wyłącznie jak dana rzecz działa. W XT masz regulację odległości klamki i tyle. Nie ma tam czego regulować a wszystko w normalnej eksploatacji sprowadza się tylko do wymiany klocków. Edytowane 1 Lipca 2015 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Więc moje założenia trafne były. Jak już napisałem nikt Ci nie broni kupi XT czy SLX'ów z tym, że "strzelasz do wróbla z armaty". Shimano od zawsze robiło najlepszą hydraulikę i tutaj się nic nie zmieniło. SLX i XT to ta sama konstrukcja tylko XT są ciut lżejsze. Innymi słowy płacisz tylko za znaczek. Zalezy co sie rozumie przez najlepsza. Moim zdaniem S ZACZELO robic dobra hydraulike gdy pojawily sie dyskutowane slx i xt. Ponizej jest raczej mizernie. Na granicy watpliwosci zakupowych jest jeszcze deore, ktory spuchl mi jednak jak nizsze modele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Najlepsze to najlepsze ergo statystycznie i tak z nimi było najmniej problemów niż z najtańszymi modelami Avidów czy innych marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modzel Napisano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 No właśnie- regulacja odległości klamki. Jak się przyglądałem na budowę DEORE i XT to poza tym "bajerem" nie zauważyłem większych różnic. Pozostaje kwestia jakości działania. Poczytam jeszcze, wybiorę się do sklepu pomacać i zobaczymy co będzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Shiryu- a dlaczego SLX? Poproszę jakieś argumenty Już zostały przytoczone, ale wywołany do tablicy podsumuję: za większą kasę dostajesz parę gram mniejsza wagę i to samo działanie. Ergo: stosunek jakość/cena w wypadku SLXów jest dużo korzystniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modzel Napisano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Shiryu i to jest argument, który do mnie przemawia Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 1 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 a dlaczego SLX? Poproszę jakieś argumenty Mam oba heble. SLX i XT. Tak się składa, że ostatnio wymieniłem klocki w XT na takie same jak w SLX i absolutnie nie widzę różnicy w działaniu. XT kupiłem dlatego, że znajomek okazyjnie sprzedawał wymintowane z nowego roweru i dodatkowo kolorystycznie bardziej pasowały mi do roweru. +1 dla SLX... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 W slx jest zawleczka ale i gwint, także można wkrecic śrubę jak w XT. Czytałem że i free stroke można uaktywnić . Także to typowe "sztuczne " obniżanie funkcjonalności w niższej grupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modzel Napisano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Czyli sytuacja analogiczna do świata sprzętu foto.. model niższy ma poblokowane fukncje w oprogramowaniu i dlatego jest modelem niższym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Podobnie że sprzętem komputerowym. Dawniej się kupowało tańszy model grafiki, whrywalo inny BIOS i już był model wyższy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Iwan, czy sama długość klamki w obu jest identyczna? Co do różnic, to w xt klapka zbiornika jast kuta a w slx z odlewu. free stroke i tak nie dziala za bardzo, przynajmniej ja mialem takie wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Rider -90kg rower-14kg piasta tył +reszta2 kg,zad za siodełkiem. Hamulec slx 675 metaliki 180 tarcza na pajaku. Użyty wyłącznie przedni,prędkość 20 km/h.efekt 3x OTB 2xstoppie. Hamulce rewelacja.polecam na 10000%. Xt to tylko znaczek i jakiś free stroke nic szczególnego nie dający. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 @, popracowałbym nad techniką hamowania ... powiedział ten, co raptem wczoraj sam OTB zaliczył i to na v-kach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 @, popracowałbym nad techniką hamowania ... powiedział ten, co raptem wczoraj sam OTB zaliczył i to na v-kach Myślałem że stoppie jest banalne haha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 1 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Iwan, czy sama długość klamki w obu jest identyczna? Ivan jeśli łaska... Sprawdzę w domu i dam znać. Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietia79 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Potwierdzam rewelacyjne działania XT. Po tygodniu w Alpach moje M-395 ledwo zipały na dłuższych zjazdach i wiele razy musiałem jechać bardzo asekuracyjnie. Wsiadłem na kolegi rower z XT (metaliki) i niestety w działaniu była przepaść. Teraz planuje zmianę i pewnie wezmę SLX. Oprócz niewielkiej różnicy w cenie mi sie podobają bardziej wizualnie - XT jest chromowo-błyszczące, a SLX ma fajny srebrny mat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uslugifoto Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Miałem podobny dylemat niecałe dwa tygodnie temu. Zrezygnowałem z nowych i na dzień dobry awaryjnych Avid Elixir 7. W pierwszym dniu awarii uległa karbonowa klamka, dobrze że na przejażdżce, bo na drugi dzień zjeżdżałem ze Skrzycznego! Zamieniłem te hamulce na XT i jestem mega zadowolony, po dotarciu działają rewelacyjnie. Co do SLX a XT, przetrzepałem całe allegro i komplet XT jest droższy od SLX o jakieś 70 - 90 zł. Szczerze mówiąc to jak dla mnie to za mała różnica żeby się bawić w przeróbki a i XT jakoś ładniej wygląda niż SLX Edytowane 1 Lipca 2015 przez uslugifoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.