Oski34 Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 (edytowane) Witam ! Od kilku lat jeżdżę rowerem złożonym na ramie accent peak 29 2012, amortyzator suntour XCT, osprzęt klasy deore. Lubię leśne ścieżki, spędzam tam najwięcej czasu na rowerze. Rok temu zauważyłem pęknięcie przy łączeniu tylnego trójkąta z podsiodłówką. Nie miałem gwarancji a lubiłem jazdę na tej ramie, więc dałem ją do pospawania. Spaw został zrobiony solidnie, zażyczyłem sobie jeszcze dołożenia wzmocnienia w tamtym miejscu. Jeździłem rok bez problemów, jednak ostatnio zauważyłem że pęknięcie znów się pojawia. Po dzisiejszym myciu okazało się, że jest już bardzo duże. W załączniku dodaję zdjęcie Myślę, że spawanie ramy kolejny raz nie ma sensu, najwyraźniej nie daje ze mną rady. Szukam jakiejś budżetowej i trochę mocniejszej ramy, jednak w pułapie cenowym Peaka ciężko cokolwiek znaleźć. Wiecie może czy tegoroczny peak jest mocniejszy od mojego 2012? Co proponujecie ? Pozdrawiam ! Edytowane 28 Czerwca 2015 przez Oski34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 http://velo.pl/czesci/ramy/author/instinct-29-0 Trzeba by tylko kupić odpowiednie stery bo jest pod taper. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 Trzeba by tylko kupić odpowiednie stery bo jest pod taper. Po co kupować jeśli są w komplecie? ". W zestawie stery półzintegrowane FSA Integrated 1,5”x1-1/8” (w komplecie redukcja na 1-1/8”)," Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2015 Spoko więc nie ma tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oski34 Napisano 29 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 (edytowane) Mam w ramie kilkanaście cm sztycy, więc chyba jest ok. Ten author faktycznie byłby wytrzymalszy ? Trochę taniej wychodzi rama dartmoor primal 29, co o niej myślicie ? Geometria wygląda bardziej zjazdowo, myślę że może to być to, czego szukam. Edytowane 29 Czerwca 2015 przez Oski34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Primal na pewno będzie wytrzymalszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Primal powinien wytrzymać harce, ale powinieneś też powoli myśleć nad wymianą amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Uwaga: Ramy Primal i Primal 29 są kompatybilne z przednimi przerzutkami w wersji Low Clamp Mount (przerzutki SRAM) lubTop Swing (przerzutki Shimano). ze strony dartmoora ważna informacja:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oski34 Napisano 29 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Umówiłem się w rowerowym na przejażdżkę Primalem, zobaczymy jutro czy się spodoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Mocna pewnie będzie, tylko nie jest to rama do przejażdżek po lesie i montowania w niej wynalazków typu xct. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Dałeś wzmocnienie u dołu widełek, a pękać zaczęło od góry? WYDAJE MI SIĘ , że tutaj pomogłoby wzmocnienie między podsiodłówką a górną rurą ramy (zapobiegałoby się uginaniu kominka rury podsiodłowej tył/przód). Myślę też, że przyczyną może być gorsze wykonanie ramy (nietrzymanie średnicy rury podsiodłowej, były takie przypadki) oraz ... zła geometria roweru, np. to, że za dużo czasu spędzasz z pupą na siodełku, gdy powinieneś w danej sytuacji wstać albo przechylić się nad kierownicę. Ale to tylko gdybanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oski34 Napisano 29 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Faktycznie możliwe że trzeba było zrobić też wzmocnienie u góry. Teraz już nie będę kombinował, myślę że jeden element spawany trzeci raz sporo straci na wytrzymałości. Dziwne wydaje mi się to, że wcześniej pęknięcie było z dwóch stron, a teraz tylko z jednej. Braków w technice też nie wykluczam, chociaż to pierwsza rama od lat z którą mam takie problem. modrzew możesz rozwinąć temat? Ja jeżdżę właśnie głównie po leśnych trasach, mieszkam w Przemyślu więc mam w okolicy sporo fajnych i wymagających ścieżek. W maratonach raczej nie startuję, raz do roku jadę tylko w cyklokarpatach. Dowiedziałem się że do takiego użytku rama powinna być ok, wcześniej miałem dartmoora horneta z marzokiem 55 i o ile na zjazdach było świetnie, to na podjazdach czuć było że to rama nie do tego Do amortyzatora się nie przywiązuję, wiem że jest do wywalenia Planuję chwilę na nim pojeździć i wrzucić coś lepszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pierotez Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Primal na pewno będzie wytrzymalszy... Czy ta rama nie jest pod amortyzatory 120m skok w góre. Czy to odpowiednie zestawienie będzie do amatorskiego XC po leśnych ścieżkach i przyżecznych mazowieckich pagórkach?? Tak wiem, Peak z 80-100mm jest odpowiedniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 Witam ! Od kilku lat jeżdżę rowerem złożonym na ramie accent peak 29 2012, amortyzator suntour XCT, osprzęt klasy deore. Lubię leśne ścieżki, spędzam tam najwięcej czasu na rowerze. Rok temu zauważyłem pęknięcie przy łączeniu tylnego trójkąta z podsiodłówką. Nie miałem gwarancji a lubiłem jazdę na tej ramie, więc dałem ją do pospawania. Spaw został zrobiony solidnie, zażyczyłem sobie jeszcze dołożenia wzmocnienia w tamtym miejscu. Jeździłem rok bez problemów, jednak ostatnio zauważyłem że pęknięcie znów się pojawia. Po dzisiejszym myciu okazało się, że jest już bardzo duże. W załączniku dodaję zdjęcie Myślę, że spawanie ramy kolejny raz nie ma sensu, najwyraźniej nie daje ze mną rady. Szukam jakiejś budżetowej i trochę mocniejszej ramy, jednak w pułapie cenowym Peaka ciężko cokolwiek znaleźć. Wiecie może czy tegoroczny peak jest mocniejszy od mojego 2012? Co proponujecie ? Pozdrawiam ! Ja bym się nie zamartwiał czy to Twoja technika czy nie (jakos u mnie w 3 rowerach jeden peka a 2 nie)- taka konstrukcja. Nałaziłem się po spawalniach ze swoi sprzętem (inny rower) w moim przypadku wzmocnienia nic nie dały a pekalo z boku. Mozez sprobowac u innego spawacza ale........... temat rzeka i nie wiem czy nie szkoda kasy tylko kupic cos nowego z gwarancja:) na 2 lata spokoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2015 modrzew możesz rozwinąć temat? Ja jeżdżę właśnie głównie po leśnych trasach, mieszkam w Przemyślu więc mam w okolicy sporo fajnych i wymagających ścieżek. W maratonach raczej nie startuję, raz do roku jadę tylko w cyklokarpatach. Dowiedziałem się że do takiego użytku rama powinna być ok, wcześniej miałem dartmoora horneta z marzokiem 55 i o ile na zjazdach było świetnie, to na podjazdach czuć było że to rama nie do tego Do amortyzatora się nie przywiązuję, wiem że jest do wywalenia Planuję chwilę na nim pojeździć i wrzucić coś lepszego Bo primal to rama do ambitniejszych zastosowań niż przejażdzka po lesie - do ostrego atakowania zjazdów w górach i innych takich w kategorii AM / EN . Dwa , primal najlepiej jeździ z widelcem o skoku 140mm a sensownw minimum to 120mm . Na twoim miejscu kupiłbym najnowszego peaka lub authora poleconego w którymś z postów wyżej , możesz też wybrać coś z tanich ram Cube w sklepie Bike - Discount. Nie ma sensu pakować sie w twoim przypadku w primala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 Rama którą masz to starszy model i były z nimi problemy właśnie,pękały w tym miejscu co u ciebie,w nowej odsłonie ten problem został zlikwidowany,moja rada to kup nową ramę Peaka oraz sztycę 400,dłuższy wpust sztycy w rurę podsiodłową daje mocniejsze wiązanie na węźle wpustowym i nie robisz dźwigni która łamie ci podsiodłówkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sliski1 Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 (edytowane) Czy ta rama nie jest pod amortyzatory 120m skok w góre. Czy to odpowiednie zestawienie będzie do amatorskiego XC po leśnych ścieżkach i przyżecznych mazowieckich pagórkach?? Tak wiem, Peak z 80-100mm jest odpowiedniejszy. Dlugodystansowy Test PRIMAL 29 rocznik 2014 lada moment na Team29er.pl. (Ten temat zmotywował mnie do chwycenia pióra). Ale na gorąco: Primal w porównianiu z Peakiem to "siermiężna rama" - gniotsa nie łamiotsa. Realne 2340g (19"). Potwierdzam również zdanie, że amortyzator 120mm to absolutne minimum, aby jeździć zgodnie z przeznaczeniem tego sprzętu - czyli "Trail/AM". Jestem niemal przekonany, że 140mm dałoby jeszcze więcej frajdy, ale nie dysponuję takowym. Generalnie rower, który moim zdaniem wymaga przyzwyczajenia się, zwłaszcza po przesiadce z typowego XC. Jednak jak już człowiek chwyci o co kaman, to na Kazoorce można wywijać zakrętasy . Szeroka kierownica 720+ to także minimum . Ciągnąc dalej - w sumie uniwersalny sprzęt, raczej nie do ścigania się na maratonach, za to właśnie do tzw "epickich" wycieczek po lesie. Każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Ja np. oprócz "zakrętasów na Kazoorce" ciągnę nim moje dzieci w przyczepce (wygodna, wycieczkowa pozycja) oraz wożę kartofle z Biedronki (mocny szkielet i szeroka kierownica) ....Test oczywiście będzie dłuższy :) . Pozdrawiam. Edytowane 30 Czerwca 2015 przez Sliski1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pierotez Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 W sumie to robie szybkie i krótkie wypady w las na rzeczkę pełne zakrętów, krzaków i pagórków tylko nie wiem jak się jeździ na amorze 120+ ps. max zrobiliśmy z młodym 20 kilosów, sory znowu za przyklejke do tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sliski1 Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 @ Pierotez, na amorze 120+ jeździ się moim zdaniem bardzo fajnie. Generalnie odnosze wrażenie, że im więcej skoku tym więcej frajdy jakoś człowiek ma...Przesuwa się granica strachu i rozsądku :D. Najważniejsze, aby geometria ramy była odpowiednia patrz: PRIMAL lub inne jemu podobne jednoślady. Inaczej można więcej zepsuć niż poprawić. Co do samej jazdy, to jest stabilniej, pewniej i często nawet "zwrotniej". Istotnym elementem, zwłaszcza przy większej wadze jadącego, kartoflach na kierownicy, itd jest sztywność amortyzatora. Ja jestem skazany na Rebę - starszy model na oś 9mm z tradycjną sterówką 1 1/8", który nie należy do mega sztywynych i jestem w pełni świadom, że upośledza nieco wrażenia z jazdy. Potężniejszy Fox lub taki RS Pike byłby idealnym rozwiązaniem. Ale jak się nie ma co się lubi... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oski34 Napisano 30 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 Przejechałem się dziś na primalu. Wrażenia całkiem inne niż z Peaka, ale podoba mi się - myślę, że właśnie tego szukam. Muszę jeszcze przemyśleć sprawę, ale chyba zdecyduje się na zakup Dartmoora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
errwin Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 Ale jak się nie ma co się lubi... ...to się zapier.........., żeby to mieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 Pełna zgoda, że im więcej skoku tym więcej frajdy ale wsadzanie do tego Dartooora 29er sztućca o większym skoku niż 120-130mm jest dla mnie przynajmniej nieporozumieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
listopadiusz Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 pozwolę sobie wtrącić moje 29 groszy, rama 2014 - 19ka, kiera 740mm, mostek 60mm uginacz 120mm, jeździ się po królewsku, pozycja zrelaksowana, problemów z podjazdami nie ma - na maratonie u kaczmarka podjeżdżałem to co inni, za to na zjazdach jest kozacko i dużo pewniej - np. w porównaniu do Canyona AL 6.9, do pełni szczęścia brakuje tylko regulowanej sztycy, chętnie bym spróbował set z widłem 140mm, ale już przy 120 jest godnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tor23 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Aa Az ą chyba cv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pierotez Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Aaa Epicon xc za uginacz 120mm mógłby robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi