Skocz do zawartości

[rama/rower] Budowa roweru na starej ramie czy nowy rower?


sotgutt

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Posiadam rower Scott Sportster P3 z 2005 r.

http://www.bicyclebluebook.com/searchlistingdetail.aspx?id=10305

 

Problem, że caly się sypie:

widelec nie amortyzuje do wymiany na amortyzator z regulacją

łańcuch ostro wyciągnięty przebieg (2500km) do wymiany

hamulce Vbrake linki stare do wymiany na tarcze?

Klamki razem z hamulcami do wymiany

Koła lekkie bicie nowe z kasetą/wolnobiegiem na 9-10 przerzutek wymiana na jakieś konkretne

Kierownica i most zostają może lekkie malowanie

Rama w pożądku zostaje moja baza,

Przerzutki tylne i przednie do wymiany

Korba wymiana na ze zintegrowaną osią

Opony do wymiany

Siodło do wymiany

 

Koszt na części do 2000 zł lub nowy rower do 2500 zł.

Nowy rower:

Trekking/Hybryda

korba ze zintegrowaną osią

9-10 przerzutek

Hamulce tarczowe

widelec amortyzowany z regulacja

 

Ja wzrost 184 cm waga około 100 kg (z tendencją spadkową)

Rower na sezon wiosna-lato-jesień do jazdy do pracy około 2x13 km i rekreacyjnie

Trasy w stosunku 50% ścieżki rowerowe 25% teren/krzywy chodnik 25% asfalt 

 

Liczę na pomoc w wyborze i poradę czy w tym przedziale cenowym jest się w stanie zrobić/zdobyć coś konkretnego.

post-184140-0-98560300-1435436145_thumb.jpg

Napisano

Masz całkiem przyzwoity sprzęt ... nie widzę sensu w kupnie nowego ... no chyba że geometria ci nie pasuje lub jest za duży / za mały.

 

Zrób serwis i tyle ... jak łańcuch jeszcze nie przeskakuje na zębatkach to jeździj na nim dalej, to nie ma znaczenia że jest wyciągnięty.

Jak przegapiłeś wymianę to "dojedź" napęd do końca.

 

Przejście na 9 czy 10 rzędów ... Odpowiedz na pytanie ...

Co twoim zdaniem zyskasz na tej modyfikacji?

Celowo je zadaję i oczekuję odpowiedzi ...

 

Hamulce ... jak nie latasz w zimie to przy opisanym sposobie eksploatacji raczej nie potrzebujesz tarczowego.

Jeżeli aktualnie V`ki robią jakiś problem nie związany z linkami to wymień ramiona na coś od Shimano z serii Alivio / Deore ... 

 

Koła ... lekkie bicie ... z tego co widzę w specyfikacji to masz piastę pod kasetę ... jak bieżnie i konusy są OK ... skoryguj centrę lub zleć to u kogoś kto się zna na kołach.

 

Słowem :)

Wymień linki i pancerze na całym rowerze ... 

Zorganizuj jakiś widelec ... przy tym budżecie ze spokojem starczy na coś ze sprężyną powietrzną np NRX.

Wymień opony i zicek.

W razie potrzeby wymień ramiona hamulców.

Daj skorygować koło / koła.

Napędu nie dotykaj chyba że już przeskakuje na nim łańcuch.

 

Przy proponowanym zakresie prac powinieneś się zmieścić w okolicy 1 k zł ...

Chyba że jeszcze napęd ... ale decyzję o modyfikacji na 9/10 powstrzymaj aż odpowiesz na zadane wyżej pytanie :)

 

Pozdrawiam

Napisano

 

 

Masz całkiem przyzwoity sprzęt ... nie widzę sensu w kupnie nowego ... no chyba że geometria ci nie pasuje lub jest za duży / za mały.
geometria jak najbardziej ok

 

 

 

jak łańcuch jeszcze nie przeskakuje na zębatkach to jeździj na nim dalej, to nie ma znaczenia że jest wyciągnięty. Jak przegapiłeś wymianę to "dojedź" napęd do końca.
łańcuch ostatnio zerwałem, jak kupiłem nowy to zaczął przeskakiwać na tylnych (zębatkach jutro dorzucę zdjęcie kasety), dlatego kupiłem spinkę i śmiga dalej ale raczej kaseta nadaje się do wymiany, koła mam do kasety 8 przełożeń, dlatego planuję raczej wymianę całego napędu na nowy, włącznie z korbą która nie jest też w najlepszej formie.

 

 

 

Przejście na 9 czy 10 rzędów ... Odpowiedz na pytanie ... Co twoim zdaniem zyskasz na tej modyfikacji? Celowo je zadaję i oczekuję odpowiedzi ...
jeśli i tak planuję wymianę napędu dlaczego nie mieć więcej rzędów... ale z drugiej strony porządne koła też sobie kosztują.. a skoro te nadają się do rehabilitacji to może nie pakować się w niepotrzebne koszty.

 

 

 

Hamulce ... jak nie latasz w zimie to przy opisanym sposobie eksploatacji raczej nie potrzebujesz tarczowego. Jeżeli aktualnie V`ki robią jakiś problem nie związany z linkami to wymień ramiona na coś od Shimano z serii Alivio / Deore ... 
czasem się blokują przy kierownicy.. dlatego planuje wymianę przynajmniej pancerzy i zacisków.. 

 

 

 

Zorganizuj jakiś widelec ... przy tym budżecie ze spokojem starczy na coś ze sprężyną powietrzną np NRX.
widelec jest dla mnie priorytetem nie chce zacząć gubić szprych lub pogiąć obręczy trochę amortyzacji szczególnie przy zjazdach i wjazdach na chodniki się przyda. 
Napisano

 

 

dlatego kupiłem spinkę i śmiga dalej ale raczej kaseta nadaje się do wymiany,
 

Tak jak nowy łańcuch przeskakuje to kaseta jest już nadszarpnięta ... Fakt.

Ale stary łańcuch jak nadal na niej dobrze jeździ to nie wykluczone ze zrobisz kolejne 2,5 kkm :)

 

 

 

jeśli i tak planuję wymianę napędu dlaczego nie mieć więcej rzędów

 

Istnieje teoria że 9/10 jest mniej trwałe :)

Przy przejściu na 9`tke dodatkowy koszt to manetki, przy przejściu na 10`tke oprócz manetek dodatkowo przerzutka tył.

Przy przejściu na system z większą ilością przełożeń przy tej samej rozpiętości (11-30 jak teraz masz) zyskasz tylko dodatkowy międzybieg ... kaseta będzie łagodniej zestopniowana.

 

Amortyzator ze sprężyną powietrzną ma tą podstawową przewagę nad zwykłym ze stalową, że możesz dowolnie ustawić jego twardość pod swoje potrzeby.

Wymagana jest specjalna pompka do amortyzatorów.

 

Reasumując moim zdaniem skup się raczej na doprowadzeniu tego roweru do porządku niż kupowaniu nowego :).

 

Pozdrawiam

 

Napisano

Dziś doprowadziłem go do stanu użytkowości i daje spis osprzętu:

 

Koła przód i tył 36 szprych Spectra Teccomp Etrto 622x19 (tylne koło 7 i 8 szprycha urwana) (wycentrować i zostawić czy wymienić??)

Piasty NO NAME 10 kulek z każdej strony (to samo co do kół zostawić??)

Opony Heng Shin Tire 40-622 (700-38C) (wolałbym jakieś konkretniejsze na mieszany teren)

Klamko-Manetki Shimano ST-EF29L ZOSTAJĄ

Kaseta Shimano CS-HG30-8i (wymiana razem z kołami?? system 8 rzedowy)

Tylne przerzutki Alivio Shimano RD-MC20

Korba Dual Sis Index Shimano 48-38-28

Przednie przerzutki Shimano FD-C050

Widelec NO NAME

Łańcuch NO NAME

 

Potrzebuje pomocy w doborze osprzętu do wymiany:

moje propozycje:

 

Korba:

działa ze systemem 8 rzędowym

http://rowerowy.com/sklep/czesci/korby/cross-country-maraton/prod/korba-deore-fcm590

 

Tylne przerzutki:

działa ze systemem 8 rzędowym

http://allegro.pl/shimano-przerzutka-tyl-deore-rd-m591-sgs-sre-cr-i4947301585.html

 

Widelec: 

Pod Vbrake

http://allegro.pl/sr-suntour-nrx-d-rl-air-bialy-czarny-2013-v-brake-i5017354537.html

Pompka do amortyzatora

http://allegro.pl/mocna-pompka-beto-do-amortyzatorow-mp-002-alu-i5012413794.html

 

Przednie przerzutki

Powinno działać

http://allegro.pl/przerzutka-przod-shimano-deore-xt-fd-m770-3x9-rz-i5425054461.html

 

Ewentualnie:

Koła Alexrims

http://allegro.pl/kola-28-alexrims-ace18-novatec-751-802-8-9-10s-cz-i5141715815.html

Kaseta

http://allegro.pl/promocja-kaseta-shimano-alivio-cs-hg51-8-rz-11-28-i5243835778.html

Łańcuch

http://allegro.pl/lancuch-connex-808-6-7-8-swietna-jakosc-i-cena-i5491321946.html

 

Proszę o ewentualne poprawienie :)

 

Dodatkowo zabezpieczenia:

http://allegro.pl/kola-sztyca-amor-pinhead-security-pack-4-w-wa-i5394655138.html

i

http://allegro.pl/abus-zapiecie-u-lock-granit-x-plus-54-300mm-cr-i5173816426.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...